2007-12-11, 22:15
Medlem
Lumows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Och det går inte att lära sig. Antingen kan man det eller så kan man det inte.
Det går verkligen att lära sig, och det är förvånansvärt lätt.

Tricket är ju, som någon redan nämnt, att skaka flaskan och låta trycket som bildas dra ner ölen i magen. Om du vill lära dig är det bara att köpa hem lite lättöl på flaska och öva.
Ett hett tips är att också ha ett bra grepp runt flaskhalsen och munnen med handen, så att ölen inte sprutar över hela rummet (mao; öva ute innan du är säker).
Citera
2007-12-11, 22:20
Medlem
folke_666s avatar
kan ju även luta huvudet bakåt tills det blir en "ränna" ner i magen.. typ så som svärdslukare gör

Edit:stavfel
Citera
2007-12-11, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jurassic
Tjena.

har träffat på endel killar på krogen som sveper en flasköl på bara några sekunder, oftast genom att de skakar flaskan innan så att ölet "sprutar" ner i halsen.

har försökt endel hemma, dock inget kolsyrat utan bara med vatten.
lyckas få ca en halv deciliter att rinna ner utan att svälga, men sen kommer svälgreflexen in.

så nu tänkte jag fråga alla vana öldrickare här på fb :P
finns det nått bra knep eller är det bara övnings som gäller??

//J

http://video.google.com/videoplay?docid=791343806363973709&q=svepa+%C3%B6l &total=6&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
PrOVA
Citera
2007-12-11, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cunnilingus
Vem har sagt att han vill ragga brudar med tricket?

Ptja... visst har du rätt.

Är han gay så vill han ju ragga killar istället.

Löjlig tråd. Du får väl försöka lära dig hemma själv om det e så viktigt. Ska nån skriva en guide, menar du? Steg för steg? *suck*
Citera
2007-12-12, 07:21
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av jurassic
Tjena.

har träffat på endel killar på krogen som sveper en flasköl på bara några sekunder, oftast genom att de skakar flaskan innan så att ölet "sprutar" ner i halsen.

har försökt endel hemma, dock inget kolsyrat utan bara med vatten.
lyckas få ca en halv deciliter att rinna ner utan att svälga, men sen kommer svälgreflexen in.

så nu tänkte jag fråga alla vana öldrickare här på fb :P
finns det nått bra knep eller är det bara övnings som gäller??

//J

anledningen till att man skakar flaskan är ju för att kolsyran ska hjälpa till att få ut ölen, om du ska svepa burkar så går det snabbare om du gör hål i botten innan du öppnar burken, men den riktiga sporten är ju att dricka ur ölglas, då gäller det att öppna strupen och suga i dig. mitt personliga rekord ligger på 2.6 sekunder för en 33 cl öl =)
Citera
2007-12-12, 12:08
Medlem
BeiNs avatar
2.6 är riktigt snabbt. Jag är halvbra på att svepa öl, inte sådär jätte extremt bra men ändå bättre än de flesta av mina kompisar.
4-5 sek klarar jag nog en 33a på i glas.
Citera
2007-12-12, 12:33
Medlem
Det har funnits ngn äldre tråd om samma ämne där jag skrev en steg-för-steg guide hur man sveper en flasköl, det är ruskigt lätt när man väl 'fattar' hur man ska göra.

Varför vill man göra en sån sak? Ja, det är kul, bara ett kul trick att visa ibland.
Citera
2007-12-12, 13:25
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Jepp, är väl lite av en träningssak det där. De flesta kan nog bli bra om man övar upp ett par backar lättöl.

Har en polare vars "rekord" är 7st 33cl under en minut.

Om man söker på youtube på häfv får man upp en massa filmklipp.
Citera
2007-12-12, 15:31
Medlem
Citat:

Löjlig tråd. Du får väl försöka lära dig hemma själv om det e så viktigt. Ska nån skriva en guide, menar du? Steg för steg? *suck*

lugna ner dej lite polarn, vaknat på fel sida idag?

menar f.ö att man på något sätt öppnar svalget, inte klunkar i sig det.. :P
Citera
2007-12-12, 19:22
Medlem
Köp en massa 2.8or och drick varje dag, träna träna. Jag har klarat 5 st 500ml burkar på under en minut och tragit i mig två flak på en dag .
Citera
2007-12-12, 19:57
Medlem
SpeedyWeedys avatar
satte nyss rekord själv. kanske inte så bra men, en 50cl flaska på 7 sek
Citera
2007-12-12, 23:04
Medlem
Max Mayhems avatar
Citat:

Kan inte du hålla käften. Man får väll fråga vad man vill? Så länge som det är relevant, vilket det oftast är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in