Citat:
Ursprungligen postat av
ÅnkelGunnar
Är det samma resultat oavsett vilket program du använder? Får du problem om du kopierar filer mellan diskar/inom samma disk? Testat med stora filer samt många små?
Är det disken som är kass så uppträder problemet även när du kopierar filer fram och tillbaks. Är det ett enskilt program så kan det exempelvis vara dåliga inställningar i µTorrent som spökar. Gäller det bara saker du laddar hem så kan det vara en idé att kika på vad antivirusprogrammet och/eller brandväggen hittar på.
I stort sett ja. Någon enstaka gång kan det t ex fungera att byta webbläsare men tror inte problemet ligger där - snarare så att detta verkar ske sporadiskt och det är förmodligen en lycklig slump om det fungerar i ett annat program. Aldrig haft problem med att kopiera över filer. Har en utvecklingsmiljö på en partition t ex medan jag kör lite annat på de andra så jag flyttar filer ganska flitigt.
Det är webbläsarna jag märkt av problemet med. Dvs när jag ska hämta en fil via dem. Uppstår bl.a i Firefox, Chrome, Opera, IE mf.l. uTorrent, spel som patchar sig osv verkar flyta på utan problem. Har kört samma AV Nod32 i flera år så har svårt att se att det blir problem där. Samma med brandväggen, ser inget konstigt i inställningarna heller.