2013-07-08, 00:15
Medlem
Flor-Idas avatar
En 5-årig flicka är försvunnen sedan klockan 13 i eftermiddags.
Polisen söker med stort pådrag och har även bett om förstärkning.

http://www.expressen.se/nyheter/fema...nen-i-dalarna/

Hon är tydligen från Somalia, och bor på förläggningen tillsammans med sin mamma.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17094018.ab

Vad kan detta tänkas vara? Familj som fått avslag och därför gömt flickan, eller något brott?
Senast redigerad av Flor-Ida 2013-07-08 kl. 00:17.
Citera
2013-07-08, 00:21
Medlem
Jobbade på en egen trådstart så passar på att slänga in min sammanfattning här.

Flickan var på en lekplats idag vid 13 tiden i Horndal. Lekplatsen ligger utanför den flyktingförläggning där hon bor. Polisen larmades först klockan 19. Flickan kommer från Somalia och talar inte svenska.

Det skulle ju vara extremt ovanligt om en främling har tagit henne men omöjligt är det ju inte. Det där med familj som fått avslag Flor-Ida känns ju närmare till hands.
Citera
2013-07-08, 01:00
Medlem
Kenty-59s avatar
Säkert negermamman som ligger bakom det hela, ungen är väl på väg till Somalia för könsstympning..
99 ggr av 100 när såna här ungar försvinner så är det ju antingen utvisning, könsstympning eller liknande som ligger bakom det hela..
Citera
2013-07-08, 01:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Säkert negermamman som ligger bakom det hela, ungen är väl på väg till Somalia för könsstympning..
99 ggr av 100 när såna här ungar försvinner så är det ju antingen utvisning, könsstympning eller liknande som ligger bakom det hela..
Vad har du för statistik bakom det påståendet? Vågar du riskera att detta är det hundrade fallet?
Citera
2013-07-08, 01:45
Medlem
wemas avatar
Polisen i Falun/Borlänge har lagt ut en beskrivning och bild på den försvunna HÄR.

Citat:
- Femåriga Serham är försvunnen från Horndal. Sign: rosa byxor, beige sjal, 120cm lång, pratar somaliska.
Citera
2013-07-08, 02:08
Medlem
Witkos avatar
Jag gissar på att en manlig släkting tagit ungen, polisen får nog fullt upp.
Citera
2013-07-08, 02:30
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad har du för statistik bakom det påståendet? Vågar du riskera att detta är det hundrade fallet?
Jag kan tyvärr stödja den du citerar, det är oftast så att det är avslag på asyl och ungen befinner sig hos "vänner", som fallet i Svenljunga var ett samma det i Hultafors. Väldigt tidskrävande och dyra. Så tyvärr nä känns inte motiverat att ge sig ut och leta... Blir ju så när de kört med detta så många gånger förr, vilar hellre till det är på riktigt nån behöver hjälp. Tycker jag.
Citera
2013-07-08, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag kan tyvärr stödja den du citerar, det är oftast så att det är avslag på asyl och ungen befinner sig hos "vänner", som fallet i Svenljunga var ett samma det i Hultafors. Väldigt tidskrävande och dyra. Så tyvärr nä känns inte motiverat att ge sig ut och leta... Blir ju så när de kört med detta så många gånger förr, vilar hellre till det är på riktigt nån behöver hjälp. Tycker jag.
Vad är det för inställning? Även om det i 99% av fallen skulle vara som du påstår är det väl ändå motiverat att leta efter ungen tills man vet något annat?

Eller menade du bara personligen huruvida du tänker hjälpa till eller inte? Då förstår jag dig mer.
Citera
2013-07-08, 04:34
Medlem
Drapåtrissors avatar
Gissar också på ett avslag och att flickan välbehållen hålls gömd hos någon släkting. Kostar ju tyvärr en massa skattepengar med dessa massiva pådrag och hur många ggr förr har vi inte sett samma historia?
Citera
2013-07-08, 04:49
Medlem
Om detta rörde sig om ett fall där familjen hade fått avslag på sin asylansökan borde inte polisen vara mer inriktade på inre spaning? Dom har ju skickat ut allt dom har.

Undrar även hur lång denna tråd skulle ha varit nu om det var en blond liten flicka som var försvunnen...
Citera
2013-07-08, 07:25
Medlem
Forbliranonyms avatar
Har dom hittat flickan i fråga?

http://www.dt.se/nyheter/avesta/1.60...cka-forsvunnen
Citera
2013-07-08, 07:45
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
En 5-årig flicka är försvunnen sedan klockan 13 i eftermiddags.
Polisen söker med stort pådrag och har även bett om förstärkning.

http://www.expressen.se/nyheter/fema...nen-i-dalarna/

Hon är tydligen från Somalia, och bor på förläggningen tillsammans med sin mamma.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17094018.ab

Vad kan detta tänkas vara? Familj som fått avslag och därför gömt flickan, eller något brott?

Eftersom polisen enligt TV4 Nyheterna inte misstänker att nåt brott ligger bakom försvinnandet så återstår väl alternativet gömd?
Samma mönster - försvunnen från en lekplats, i en ålder då man kanske inte hittar hem.
Har inte varit här så länge att hon förstår svenska.
Det är ju inte så märkligt att man drar dom slutsatserna. Den som ropar på vargen osv
Senast redigerad av LaScala 2013-07-08 kl. 08:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in