Jag väljer att följa statens definition som vuxen, tycker du vi ska ifrågasätta den?
Lycka till med matchen!
Nej bara din definition eftersom staten har olika åldrar för "vuxen", 15 år för sex + straffmyndig. 18 år för att rösta och gå på krogen. 20 år för att handla på systemet osv.
Olika ansvar för olika åldrar dvs staten har ingen klar definition av "vuxen" utan flera olika.
Dessutom är i och för sig en generell dragen gräns för alla individer likt den staten gör inte rättvis mot dessa individer då de utvecklas i olika takt. Dragningen är mer gjord av praktiska skäl snarare och ska inte ses som en definition av "vuxen".
Det är ballt att sitta och leta efter konflikter på internet!
Jag tror bestämt att jag har fått en stalker på halsen.. En jävligt ful sådan.
Börjar bli trött på din existens så du är schysst och far åt helvete nu va?
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Jag dras till individer, ålder är inte viktigt. Folk som tycker ålder spelar roll är tyvärr ytliga fjantar.
Kan det inte vara så att 17-åringen utnyttjar 41-åringen? Varför måste den äldre alltid vara den som utnyttjar den yngre?
Förövrigt om det är ömsesidigt så blir ingen utnyttjad över huvud taget så du kan lika bra lägga ner det argumentet.
Då ska TS vara en riktigt svag och miserabel människa om han låter sig utnyttjas av en 17-åring. Och hur många gånger ska jag behöva förklara för dig att en 17-åring knappast vet sitt eget bästa alla gånger? Det har uppenbarligen slagit slint i skallen på flickan och om hon nu "kaxar och kåtar" sig inför TS så är det något som han borde se till att avfärda om han vill hennes eget bästa. Hon är ett barn, osäker på själv själv och vet knappast vad hon ger sig in i. Men vill TS riskera att ge flickan ångest över detta så visst, då kan han ligga med henne. Men bryr han sig det minsta lilla om henne så borde han låta bli och vänta tills hon "kommit över tröskeln" och förmodligen vuxit som människa, blivit mer självsäker och vet vad hon vill här i livet, dvs när hon passerat 20. "Men ack! Man får ligga när man är 15!" Ja, det får man, men lagen är inte alltid logisk. Varför får man t.ex sälja sex men inte köpa?
Citat:
Att många förknippar åldersskillnad som något dåligt är ju på grund av det jag skrev innan, de är slavar som följer trenden. Precis som att tyskar under 2:a världskriget tyckte judar var något dåligt. Same shit!
"Slavar som följer trenden.." Äh, jag vet inte ens vad jag ska svara på det där.
Citat:
Jag är 30 år, civilekonom, dejtar individer och inte ålder samt moraliserar ej över vad två individer gör ömsesidigt.
Hur gammal är du själv och varför tycker du att något två individer gör med varandra ömsesidigt är omoraliskt?
Vad du arbetar med spelar ingen som helst roll, men tack för att jag fick ta del av den informationen.
Jag själv är 20 år och vet själv hur det känns när man "kommer över tröskeln". Är man 17 år så är man en snorunge som vill göra allt det där förbjudna bara för att man inte får. Många vill t.ex tatuera och pierca sig men ångrar sig efter de kommit över denna jävla tröskel som jag tjafsat om. Kvinnor resonerar på ett annat sätt än män, det vill jag lova dig.
Jag är 41. Hon är 17. Hon kaxar sig och kåtar sig mer och mer. Jag försöker hålla det på en anständig nivå, men hon vill ha mer. Vad ska jag göra. Banga eller köra hårt?
Är hon mogen? Finns det ett självdestruktivt element i det hon gör?
Om Ja respektive Nej föreligger på frågorna så ser jag inget problem att du har sex med henne förutsatt att du behandlar henne med respekt och tar ditt ansvar för relationen.
Vad är det som föranleder 17-åringens beteende? Det kanske är åldersskillnaden som gör det spännande, eller något annat som lockar. Ansvaret för relationen är ytterst viktigt, och det är TS som får ta det.
Eller så håller man bara sig till någon som är lite närmre sin egen ålder eftersom det fortfarande är tabu att ligga med någon som kunde vart din farsa. Men äh, vem ligger inte med sin dotter liksom? Dö snälla.
Närmre ålder säger du? Så min syster hade gått bra med andra ord? Blanda inte in incest i åldersdiskussionen.
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Det vanligaste är att man hittar sexpartners i sin egen ålder. Men det är väl inget fel på att din polares farsa ligger med din syster.. Eller? Neeej för fan, det är hellugnt ju.
Känns det okej om en nära polare i din egen ålder ligger med din syster då?
f0cus, du verkar ge intryck av att vara någon grinig data-misfit, sur på alla som har mage att våga ha sex när inte du får det, och med en självcentrerad "alla andra är dumma i huvudet, bara jag förstår hur det ligger till"-inställning.
Ta mig på orden när jag i all välmening ger dig detta goda råd för att sluta göra dig till åtlöje här i tråden:
Det är dags att sluta posta.
Jag är 41. Hon är 17. Hon kaxar sig och kåtar sig mer och mer. Jag försöker hålla det på en anständig nivå, men hon vill ha mer. Vad ska jag göra. Banga eller köra hårt?
Lägger ingen moral i det här, men om du inte knullar henne kommer du att undra hur det skulle ha varit istället för att ta farväl av din hustru, när du väl ligger på din dödsbedd.
Lägger ingen moral i det här, men om du inte knullar henne kommer du att undra hur det skulle ha varit istället för att ta farväl av din hustru, när du väl ligger på din dödsbedd.
TS har varit väldigt tyst de senaste sidorna...han kanske är upptagen
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!