2014-08-07, 19:02
  #1633
Medlem
AmazonenRosas avatar
Visst är det väl så att alla rumänska medborgare har rätt till försörjninsstöd i sitt hemländ?
Jag är ganska säker på det å då är alltså det här tiggandet en form av extraknäck.
Inga romer svälter hemma i rumänien . Att dom inte är så populära bland vanliga rumäner kan man nog förstå .....
2014-08-07, 19:12
  #1634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazonenRosa
Ett litet "utflyktsmål" så här i semestertider kan vara rivningstomten bredvid Lidl här i Bromsten i Stockholm. Då kan man passa på att kolla in det intakta huset en liten bit bort på samma tomt.
Bered er bara på en rått-chock. Något skräpigare område än runt det huset får man verkligen leta efter.Måste ha bott zigenare där i flera års tid. Helt ofattbart att det får fortgå trots att kommunen känner till det.
har kommuntjänstemännen kanske själva köpt aktier i Anticimex? Det lär bli ett strålande resultat de kommande åren.
Hur fångar man egentligen in 10 000 råttor å oskadliggör dom?

Yep, gick förbi där för två-tre dagar sedan vid tidig kväll, såg en migrant komma gående förbi Lidl och in i ett hål i stängslet. Vid huset du nämner möttes han av en äldre migrantdam. Verkade som de bor i källaren till huset. Har också varit inne på tomten och det ser fruktansvärt ut runt det röda tegelhuset. Massa avfall och hushållssopor.

Vem äger tomten? Är det stan?
2014-08-07, 19:49
  #1635
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmazonenRosa
Visst är det väl så att alla rumänska medborgare har rätt till försörjninsstöd i sitt hemländ?
Jag är ganska säker på det å då är alltså det här tiggandet en form av extraknäck.
Inga romer svälter hemma i rumänien . Att dom inte är så populära bland vanliga rumäner kan man nog förstå .....

Citat:
Ursprungligen postat av Danny Wilde
Yep, gick förbi där för två-tre dagar sedan vid tidig kväll, såg en migrant komma gående förbi Lidl och in i ett hål i stängslet. Vid huset du nämner möttes han av en äldre migrantdam. Verkade som de bor i källaren till huset. Har också varit inne på tomten och det ser fruktansvärt ut runt det röda tegelhuset. Massa avfall och hushållssopor.

Vem äger tomten? Är det stan?

Synd att ni inte fotograferar eländet, vad är det som stoppar er om man får fråga?
2014-08-07, 21:12
  #1636
Medlem
AmazonenRosas avatar
äger tyvärr en omodern mobil. blir inga bra bilder. varför åker du inte dit själv. bara en kort bit från spånga pendeltågsstation. följ bara stora vägen i samma riktning som tågen in mot stan.
2014-08-07, 21:22
  #1637
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmazonenRosa
äger tyvärr en omodern mobil. blir inga bra bilder. varför åker du inte dit själv. bara en kort bit från spånga pendeltågsstation. följ bara stora vägen i samma riktning som tågen in mot stan.
Okej jag förstår, det är svårt att fota med en nokia 3310 :P

Skämt å sido, Spånga är på andra sidan stan för min del men om du kollar bak i tråden kan du hitta flera olika inlägg från där jag postat bilder från olika läger som jag besökt i söderort (högdalen, flemingsberg, haninge bla).

Jag har dock bil och någon gång när tillfälle ges så kommer jag säkert att glida förbi spånga och kolla lägret, du får gärna länka en karta eller skriva en adress där detta elände ligger.
2014-08-08, 13:06
  #1638
Medlem
AmazonenRosas avatar
Bromstensvägen 138 var adressen å det är inom den enorma rivningstomten.
Den lilla byggnaden står kvar ett tag till å råttorna lär hinna föröka sej. Ringde staden å dom sa att tomten är privat.( tror bara att dom inte orkar bry sej.) Då anmälde jag iallafall "lägret" som man ska å sen ringde jag skadedjursgruppen. Råttgift är alltså vad som behövs. Killen där ville inte åka dit idag å kika för han ville inte förstöra helgen men drar dit nästa vecka
Tänker engagera dom närmsta grannarna också. Pratat med en som hade märkt av en råttökning men inte visste var dom kom ifrån.
Nä jag har inte längre en nokia 3310 men nästan lika illa, en Experia.
Lycka till med fotografering.
2014-08-08, 15:09
  #1639
Medlem
rojass avatar
Den bil som står utanför lägret vid Högdalshöjderna och som tidigare används som sovplats tycks ha övergetts,och nu står det ännu en skortbil parkerad bredvid den,samt så har ziggisarna ställt ut en soffa och bord där.
Notera hur den ligger och skräpar dunkar med motoroljor och miljöfarliga bilbatterier runt skrotbilarna,undrar vad zigenarälskarna från miljöpartiet har att säga om denna naturförstöring.

Film;
https://mega.co.nz/#!C0wVzBRJ!LF8CCoN2YIFAy-RHrOavtYUDYbvI6aD_ukcGle4k-oM


Jag gick sedan förbi Cyklopen,och där såg jag återigen bilen med regnummret PNX946,stå parkerad utanför Cyklopen.
Den ene stog utanför den och rökte,medan den andre på knackig svenska pratade i mobil.
Jag kände igen den som pratade i telefon,då jag sett honom tidigare här i tråden,det rör sig om en zigenarhane i 20-30 års åldern som Silver för ett tag sen lät bo tillsammans med henne,David eller Daniel tror jag att han heter,någon har tidigare länkat till hans facebook.
Jag kan med 95% säkerhet säga att det var han,och efter ett tag så hoppade de båda in i bilen och körde iväg.
2014-08-08, 18:20
  #1640
Medlem
Mike.Andersens avatar
Den blå Forden med registreringsnummer RHM 396 ser bekant ut. Jag har för mig att jag har sett den i ett annat samanhang, men då var den inte sönderslagen. Det kan vara en av bilarna som silverladyn köpte till en av tiggarna.
2014-08-08, 18:40
  #1641
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Den blå Forden med registreringsnummer RHM 396 ser bekant ut. Jag har för mig att jag har sett den i ett annat samanhang, men då var den inte sönderslagen. Det kan vara en av bilarna som silverladyn köpte till en av tiggarna.
(FB) Romska läger i Sverige

Det rör sig alltså om samma läger/bil,förutom att den då använades som sovplats då rutorna var igentejpade med plastsäckar samt att det då fanns madrasser i bilen,nu är rutorna sönderslagna och ännu en skrotbil står bredvid,första gången jag noterade förändringen var för ca. 2-3 veckor sedan.
2014-08-08, 20:45
  #1642
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmazonenRosa
Ringde staden å dom sa att tomten är privat.( tror bara att dom inte orkar bry sej.) Då anmälde jag iallafall "lägret" som man ska å sen ringde jag skadedjursgruppen. Råttgift är alltså vad som behövs. Killen där ville inte åka dit idag å kika för han ville inte förstöra helgen men drar dit nästa vecka
Tänker engagera dom närmsta grannarna också. Pratat med en som hade märkt av en råttökning men inte visste var dom kom ifrån.
Jävligt bra gjort. Ligg på och rapportera gärna i tråden här, det är intressant!
2014-08-08, 20:46
  #1643
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Den bil som står utanför lägret vid Högdalshöjderna och som tidigare används som sovplats tycks ha övergetts,och nu står det ännu en skortbil parkerad bredvid den,samt så har ziggisarna ställt ut en soffa och bord där.
Notera hur den ligger och skräpar dunkar med motoroljor och miljöfarliga bilbatterier runt skrotbilarna,undrar vad zigenarälskarna från miljöpartiet har att säga om denna naturförstöring.

Film;
https://mega.co.nz/#!C0wVzBRJ!LF8CCoN2YIFAy-RHrOavtYUDYbvI6aD_ukcGle4k-oM
Vad fint dom små liven har gjort. Ska vi tacka allemansrätten, sjuklövern eller kommunen?
2014-08-09, 09:22
  #1644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realista
En del av lägren i Göteborg med omnejd börjar flyttas. I helgen såg jag att lägret vid "rastplatsen" längs E6 i Mölndal har stängts så att zigenarna inte kommer in där längre. Några av bilarna står fortfarande kvar inne på rastplatsen.

Igår kväll var polisen och kollade upp zigenarna vid Delsjömotet. Det kanske snart är dags för avhysning...
Tyvärr var det falskt alarm rörande Delsjömotet. Igår var det nästan lika många zigenare där som före de blev "avhysta" för några veckor sedan. En hel del tält i omgivande skog också. Stämningen verkade också vara god, med hög musik och glada miner. En zigenarhane gick också runt och trummade på en trumma. Borta vid Burger King går två zigenarhonor och lyssnar på sina MP3-spelare (också med glada miner) på sin väg till toaletterna. Undrar om det är så man beter sig som "extremt fattig"?

När jag gick förbi den lilla parkeringen norr om motorvägen står det en fet zigenarhane och kissar helt öppet i rabatten. Fy f*an säger jag bara!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in