Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-08, 19:59
  #1
Medlem
Jag hittar verkligen inget preventivmedel som fungerar för mig!

Har testat p-piller (neovletta) som gjorde att min mensvärk fick mig att ligga och kräkas, och inte heller var ett bra alternativ då det är rätt vanligt med blodproppar i min släkt.
Gick över till p-piller utan östrogen (cerazette) vilket fick mig att må pyton, kändes som jag hade gått in i väggen.

Kan inte använda mig av vanliga minipiller då jag arbetar både kväll, dag och natt som det ser ut just nu och då inte kan ta tabletterna tillräckligt regelbundet för att de ska ge fullgott skydd.

Spiraler känns inte lockande alls då jag är extremt känslig och får ont bara vid en vanlig undersökning.
Och en hormonspiral innehåller samma hormoner som jag tidigare reagerat på, en kopparspiral leder ofta till ökad mens och ökade menssmärtor och jag som redan har ont av både och titt som tätt känner att jag inte behöver förbättra på dom oddsen.

P-ring och P-plåster innehåller samma hormoner som p-piller = risken för blodproppar ökar.

Pessar ger inte lika bra skydd och känns som att man lika gärna kan fippla runt med kondomer isf.

Det enda jag kan tänka mig då är p-stav och med den enorma nålfobin jag har vill jag gärna undvika det om det går.. Och dessutom, så som jag fattat det, innehåller det samma hormon som cerazette och det fick mig som sagt att må apa. Mardrömmen hade ju varit att ta sig igenom att sätta in den för att sedan behöva ta ut den efter några veckor för att jag mår dåligt av den.

Någon som kan tänka ut något vettigt alternativ?
Citera
2013-07-08, 20:01
  #2
Medlem
Avhållsamhet. Annars behöver man inte sätta in pessar precis innan, den kan sitta inne hela tiden.
Citera
2013-07-08, 20:02
  #3
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Bra! Hoppas du är Svensk och börjar avla fram sjukt mycket ungar!
Citera
2013-07-08, 20:04
  #4
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Ja, sterilisering.

Annars så kan du väl prova p-staven. Har haft en sån i två olika omgångar.

Första gången fungerade den jättebra, ingen mens eller värk på två hela år

Andra gången fick jag bara mens, störtblödningar i minst 6 månader i sträck

Så du kan väl åtminstone testa? Det kan ju bli så att du trivs med den
Citera
2013-07-08, 20:06
  #5
Medlem
Twizzs avatar
Kondom har du inte ens tagit upp klockrent.
Citera
2013-07-08, 20:07
  #6
Medlem
1.1s avatar
Det är därför kondomer finns.
Citera
2013-07-08, 20:08
  #7
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsbladet
Kan inte använda mig av vanliga minipiller då jag arbetar både kväll, dag och natt som det ser ut just nu och då inte kan ta tabletterna tillräckligt regelbundet för att de ska ge fullgott skydd.

Är det så svårt att ta med sig tabletterna i väskan när du jobbar då?
Citera
2013-07-08, 20:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Ja, sterilisering.

Annars så kan du väl prova p-staven. Har haft en sån i två olika omgångar.

Första gången fungerade den jättebra, ingen mens eller värk på två hela år

Andra gången fick jag bara mens, störtblödningar i minst 6 månader i sträck

Så du kan väl åtminstone testa? Det kan ju bli så att du trivs med den

Jo det börjar luta åt att det är det som gäller
Citera
2013-07-08, 20:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twizz
Kondom har du inte ens tagit upp klockrent.

Ja otroligt dumt av mig att tro att folk skulle förstå, men menade naturligtvis för att kunna slippa använda kondom. Det är vad vi gör nu och det går ju men hade varit väldigt skönt att slippa det när man ändå är i ett monogamt förhållande.
Citera
2013-07-08, 20:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Är det så svårt att ta med sig tabletterna i väskan när du jobbar då?

Nej det är inte svårt att ha med dom, men det är rätt svårt att komma loss från arbetet samma tid varje dag för att gå och ta dom. Det skulle säkert fungera ibland men långt ifrån alltid.
Citera
2013-07-08, 20:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctpenis
Bra! Hoppas du är Svensk och börjar avla fram sjukt mycket ungar!

Så roligt ska vi inte ha det. Hittar jag ingenting annat fortsätter vi med kondom.
Citera
2013-07-08, 20:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Avhållsamhet. Annars behöver man inte sätta in pessar precis innan, den kan sitta inne hela tiden.

Jo men eftersom det inte ger samma skydd som de andra medlen känns det i så fall mer värt att fortsätta med kondom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback