2013-07-04, 20:12
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Det vanligaste är att man hittar sexpartners i sin egen ålder. Men det är väl inget fel på att din polares farsa ligger med din syster.. Eller? Neeej för fan, det är hellugnt ju.

Det vanligaste? Kom nu för fan ut ur din garderob och väx upp!
Citera
2013-07-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
Jag måste vara väldigt trög, 17 < 18 alltså är man inte vuxen om man är 17 år, vad kan missuppfattas?

Ok så om du är 17 år 364 dagar 23 timmar 59 minuter 59 sekunder gammal så är du barn men när du är prick 18 så är du vuxen, förstår jag dig rätt då? På en sekund går man från barn till vuxen?

Eller är att "bli vuxen" en process som sker över samtliga dessa 18 år och i olika takt för olika individer? Om du håller med om detta så måste du ju hålla med om att en 17-åring kan vara "vuxen".
Citera
2013-07-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffransnisse
Naturligtvis skriver jag detta för att reta alla moralister.

Be henne fixa flätor, och klä sig i vit blus och vita knästrumpor.
Sedan fullända det hela med en kort hängselkjol!

Och sedan är det bara att sparka upp brunstgropen!

Du gör det så svårt för mig att inte söka upp en porrfilm, försöker hålla mig borta från det.

OnT: Varför inte?
Senast redigerad av tago 2013-07-04 kl. 20:16.
Citera
2013-07-04, 20:18
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Omoraliskt?

Ja är du medveten om ordets innebörd?

Citat:
Det är moraliserande fåntrattar som du som tack och lov har ett helvete bland människor som lever ett fritt och sunt liv.

Ha ha du har ingen aning om vem jag är märker jag.

Citat:
Grått hår och ylletröja, är det du?

Alla dagar i veckan, 365.
Citera
2013-07-04, 20:22
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
För att majoriteten bara följer trenden då det är obekvämt att sticka ut med en avvikande åsikt. Det är så bekvämt att bara luta sig tillbaka på sin inpräntade moral och direkt hävda att något är rätt eller fel utan att behöva reflektera/argumentera för den.

En 40-åring kan också vara naiv och inte veta sitt eget bästa, ska inte h*n heller få ligga med en 41-åring?

Förövrigt om man bara ska skydda alla unga individer hur ska de då kunna skaffa sig tillräckliga erfarenheter så de kan upphöra vara "naiva"?
Det stämmer ju inte, men om du tror att det är sådär så ska jag låta dig tro det. Men för att poängtera vad jag tror så handlar det om att man som människa vanligtvis dras till en jämnårig.

Egentligen bryr jag mig inte om flicksnärten ångrar sig för resten av sitt liv sen, men att man som 40-åring utnyttjar situationen är ganska vidrigt enligt mig och att man borde veta bättre. För som jag frågade innan, hur hade föräldrarna reagerat? Många förknippar en så pass stor åldersskillnad som något negativt.
Den äldre verkar ha svårt för att fånga någon i sin egen ålder och vad kan det bero på? Rimligtvis att han (som det är i detta fall) är socialt missanpassad eller något annat som gör att han står ensam och raggar på småbrudar som precis fyllt liggåldern.

Får jag fråga.. Argumenterar jag med en nyfylld 18-åring?
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Det vanligaste? Kom nu för fan ut ur din garderob och väx upp!
Jag undrar bestämt med det är som borde komma ut ur garderoben? Så du menar att det är mer vanligt att man hittar någon som är 25 år äldre än vad du själv är? Hmm, är det du eller jag som bott under en stenjävel? Jag gissar på att det är du.
Citera
2013-07-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ok så om du är 17 år 364 dagar 23 timmar 59 minuter 59 sekunder gammal så är du barn men när du är prick 18 så är du vuxen, förstår jag dig rätt då? På en sekund går man från barn till vuxen?

Eller är att "bli vuxen" en process som sker över samtliga dessa 18 år och i olika takt för olika individer? Om du håller med om detta så måste du ju hålla med om att en 17-åring kan vara "vuxen".

Alltså, per definition är du ett barn tills du är 18 år, du kan ju jämföra med bolagets regler för att ha fyllt 20 år för att handla alkoholhaltig dryck. Tror du att de godkänner dig om du kommer in och ska handla dagen innan du fyllt tjugo?
Citera
2013-07-04, 20:31
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Så hur känns det att vara en liten slyna då? Bra antar jag?

Det är ballt att sitta och leta efter konflikter på internet!
Citera
2013-07-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
Alltså, per definition är du ett barn tills du är 18 år, du kan ju jämföra med bolagets regler för att ha fyllt 20 år för att handla alkoholhaltig dryck. Tror du att de godkänner dig om du kommer in och ska handla dagen innan du fyllt tjugo?

Per vems definition????????? Din eller statens? Eller är det en universell definition av vuxen???? Du väljer att definiera folk som vuxna efter svenska statens gräns, har jag förstått dig då?

Vad är det då som säger att svenska statens definition är den riktiga? (förutom du då)

Jag tror dock inte att vi kommer något vart i denna diskussion och jag ska se Drogheda-MFF strax. Lev väl!
Citera
2013-07-04, 20:39
Medlem
Snaikstus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Jag är 41. Hon är 17. Hon kaxar sig och kåtar sig mer och mer. Jag försöker hålla det på en anständig nivå, men hon vill ha mer. Vad ska jag göra. Banga eller köra hårt?
Det måste vara näsan din, tjejer blir fullkomligt galna av en rejäl kran. Jag tycker du ska singla slant och låta ödet avgöra, då kan ingen anklaga dig för något.
Citera
2013-07-04, 20:39
Medlem
Citat:
Per vems definition????????? Din eller statens? Eller är det en universell definition av vuxen???? Du väljer att definiera folk som vuxna efter svenska statens gräns, har jag förstått dig då?

Vad är det då som säger att svenska statens definition är den riktiga? (förutom du då)

Jag tror dock inte att vi kommer något vart i denna diskussion och jag ska se Drogheda-MFF strax. Lev väl!

Jag väljer att följa statens definition som vuxen, tycker du vi ska ifrågasätta den?

Lycka till med matchen!
Citera
2013-07-04, 20:43
Medlem
Citat:
Det stämmer ju inte, men om du tror att det är sådär så ska jag låta dig tro det. Men för att poängtera vad jag tror så handlar det om att man som människa vanligtvis dras till en jämnårig.

Jag dras till individer, ålder är inte viktigt. Folk som tycker ålder spelar roll är tyvärr ytliga fjantar.

Citat:
Egentligen bryr jag mig inte om flicksnärten ångrar sig för resten av sitt liv sen, men att man som 40-åring utnyttjar situationen är ganska vidrigt enligt mig och att man borde veta bättre. För som jag frågade innan, hur hade föräldrarna reagerat? Många förknippar en så pass stor åldersskillnad som något negativt.
Den äldre verkar ha svårt för att fånga någon i sin egen ålder och vad kan det bero på? Rimligtvis att han (som det är i detta fall) är socialt missanpassad eller något annat som gör att han står ensam och raggar på småbrudar som precis fyllt liggåldern.

Kan det inte vara så att 17-åringen utnyttjar 41-åringen? Varför måste den äldre alltid vara den som utnyttjar den yngre?

Förövrigt om det är ömsesidigt så blir ingen utnyttjad över huvud taget så du kan lika bra lägga ner det argumentet.

Att många förknippar åldersskillnad som något dåligt är ju på grund av det jag skrev innan, de är slavar som följer trenden. Precis som att tyskar under 2:a världskriget tyckte judar var något dåligt. Same shit!

Citat:
Får jag fråga.. Argumenterar jag med en nyfylld 18-åring?

Jag är 30 år, civilekonom, dejtar individer och inte ålder samt moraliserar ej över vad två individer gör ömsesidigt.

Hur gammal är du själv och varför tycker du att något två individer gör med varandra ömsesidigt är omoraliskt?
Citera
2013-07-04, 20:44
Medlem
Marimus avatar
Vågar du verkligen det?

Hon är antagligen ute efter pengar och grejer från dig, för att sedan se till att du får betala ett fett skadestånd för sexuellt ofredande/utnyttjande av barn och en rejäl jävla skamfläck i resten av ditt liv.

Det är definitivt inte värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in