Tja!
jag har en datorskärm till datorn såklart och en tv brevid, jag har kopplat en VGA kabel ifrån grafikkortet till tvn.
Jag går in på "skärmupplösning" på skrivbordet och väljer "spegla dessa bildskärmar" (1 och 2) efter som jag vill ha bild på både datorskärmen och tvn, lättare att välja film på datorskärmen och stänga av den och lägga sig i sängen och ha bild endast på tvn, blr större bild.
När jag har bild på båda skärmarna ser jag att det blir sträck i skärmarna både på tvn och datorn, detta kallas Vertical Sync/V Sync.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vertical_Sync . som även finns i spel som man kan sätta på och av.
Tycker det är störande att det blir sträck och vill få bort det..
Det blir inga sträck i både skärmarna om jag har bild på endast en skärm i taget om ja väljer "visa endast skrivbordet på 1" eller "visa endast skrivbordet på 2" antagligen är Vertical Sync på då konstigt nog..
Frågan är:
Hur sätter jag på Vertical Sync så att det inte blir sträck i båda skärmarna om jag väljer "spegla dessa bildskärmar" (1 och 2) ? orkar inte byta lägen hela tiden så det vore bra om man kunde fixa det
Kan problemet lösas om jag köper en HDMI kabel från datorn till tvn.?
Någon som har samma problem?