Romerna omgrupperar:
Nu idag vid 14:10 körde jag vid Liljeholmen och får se ett mindre lämmeltåg, dom gick 2 och 2 med runt 100-150m lucka, en romsk kvinna stod och hoppade och pekade in i en skogsdunge invid Nybodahöjden som ligger dikt mot Södertäljevägen:
http://goo.gl/maps/W63gf
Min vanliga otur så hade jag glömt mobilen hemma så det blev tji bild. Sen kom nästa överraskning, skulle till Gröndal och hamnade i ett jävla vägarbete som inte var skyltat så helt plötsligt var jag tvungen att köra tillbaka och runt, då ser jag ännu ett gäng som kör med samma strategi, 2 och 2 igen med kassar/sovsäckar/tält, dom gick i riktning mot Vinterviksvägen:
http://goo.gl/maps/31Ryd
Eftersom jag stötte på lämmeltåget när jag kom från Årstabergs industriområde, är det stor sannolikhet att detta gäng är de som drog från Högdalen, påminde om folk som var på väg till en rockkonsert. Det intressanta är att dom följer E4:an och går snett mot innerstaden, undrar hur folket i Gröndals koloniområde kommer att ta ev EU-medborgare.....