2013-07-10, 00:34
Medlem
Eftersom nu all slaskpress blåser upp Linköping så drar jag en rövare här och nu. Om ES för nio år sedan dödar random i Linköping och sedan upprepar det i Varberg utan att under de nio åren varit i klammeri med rättvisan så håller jag det för osannolikt.

Det osannolika är att i så fall han hängt runt i nio år utan att komma i klaveri med rättvisan.
Citera
2013-07-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av episcopus
Illuminate-huset ligger till vänster om Auktionshuset, lördagskväll-huset ligger till höger, precis ute i korsningen Norra vägen-Magasinsgatan.

Det hela blir kanske lite snurrigt för de som läser men ja, det stämmer. Det beror lite på vad man menar med hamnen. Jag tänker främst på den gamla hamnen tex för Fladen-båtarna vid fästningen som ligger mer än ett par stenkast från positionen på bilden och inte den stora hamnen för sågat timmer på andra sidan om järnvägen som du troligen menar. Ja nu ligger iofs båda på andra sidan järnvägen iofs

Det visar ju på att GM har gått denna väg tidigare, BT-hallen, kyrkbacken och lilla Drottninggatan ligger på hemvägen från stan sas.
Citera
2013-07-10, 00:35
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Eftersom nu all slaskpress blåser upp Linköping så drar jag en rövare här och nu. Om ES för nio år sedan dödar random i Linköping och sedan upprepar det i Varberg utan att under de nio åren varit i klammeri med rättvisan så håller jag det för osannolikt.

Det osannolika är att i så fall han hängt runt i nio år utan att komma i klaveri med rättvisan.

Varför är det osannolikt? Han har klarat sig ifrån psykoser pga mediciner, hans mamma, skola osv... antagligen lugnade morden i linköping hans psykoser en smula. tills denna dag då...

.
Citera
2013-07-10, 00:37
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Om GM avlider av en kula i buken, när avlossades det skottet?
1. På filmen ser man en polis stå och slå med batong på GM, är det före eller efter bukskottet?
2. Att man kan kravla sig fram med en dumdum-kula i varje benen är 100% säkert.
3. Men kan man kravla sig fram och resa på huvudet och armarna efter en dödande dumdum-kula i buken?
4. Hur pass handlingsförlamad blir man av en dumdum-kula i buken som är dödande?

Oavsett om man är psykfall eller inte så släpper man nog det man har i händerna och tar sig på buken där kulan går in, rent instinktivt.

Själv tycker det måste vara lätt att slå bort kniven ur GMś hand med batongen, men polisen verkar slå mot huvudet.

Men frågan är, när avlossar polisen det dödande skottet, när GM ligger på marken, eller?

Avled han inte på sjukhuset? Blodförlust eller en kula i bålen borde väl krama livet ur stackarn efter en stund? Bara spekulerar.

.
Citera
2013-07-10, 00:39
Medlem
episcopuss avatar
Karta över området med positioner.
Citera
2013-07-10, 00:40
Medlem
sqrt25s avatar
Har någon lämnat någon trolig förklaring till varför GM, som 15-åring, skulle ha befunnit sig i Linköping vid tiden för de morden?
Citera
2013-07-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Han var väl inne i iluminatihuset också eller försökte ta sig in.

På bilden från lördagskvällen när han står och kliar sig i bakhuvudet framför iluminativillan så verkar han ju inte onormal vad man kan se på bilden. Står och pratar med en annan och har normalt ansiktsuttryck. Bara några timmar senare blir det alltså total kortslutning i skallen. Man undrar ju vad dom andra som var med honom känner, det kunde ju måhända lika gärna vara dom som blev knivade.

Om du tittar noga ser du att den bilden visar ett nedgånget och förstört hus. Tänk så snabbt det kan gå från rivningsbeslut till ödeläggelse.
Citera
2013-07-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Varför är det osannolikt? Han har klarat sig ifrån psykoser pga mediciner, hans mamma, skola osv... antagligen lugnade morden i linköping hans psykoser en smula. tills denna dag då...
Nu anvander du spekulationer för att bevisa en annan spekulation. Det funkar inte riktigt.

Vi vet val inget om mediciner eller har jag missat nagot?
Citera
2013-07-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Har någon lämnat någon trolig förklaring till varför GM, som 15-åring, skulle ha befunnit sig i Linköping vid tiden för de morden?

Polisen hade ju en teori om en ung som blev lurad vid en blocket affäer. Så GM var där för att köpa eller sälja något men blev arg. GM har ju en klocka uppe nu för 10K skulle vara intresant att veta hur ofta han handlar eller säljer på blocket.
Citera
2013-07-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Nej, det enda de gar pa ar likheterna med fantombilderna, att GM ar ostraffad och att han vid tiden för Linköping-morden passade i alder pa garningsmannaprofilen. Inget annat an spekulationer dvs, men folk vill alltid göra verkligheten mer spannande an den ar.
Citera
2013-07-10, 00:50
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Nu anvander du spekulationer för att bevisa en annan spekulation. Det funkar inte riktigt.

Vi vet val inget om mediciner eller har jag missat nagot?

nej självklart, men om någon begår ett dubbelmord vid 15 års ålder och inte gör det igen på 10 år skulle jag inte utesluta fungerande medicinering.

.
Citera
2013-07-10, 00:51
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Nej, det enda de gar pa ar likheterna med fantombilderna, att GM ar ostraffad och att han vid tiden för Linköping-morden passade i alder pa garningsmannaprofilen. Inget annat an spekulationer dvs, men folk vill alltid göra verkligheten mer spannande an den ar.

Finns ju ett par till likheter men självklart behöver det absolut inte vara samme GM men det ska testas pga dessa indicier givetvis.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in