Citat:
Ursprungligen postat av
FriedrichvonHayek
För att majoriteten bara följer trenden då det är obekvämt att sticka ut med en avvikande åsikt. Det är så bekvämt att bara luta sig tillbaka på sin inpräntade moral och direkt hävda att något är rätt eller fel utan att behöva reflektera/argumentera för den.
En 40-åring kan också vara naiv och inte veta sitt eget bästa, ska inte h*n heller få ligga med en 41-åring?
Förövrigt om man bara ska skydda alla unga individer hur ska de då kunna skaffa sig tillräckliga erfarenheter så de kan upphöra vara "naiva"?
Det stämmer ju inte, men om du tror att det är sådär så ska jag låta dig tro det. Men för att poängtera vad jag tror så handlar det om att man som människa vanligtvis dras till en jämnårig.
Egentligen bryr jag mig inte om flicksnärten ångrar sig för resten av sitt liv sen, men att man som 40-åring utnyttjar situationen är ganska vidrigt enligt mig och att man borde veta bättre. För som jag frågade innan, hur hade föräldrarna reagerat? Många förknippar en så pass stor åldersskillnad som något negativt.
Den äldre verkar ha svårt för att fånga någon i sin egen ålder och vad kan det bero på? Rimligtvis att han (som det är i detta fall) är socialt missanpassad eller något annat som gör att han står ensam och raggar på småbrudar som precis fyllt liggåldern.
Får jag fråga.. Argumenterar jag med en nyfylld 18-åring?
Citat:
Ursprungligen postat av
fotokillen
Det vanligaste? Kom nu för fan ut ur din garderob och väx upp!
Jag undrar bestämt med det är som borde komma ut ur garderoben? Så du menar att det är mer vanligt att man hittar någon som är 25 år äldre än vad du själv är? Hmm, är det du eller jag som bott under en stenjävel? Jag gissar på att det är du.