Citat:
Ursprungligen postat av
Bodies
Hela situationen är svår att förstå om du har fastnat i ett fel antagande då kan du aldrig förstå ett annat scenario?
Jag har en uppfattning om vad som hänt, varför det hände och denna uppfattning har jag presenterat flera gånger. Om jag får ta del av ditt resonemang så är det klart att jag kan börja se på saken på ett annat sätt. Problemet är att du är snål med att förklara hur och varför du resonerar som du gör. Du bara konstaterar att det är på ett visst sätt och då har jag svårt att ta till mig ditt tänk.
Vad är det som är fel med mitt antagande, enligt dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bodies
Polismannen hade flera sekunder på sig innan han behövde utdela det dödande skottet.
Ja, och vad händer under de sekunderna? Hur uppfattade polismannen det som hände?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bodies
Vissa kallar det för nervöst jag skulle t.om köpa minnen från barndomen bara för att låta han/ tjänstemannen slippa dråpåtalandet.. Han valde själv att bli Polis och skydda oss men det gick fel på jobbet han höll inte måttet.
Han valde att bli polis, han utbildades och agerar på ett sätt som i mina ögon är mycket proffsigt, fram till det sista skottet. Det sista skottet var säkert inte nödvändigt. Frågan är om polismannen uppfattade det så. Är du säker på att han gjorde det? Jag är det inte och jag har svårt under de extrema förhållanden han befann sig i att klandra honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bodies
En sak är säker han sköt före han tänkte av någon orsak?
Eller så tänkte han först och sköt sen? Frågan är vad han tänkte. Det får vi aldrig veta, men med tanke på hur polismannen agerade innan så känner jag mig väldigt säker på att han inte var ute efter att döda killen som straff, som vissa gör gällande.