Om du nu hellre vill bli antagen till de utbildningarna så förlorar du inget.
Vill bara veta säkert att det här första antagningen bara är preliminära val, och att jag kan välja vilken utbildningen som helst av mina val när andra antagningen kommer, om jag kommit in på någon av dem som reserv.
Någon som vet vart man kan hitta information angående hur mycket reservplatserna rörde på sig mellan urval 1 och 2 framförallt när det gäller läkarprogrammen? Hittat att #21 reserv efter urval 2 kom in på KI förra året, men ingen aning om vad denna kan ha haft för reservplats i urval 1..
Jo men det är juristprogrammet liksom, tror inte att de tar in folk från folkhögskolor eller med sen anmälan? Men det är säkert rätt att det finns en del platser som går till utländska betyg.
Sant, några flummiga omdömen borde inte räcka till en juristutbildning. Men vem vet?
Enligt vhs-statistiken är intagningspoängen för programmet högre än de poängen jag har för BI, men inte för BII.
Varför kan jag då inte anmäla mig igen till programmet när jag ligger över minimum i en urvalsgrupp? Hur funkar det?