2014-09-01, 11:25
  #1705
Medlem
Svenskodlats avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19458186.ab

Stockholms stad avhyser läger skriver aftonhoran. De glömmer dock nämna i artikeln att de är zigenare som bor där....
2014-09-01, 15:38
  #1706
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskodlat
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19458186.ab

Stockholms stad avhyser läger skriver aftonhoran. De glömmer dock nämna i artikeln att de är zigenare som bor där....

Lägret vid Örbyleden/Högdalens industriområde-Borta
Skjulen samt bilarna/tälten vid pendeltågsspåret vid Högdalshöjderna-Borta
Lägret bredvid pendeltågsspåret vid Cyklopen-Borta
Lägret vid skogen vid Cyklopen-Borta (höll på att rivas vid 14:00 tiden)

Området där branden härjade är avspärrat av polisen,så jag kunde inte gå upp där och filma,men vid skateboardsparken så stod det 4 polisbilar som genomförde kontroller av några av de bilarna som var parkerade där,och längst huddingeleden så stog det ytterliggare två polisbilar samt en massa sopbilar som förslade bort containrar med skräp.

http://www.dn.se/sthlm/lager-avhyst-i-hogdalen/
__________________
Senast redigerad av rojas 2014-09-01 kl. 15:45.
2014-09-01, 16:23
  #1707
Medlem
duqus avatar
Romerna omgrupperar:

Nu idag vid 14:10 körde jag vid Liljeholmen och får se ett mindre lämmeltåg, dom gick 2 och 2 med runt 100-150m lucka, en romsk kvinna stod och hoppade och pekade in i en skogsdunge invid Nybodahöjden som ligger dikt mot Södertäljevägen: http://goo.gl/maps/W63gf

Min vanliga otur så hade jag glömt mobilen hemma så det blev tji bild. Sen kom nästa överraskning, skulle till Gröndal och hamnade i ett jävla vägarbete som inte var skyltat så helt plötsligt var jag tvungen att köra tillbaka och runt, då ser jag ännu ett gäng som kör med samma strategi, 2 och 2 igen med kassar/sovsäckar/tält, dom gick i riktning mot Vinterviksvägen: http://goo.gl/maps/31Ryd

Eftersom jag stötte på lämmeltåget när jag kom från Årstabergs industriområde, är det stor sannolikhet att detta gäng är de som drog från Högdalen, påminde om folk som var på väg till en rockkonsert. Det intressanta är att dom följer E4:an och går snett mot innerstaden, undrar hur folket i Gröndals koloniområde kommer att ta ev EU-medborgare.....
2014-09-01, 17:58
  #1708
Medlem
Nattlandets avatar
Senaste nyheten om branden är att zigenarna tydligen eldat upp sina pass, och nu använder detta som en förevändning för att få stanna i Sverige och fortsätta tigga och begå brott. Enligt de själva blir de inte insläppta i Rumänien igen utan pass så nu hjälper det inte ens att de får hemresan betald. De måste stanna här (enligt dem själva).

2014-09-01, 18:26
  #1709
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Lägret vid Örbyleden/Högdalens industriområde-Borta
Skjulen samt bilarna/tälten vid pendeltågsspåret vid Högdalshöjderna-Borta
Lägret bredvid pendeltågsspåret vid Cyklopen-Borta
Lägret vid skogen vid Cyklopen-Borta (höll på att rivas vid 14:00 tiden)

Området där branden härjade är avspärrat av polisen,så jag kunde inte gå upp där och filma,men vid skateboardsparken så stod det 4 polisbilar som genomförde kontroller av några av de bilarna som var parkerade där,och längst huddingeleden så stog det ytterliggare två polisbilar samt en massa sopbilar som förslade bort containrar med skräp.

http://www.dn.se/sthlm/lager-avhyst-i-hogdalen/
Glädjande, i DN-artikeln:

"-Många har rest tillbaka till Rumänien efter att Stockholms stad erbjudit dem flygbiljetter hem."
2014-09-01, 18:50
  #1710
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Glädjande, i DN-artikeln:

"-Många har rest tillbaka till Rumänien efter att Stockholms stad erbjudit dem flygbiljetter hem."

kollar man på flygtorget finns det en hel del resor för 2200kr enkel väg, svårt komma ner mera i pris.
Är det inte billigare dom hyr en stor buss och kör ner dom?
2014-09-01, 19:37
  #1711
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
kollar man på flygtorget finns det en hel del resor för 2200kr enkel väg, svårt komma ner mera i pris.
Är det inte billigare dom hyr en stor buss och kör ner dom?
Man tycker det. Men politiker vet nog inte att det finns andra transportmedel än flyg.
2014-09-01, 20:24
  #1712
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Romerna omgrupperar:

Nu idag vid 14:10 körde jag vid Liljeholmen och får se ett mindre lämmeltåg, dom gick 2 och 2 med runt 100-150m lucka, en romsk kvinna stod och hoppade och pekade in i en skogsdunge invid Nybodahöjden som ligger dikt mot Södertäljevägen: http://goo.gl/maps/W63gf

Min vanliga otur så hade jag glömt mobilen hemma så det blev tji bild. Sen kom nästa överraskning, skulle till Gröndal och hamnade i ett jävla vägarbete som inte var skyltat så helt plötsligt var jag tvungen att köra tillbaka och runt, då ser jag ännu ett gäng som kör med samma strategi, 2 och 2 igen med kassar/sovsäckar/tält, dom gick i riktning mot Vinterviksvägen: http://goo.gl/maps/31Ryd

Eftersom jag stötte på lämmeltåget när jag kom från Årstabergs industriområde, är det stor sannolikhet att detta gäng är de som drog från Högdalen, påminde om folk som var på väg till en rockkonsert. Det intressanta är att dom följer E4:an och går snett mot innerstaden, undrar hur folket i Gröndals koloniområde kommer att ta ev EU-medborgare.....
Zigenarna kommer med stor sannolikhet att smälla upp sina läger inom gångavstånd från någon pendeltågs/tunnelbanestation eller i närheten av tvärbanan,eftersom de är beroende av spårburen kollektivtrafik för att kunna ta sig till "jobbet",och buss kan de inte ta eftersom det är nästintil omöjligt att planka på dem.
__________________
Senast redigerad av rojas 2014-09-01 kl. 20:29.
2014-09-01, 20:36
  #1713
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Glädjande, i DN-artikeln:

"-Många har rest tillbaka till Rumänien efter att Stockholms stad erbjudit dem flygbiljetter hem."
Glädjande för vem? Inte för de svenska skattebetalarna i alla fall. Dessa är ju inget annat än pendelresor, zigenarna är tillbaka om 1 max 2 veckor och då är de säkert fler...
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Man tycker det. Men politiker vet nog inte att det finns andra transportmedel än flyg.
Vilket jävla slöseri med våra skattemedel. Det känns ju lagom kul att behöva åka till kneget varje dag och betala skatt när man vet vart pengarna försvinner, fyfan vad körda vi är

Vad säger miljöpartiet om att zigissarna flygs fram o tillbaka över halva Europa?
Jag svarar själv, de skiter i det för miljöpartiet skiter egentligen i miljön. Hit med fler tiggare, fyll Sverige med tiggare !!!
__________________
Senast redigerad av Proff-Pojkstreck 2014-09-01 kl. 20:43.
2014-09-01, 20:50
  #1714
Medlem
HeltPantads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Glädjande för vem? Inte för de svneska skattebetalarna i alla fall. Dessa är ju inget annat än pendelresor, zigenarna är tillbaka om 1 max 2 veckor och då är de säkert fler...

Vilket jävla slöseri med våra skattemedel. Det känns ju lagom kul att behöva åka till kneget varje dag och betala skatt när man vet vart pengarna försvinner, fyfan vad körda vi är

Vad säger miljöpartiet om att zigissarna flygs fram o tillbaka över halva Europa?
Jag svarar själv, de skiter i det för miljöpartiet skiter egentligen i miljön. Hit med fler tiggare, fyll Sverige med tiggare !!!

Hörrudu, pojkvasker. Jag ska läsa lagen för dig.

Det är skandal att romerna lever i tiggarläger och blir bortkörda av polisen. Det är samma takter som man använde mot familjen Taikon i serien "Katitzi"-för 50 år sedan. Utvecklingen går verkligen framåt. Denna rasism och främlingsfientlighet härjar i dagen Sverige trots allt prat om "människors lika värde". Det bevisar att allt tjusigt prat av de etablerade partierna bara är hyckleri. Det går tydligen bra att behandla människor så här bara man inte är sverigedemokrat då hade det blivit annat ljud i källan om de hade varit ansvariga.

Den enda lösningen på dessa läger är-ATT BETALA!!! Det är bara att ta upp skattemiljarderna och pröjsa för bostad, utbildning, bidrag och ge dessa romer ett värdigt liv. När de sedan arbetar så betalar de tillbaka till det svenska samhället.
2014-09-01, 21:52
  #1715
Medlem
Kosacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltPantad
Hörrudu, pojkvasker. Jag ska läsa lagen för dig.

Det är skandal att romerna lever i tiggarläger och blir bortkörda av polisen. Det är samma takter som man använde mot familjen Taikon i serien "Katitzi"-för 50 år sedan. Utvecklingen går verkligen framåt. Denna rasism och främlingsfientlighet härjar i dagen Sverige trots allt prat om "människors lika värde". Det bevisar att allt tjusigt prat av de etablerade partierna bara är hyckleri. Det går tydligen bra att behandla människor så här bara man inte är sverigedemokrat då hade det blivit annat ljud i källan om de hade varit ansvariga.

Den enda lösningen på dessa läger är-ATT BETALA!!! Det är bara att ta upp skattemiljarderna och pröjsa för bostad, utbildning, bidrag och ge dessa romer ett värdigt liv. När de sedan arbetar så betalar de tillbaka till det svenska samhället.
Haha, lycka till!
2014-09-01, 21:57
  #1716
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Då var romerna borta från Högdalstoppen samt en del andra platser runt Stockholmsområdet, äntligen kan vi pusta ut. Men bara för en liten stund.

Tyvärr kommer dessa Romer att återvända till Högdalen igen inom en relativt snar framtid. Just nu är romerna hemma i Rumänien (finansierade genom svenska skattepengar) och laddar batterierna samt hämtar tiggarförstärkning.

Det som gör Högdalen till en så lämplig plats är många, det finns goda alternativ när det kommer till kollektivtrafiken och ligger ca 15 min från stan med t-bana, vilket får anses som nära. Dessutom är platsen (högdalstoppen) ganska öde vilket gör att man kan ta dit pundarbilar och slå upp läger utan att vanliga svenssons störs i sitt vardagliga liv. Sist men inte minst så ligger CYKLOPEN där och jag skulle vilja påstå att den byggnaden/organisationen har ett stort ansvar i att tiggeriet i Stockholm nått de rekordnivåer som vi nu ser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in