2013-07-07, 20:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Efternamnet var ovanligt svåranalyserat, men de flesta Google-indikationerna är spansk-språkiga i vilket fall. Förnamnen låter däremot mer som Centraleuropa, som sagt. Detta är mer kuriosa, av gärningsbeskrivningen att döma handlar det nog om en spritt språngande galen filur snarare än en etniskt motiverad kulturberikare.

Vet inte hur många svenskar som dödas av psyk-patienter varje år, men det är förvisso fler än som skjuts ihjäl av snutar. Någon diskussion om psykvården och det faktum att en hel del patienter faktiskt kan vara farliga blir det dock aldrig fråga om, det "pekar i fel riktning" som så mycket annat...

Kan vara en badsaltsdåre oxå, men jag tippar på den "ensamme galningen".
Citera
2013-07-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossse
Har bara läst delar av denna tråd.
MEN: Är det inte så att de senaste 20-30 åren förekommit fler vansinnesdåd i Sverige än tidigare?
Inte bara i Sverige förresten.
En tanke som slog mig. Kan det vara så att det skrivs ut alldeles för mycket eller helt onödig psykofarmaka till dessa gullgossar
( ja, de är för det mesta påverkade gossar)

Läs även http://www.dn.se/nyheter/sverige/psykofarmaka-skrivs-ut-till-barn-utan-diagnos/

Nu förtiden har man har ju stängt alla psyksjukhus och de sjuka bor i vanliga bostäder.

Det finns en alltid nån intressesfär, privat och/eller offentlig, som tjänar på psykofarma och dess bi effekter.
Senast redigerad av Knullkompisen 2013-07-07 kl. 20:54.
Citera
2013-07-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaarinski
Jag kollade igenom alla bilder ifrån gruppen där blider ifrån igår är uppladdade. Och de flesta där de går är tagna på Bergsgatan. Fanns även ifrån när de står på en parkering, vilket är hajen lågprismarknad. Finns en bordtennislokal i mitt i mellan detta där de isf kan fått hyra. Allt är väldigt nära brottsplatserna i alla fall. Vilket tyder på att även om de inte är N så har han rört sig i kvarteren.

Hmm inte omöjligt alls ju!

Då har han säkert gått ner för gamla kyrkbacken sen genat igenom vid de gamla stadshuset/dagiset, är antagligen de där röda rad husen han rykt i dörrarna i där efter dagiset. Sen tatt sin kos upp förbi magasinsgatan och sen in på lilla drottningatan.
Citera
2013-07-07, 20:52
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudel.
Ofarligare kulor betyder vanliga kulor, vilka går rakt igenom och kan vådaskjuta oskyldiga.
Sen skjuter man inte i benen med tanke på att det är mindre träffyta än svålen, återigen för att inte vådaskjuta någon ur allmänheten.
Ok. Konstigt att det inte finns bättre kulor då.
Citera
2013-07-07, 20:53
Medlem
Om det nu är rätt snubbe som namnet är ute på så är det ju extremt konstigt agerande av thaiboxningsklubben. De åker isåfall alltså ner med en kille som under dagen när turneringen ska va istället för att delta går och hugger ihjäl folk och blir sedan ihjälskjuten av polisen. Men thaiboxningsklubben bara kör på som om ingenting har hänt, lägger dessutom upp bilder där de taggar den ihjälskjutne samt bilder på matcher från de andra deltagarna i klubben.

Man får väll utgå ifrån att de måste känt varandra hyfsat i klubben då det lär va mycket träning och resor, jag hade inte vart så jävla pepp på att tävla efter något sådant..
Citera
2013-07-07, 20:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Det är således INTE svenska namn utan tagna namn av svenskar.

Vad är skillnaden?

De flesta namn, inklusive Andersson och Pettersson och Lundström, har någon gång uppfunnits slash "tagits".
Citera
2013-07-07, 20:54
Medlem
Någon som har det ocensurerade klippet på GP? Det är borttaget nu men förhoppningsvis har någon sparat ner det.
Citera
2013-07-07, 20:54
Medlem
Alla går ju på drog-spåret, men va fan, om killen var där för att matcha i thaiboxning. Vart kommer drogerna in? Så vitt jag vet brukar man inte droger när man har match dagen efter. Det låter väldigt märkligt.

Har han var instabil länge eller vad har hänt? Nån som känner honom borde ju hittat den här tråden för längesen, men det var sjukt vad tyst det är.
Citera
2013-07-07, 20:56
Medlem
Weedmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaarinski
Finns en bordtennislokal i mitt i mellan detta där de isf kan fått hyra. Allt är väldigt nära brottsplatserna i alla fall. Vilket tyder på att även om de inte är N så har han rört sig i kvarteren.

Satt också och funderade på den bilden. Vägen från bordtennislokalen till centrum (och senare bort till thaiboxningsområdet), ligger Lilla Drottninggatan.

Men varför denna tystnad från Southside Muaythai? Nästan lite för tyst...
Citera
2013-07-07, 20:56
Medlem
barnets avatar
Hur dök thaiboxningsspåret upp? Är det bara helt omotiverad spekulation eller?
Citera
2013-07-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Det är således INTE svenska namn utan tagna namn av svenskar.
Jag tolkar det som svenska namn, då dom har tagits av svenskar och blivit patenterade i Sverige av patent och registreringsverket, det verkar inte heller finnas andra utomlands som har dessa namn.

Min tolkning kan vara fel, och om det är fel så ber jag om ursäkt
Citera
2013-07-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossse
Har bara läst delar av denna tråd.
MEN: Är det inte så att de senaste 20-30 åren förekommit fler vansinnesdåd i Sverige än tidigare?
Inte bara i Sverige förresten.
En tanke som slog mig. Kan det vara så att det skrivs ut alldeles för mycket eller helt onödig psykofarmaka till dessa gullgossar
( ja, de är för det mesta påverkade gossar)

Läs även http://www.dn.se/nyheter/sverige/psykofarmaka-skrivs-ut-till-barn-utan-diagnos/

Handlar för det mesta om självmedicinering och att de förser sig med saker vid sidan om de vanliga förskrivningsvägarna. Det mesta går att köpa via nätet.
Det är en ödets ironi att vi vid sådana här tillfällen förfasar oss över rc-drogernas följdverkningar o konsekvenser samtidigt som vi sitter o skriver på ett forum, som i sig utgör huvudsaklig annonsplats för en av sveriges ledande distributör av rc/ research chemicals-->nätdroger.

Nu är det ju inte alla som håller RC-droger som trolig orsak bakom detta men personligen tror jag absolut det har spelat in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in