Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-09, 20:21
  #1
Medlem
Hej flashback! Träffade en tjej på en bilträff genom en vän som jag kort där efter började prata med. Hon är trevlig, söt, snäll, rolig och har ett vettigt intresse, hon säger att hon vill träffa mig varje gång vi pratat. Men nu till det så kallade problemet. Både jag och min vän fick för oss att hon var 95a men hon är 97a och jag 93a. hon nämnde själv bara att åldern är en siffra. Är det för stor skillnad?

Kompisen som jag träffade hon genom säger att jag bara ska köra på så väl som andra runt omkring mig.

Men vad tycker ni? tacksam för seriösa svar.
Citera
2013-07-09, 20:24
  #2
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskPauBenet
Hej flashback! Träffade en tjej på en bilträff genom en vän som jag kort där efter började prata med. Hon är trevlig, söt, snäll, rolig och har ett vettigt intresse, hon säger att hon vill träffa mig varje gång vi pratat. Men nu till det så kallade problemet. Både jag och min vän fick för oss att hon var 95a men hon är 97a och jag 93a. hon nämnde själv bara att åldern är en siffra. Är det för stor skillnad?

Kompisen som jag träffade hon genom säger att jag bara ska köra på så väl som andra runt omkring mig.

Men vad tycker ni? tacksam för seriösa svar.
Jaha, sa du ar 20, hon 16 eller sa?

Regeln brukar ju vara halva plus sju. For 20 ar halva plus sju 17, alltsa ar hon lite ung. Nu ar det val inte satt i sten och ni kan ju rakna om beroende pa vem som fyllt i ar och sa, men principen brukar vara ok.
Citera
2013-07-09, 20:25
  #3
Medlem
Känner mig plötsligt jättegammal...

Få se nu, du är alltså 20? Hon är 16?

20/2+7 = 17

Tyvärr, hon är för ung.

Edit: Pucktvåa!
Citera
2013-07-09, 20:25
  #4
Medlem
Beror väll helt på hur hon är som person? Skillnaden i sig är ju absolut ingen problem när man är äldre så den måste ju inte vara det nu heller. Dock så är det inte ovanligt att tjejer i den åldern inte har mognat till sig ordentligt.

Tycker du att det känns bra så kör på!
Citera
2013-07-09, 20:26
  #5
Medlem
Knivenmotkuken.s avatar
Varje gång jag ser en sådan här tråd känner jag mig som TS avatar.
Citera
2013-07-09, 20:27
  #6
Medlem
JBugsters avatar
Andra kommer garanterat kolla snett på dig, och somliga kommer nog tycka att du utnyttjar hennes låga ålder och är något av ett pervo.

Är du en riktig man så bryr du dig inte, en riktig man är självsäker nog för att alltid satsa på kärlek vad än omgivningen tycker.
Citera
2013-07-09, 20:27
  #7
Medlem
Från egen erfarenhet blir det lite konstigt när man träffar FÖR unga tjejer. Dom har inte mognat till sig lika mycket som dig. Men gillar du henne och hon är trevlig och rolig så är det väl bara att se vart det leder?

Dock känner jag att om ni blir tillsammans ser det kanske lite konstigt ut, men det är MIN åsik. Tycker 4 år är liiite för mycket, men bara lite!
Citera
2013-07-09, 20:28
  #8
Medlem
Limhamns avatar
Äsch, jag tycker du skall köra på. Är hon mogen som person och ni tar det lite lugnt i början kommer det gå kanon! Lycka till!
Citera
2013-07-09, 20:28
  #9
Medlem
JBugsters avatar
DOCK, måste sägas: du är verkligen precis på gränsen, hade du varit ett år äldre eller hon ett år yngre så hade jag sagt att du var äcklig. Jag förutsätter, med mitt tidigare inlägg, att hon faktiskt är mogen för sin ålder och du är lite omogen för din.

Kör bara vidare om du har äkta känslor, inte om du bara vill ha sex.
Citera
2013-07-09, 20:30
  #10
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag tänker också att hon är för ung.Tjejer i den åldern är inte färdiga i sin utveckling så den ena dagen kan hon tycka si och den andra dagen så eller känna.Om jag vore Du skulle jag försöka tänka på att vara rädd om unga flickor,för man kan förstöra så mycket genom att ha för bråttom och hennes utveckling kan ta skada......

Lägg det på is är mitt förslag,......Du hinner tids nog med det Du vill.Tänk ett steg längre
Citera
2013-07-09, 20:34
  #11
Medlem
Jackdawcrests avatar
Problemet med en 16 åring är att förhållandet inte kommer hålla särskilt länge. Så är det ett känslomässigt förhållande du är ute efter så slutar det nog med att du blir sårad.
Citera
2013-07-09, 20:39
  #12
Medlem
Om ni båda var i 30 års åldern hade det väl inte vart några bekymmer, då hade ni båda varit vuxna och mogna. Men nu är du vuxen och hon en väldigt ung, omogen 16-åring. Så vad tycker du själv?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback