• 1
  • 2
2013-07-04, 13:16
Medlem
Jag firar 1 år med tjejen på måndag. Jag blev arbetslös för 1,5 månad sen så tyvärr har jag inte råd att köpa smycken el dylikt.
Men jag vill bjuda henne på romantisk middag hemma hos mig. Men fråga är vad? :/ Om ni har tips på goda maträtter, så skicka gärna länk på recept! Tänkte minst lägga 500 kr!
Citera
2013-07-04, 13:17
Medlem
Class1cs avatar
Rotmos.

Ta ett lån och köp ett fint halsband och ta med henne på finrestaurang!
Citera
2013-07-04, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Class1c
Rotmos.

Ta ett lån och köp ett fint halsband och ta med henne på finrestaurang!

Så du menar att killen ska ta en lån för och ge sin brud ett smycke? nejdu hon förstår säkert, Gör plankstek!
Citera
2013-07-04, 13:26
Medlem
crillecrilles avatar
Har du möjlighet att grilla?
Citera
2013-07-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Har du möjlighet att grilla?

Ja det har jag faktiskt Inte ens tänkt på det, tack
Citera
2013-07-04, 13:29
Medlem
Napis avatar
Plankstek som HakuwnaMatata sa, gör att det känns som att lite extra engagemang lagts ner på måltiden.
Dock så spräcker du garanterat din budget om du inte råkar ha planksteks plankor hemma. Har för mig att ett 4pack kostar 400spänn på clasohlsson.
Dock så har du säkert någon polare som har såna du kan låna och då klarar du budgeten flera gånger om.
Citera
2013-07-04, 13:39
Medlem
Stitch81s avatar
Det handlar väl lite om vad det är för tjej. Jag är själv tjej och skulle bli impad om en kille bjöd mig på en riktigt god pastarätt med skaldjur, eller en finare fiskrätt. Plankstek och liknande skulle säkert grabbar uppskatta, men för mig är det lite 80-tal över den...
Citera
2013-07-04, 13:41
Medlem
gato12s avatar
Nää, tror det är rätt få tjejer som skulle gå igång på en plankstek faktiskt...

Det täcka könet gillar fräsch mat; tänk fisk, sallader, skaldjur...
Citera
2013-07-04, 13:46
Bannlyst
Precis som redan sagts grillade rejäla jävla köttbitar är mer för män överlag och brudarna faller för fräscha sallader och kladdiga saker röror och baguetter varma och kalla smörgåstårtor, om du kan mixa kladdigt med fräsch och sen en flaska vitt till det så är du nog hemma!

Så tex en Varm smörgåstårta och en fräsch sallad till det med en god dressing, om du inte är van och lagat mat och din tjej inte är van att bli bjuden av dig när du lagat egen så blir hon förhoppningsvis apglad!

Och maten som jag nu föreslog är omöjligt att misslyckas med!

EDIT: ÅAS så kom jag på att jag har jag bjudit på grillat kött, potatisgrattäng, sallad och lite vin och fått ligga på första daten
Senast redigerad av RoktBogIBit 2013-07-04 kl. 13:50.
Citera
2013-07-04, 14:00
Medlem
crillecrilles avatar
Vafan?! Klart brudar gillar grillat De uppskattar manligheten i att man grillar(överlag). Dra till med en fin fläskkarré och en hemmagjord potatissallad. Det har då aldrig misslyckats för mig...
Citera
2013-07-04, 14:04
Medlem
FBMinchias avatar
Du har inte sagt om drickan är inräknad i de 500.
Om inte, ostron och champagne, sedan en grillad entrecôte.
Om drickan är inräknad så är det jävligt låg budget.
Citera
2013-07-04, 14:19
Medlem
doktorbabians avatar
Gör grekiska färsbiffar med fetaost i. Vanliga pannbiffar med fetaost i helt enkelt.
Sen hemmagjord klyftpotatis med tzatziki till och en god sallad med isbergsallad,rödlök och vad ni nu tycker om i en sallad.

Drick vin eller en kall öl till det.
Senast redigerad av doktorbabian 2013-07-04 kl. 14:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in