2013-07-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Visst är Ak47 är ett farligare vapen.. Men tänk nu, varför skall inte polisen kunna få nedkämpa kriminella på ett betryggade sätt utan de skall behöva går i närstrid med knäppskallarna.

Polisen har skjutit varningskott och de lilla jag kan så räcker det. Det lilla jag kan sträcker sej till VaktB i Lumpen. Är det så farligt att de blev död utfall? Behöver samhället den här människa som blev mördad? Antaligen inte..

Det media gnäller om, är att polisen använder en kula som expandera i kroppen.. Återingen, är det GM som man skall ta hänsyn till eller eventuella brottsoffert? GM har i Varberg fallet gjort ett aktivt val att han skall bli kriminell. Men vad hade hänt om GM hade tagit gisslan? Skulle polisen använda vanliga kulor, så riskera man att döda oskyldiga.
Absolut är det tråkigt att det blev dödligt utfall. Sätt dig själv i GMs position. Att andas den miljö han varit i, utsättas för ett eventuellt bus med att bli drogad- du begår detta vansinnesdåd på valfri ort sen hyllar vissa medlemmar här på forumet din död. Rättvist?

Han gjorde ingeg aktivt val att bli kriminell. Att ens ta upp den diskussionen är förlöjligande. Kom fram ur grottan sen tala.
Citera
2013-07-09, 17:33
Medlem
Kaffesumps avatar
Polis borde döda alla farliga brottslingar direkt på plats. Låt skiten smaka på sin egen medicin. Sen slipper man vårda dom och slösa tid och pengar på skräpet som ändå inte hör hemma i samhället. Eller?
Citera
2013-07-09, 17:40
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffesump
Polis borde döda alla farliga brottslingar direkt på plats. Låt skiten smaka på sin egen medicin. Sen slipper man vårda dom och slösa tid och pengar på skräpet som ändå inte hör hemma i samhället. Eller?
Det tycker jag inte.
Men jag tycker att alla, även poliser skall få skydda sina liv när de blir utsatta för angrepp.
Vidare tycker jag INTE att man ska ställa krav på poliser om att offra sina liv i syfte att gripa en gärningsman. Lika lite som man kan ställa krav på t.ex brandmän att krypa in i en övertänd byggnad full med gasoltuber för att rädda en medvetslös person.
Polisernas hälsa i första hand, sedan kommer gärningsmannens.

Det finns gott om personer som vet hur man bara fäktas lite med armarna för att få kontroll på en knivbeväpnad och motiverad gärningsman här i tråden. Synd bara att de inte vill lära ut denna teknik som ingen än lyckats med i verkligheten....
Senast redigerad av Optiroc 2013-07-09 kl. 17:44.
Citera
2013-07-09, 17:47
Medlem
Kaffesumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Det tycker jag inte.
Men jag tycker att alla, även poliser skall få skydda sina liv när de blir utsatta för angrepp.
Vidare tycker jag INTE att man ska ställa krav på poliser om att offra sina liv i syfte att gripa en gärningsman. Lika lite som man kan ställa krav på t.ex brandmän att krypa in i en övertänd byggnad full med gasoltuber för att rädda en medvetslös person.
Polisernas hälsa i första hand, sedan kommer gärningsmannens.

Jag tycker att civila runt om är mer viktiga att skydda än en gärningsman. Skjut honom direkt, sen kan dom jobba med skadade/andra brott och sig själva snabbare..
Citera
2013-07-09, 18:08
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5585845
Citera
2013-07-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Nu är den ställningen en vedertagen skjutställning eftersom det ökar träffsäkerheten. Men eftersom du tydligen tycker att man ser ut som en clown då, hur ska man stå i en ballare skjutställning enligt ditt expertutlåtande?

Om du inte jobbade så hårt för att racka ner på poliserna och var det minsta intresserad av fakta skulle du kunnat ta reda på att dom är förbjudna i KRIG . Du vet att Sverige inte är i krig, va? I fredstid är det poliskårer i flera länder som använder dom just för att det blir säkrare för andra personer i omgivningen.

Du menar väl, Folk som faktist kan något om det här men har en annan åsikt än jag kommer jag fullkomligt att ignorera?

Gm skulle omgivits av en grupp av poliser med kravallstavar, sköldar etc. LÄS gärna det skrivna...

Kulor som är förbjudna i krig är ok i fredstid? Hur är verklighetskontakten? Är den urdragen?

Om polisen vill ha elpistoler och utbildning i att hantera allt fler drogpåverkade/psykiskt urspårade så kan det verka rimligt att ge polisen det?
Senast redigerad av Renasanningen 2013-07-09 kl. 18:36.
Citera
2013-07-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffesump

Skjuta alla och låta Gud sortera ut dem? Som de amerikanska Vietnamsoldaterna, en del av dem, sa:
Kill'em all and let God sort them out...

Polisen skulle alltså vara domare, domstol och verkställare av straff, allt i ett?

DÅ har vi inget rättssamhälle längre...
Citera
2013-07-09, 18:38
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Gm skulle omgivits av en grupp av poliser med kravallstavar, sköldar etc. LÄS gärna det skrivna...

Kulor som är förbjudna i krig är ok i fredstid? Hur är verklighetskontakten? Är den utdragen?

Om polisen vill ha elpistoler och utbildning i att hantera allt fler drogpåverkade/psykiskt urspårade så kan det verka rimligt att ge polisen det?
Tycker det börjar bli tjatigt att du hela tiden jämför med vad som är okej i krig och inte. Vi har förkarat flera gånger varför man valde den typen av kula som nu används och jag tycker resonemanget känns genomtänkt.

Ska du fortsätta jämföra med fredstid och krig kanske vi kan börja ta upp vad för vapen som anses okej i krig och börja utrusta polisen med det?
Citera
2013-07-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Varför skall man riskera livet för, bara för en jävla dåre vill slåss med kniv?

Bättre att sätta en kula i fanskapet och låta den dö på stället, än att gå närstrid där ett misstag kan göra dig förlamad för resten av livet. Det här dåren med kniven som har gjort aktivt fall och bli våldsam, inte polisen eller vakten.

En grupp poliser med kravallstavar hade lätt tagit ner honom till priset av några blåmärken. Hans blåmärken...

Sett för många actionfilmer?
Citera
2013-07-09, 18:42
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
En grupp poliser med kravallstavar hade lätt tagit ner honom till priset av några blåmärken. Hans blåmärken...

Sett för många actionfilmer?
Vad är kravallstavar för något? Har den svenska polisen tillgång till sådana?
Kan du förevisa hur man med 100%-igt resultat alltid får ner en motiverad knivbeväpnad gärningsman med sådana? Eller är det dina fantasier nu igen?
Senast redigerad av Optiroc 2013-07-09 kl. 18:46.
Citera
2013-07-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Tycker det börjar bli tjatigt att du hela tiden jämför med vad som är okej i krig och inte. Vi har förkarat flera gånger varför man valde den typen av kula som nu används och jag tycker resonemanget känns genomtänkt.

Ska du fortsätta jämföra med fredstid och krig kanske vi kan börja ta upp vad för vapen som anses okej i krig och börja utrusta polisen med det?

"Vi"? "Förklarat"? Sicket b-s...

DU har nog INTE SETT vad en sådan kula gör med mänsklig vävnad. Barnrumpa!

Några enkla kravallstavar hade löst det hela. Oblodigt.

Elpistoler kan polisen gott få.

Är vettigt att lyssna till polisens önskemål... De ber ju inte precis om kanoner och tunga kulsprutor.
Citera
2013-07-09, 18:44
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:

Kulor som är förbjudna i krig är ok i fredstid? Hur är verklighetskontakten? Är den urdragen?

Skulle man ha tid att kalla in kravallpolis till detta hade du tänkt? Det krävs organisering. Du hittar på nya saker hela tiden.

Anledningen till varför den ammunitionen används är ju så att inte tredje part ska bli skadad...

Får lite känslan av att du inte ens är seriös.
"Despite the ban on military use, hollow-point bullets are one of the most common types of bullets used by civilians and police, [4] which is due largely to the reduced risk of bystanders being hit by over-penetrating or ricocheted bullets, and the increased speed of incapacitation."
-http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow-point_bullet

Vet inte hur många gånger vi har upprepat detta. Börja ta till dig information om varför man använder dessa kulor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in