2007-11-09, 02:52
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Det där är en vanlig missuppfattning, virvlar och annan hokuspokus.
[...]
Virvel fungerar visst. Testa med att bara hälla ut en flaska med vatten i slasken. Gör sedan detsamma samtidigt som du vrider flaskan samtidigt som du knycker till med handleden. Kräver lite träning, men det skall bildas en klart synlig vattenspiral i flaskan. Men kan du inte öppna halsen samtidigt när du försöker halsa en öl, så kommer det bara sluta med att det rinner utanför.

Tekniken för att öppna halsen kan jag nog inte riktigt förklara. För mig har det liksom aldrig funnits något som tar stopp, men varför inte bara avnjuta öl så som det är menat?
Citera
2007-11-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gråräv
Flaskan skakas inte, den snurras så att en virvel uppstår som låter luft slinka in i flaskan när den vänds upp och ner och sätts till munnen. Flaskan tömms på ca 3 sekunder.

Klart grymmast ölhäv såg jag på tv för några år sedan, då användes en kondom för attt pressa ner omkring 2,5 liter öl (om jag minns rätt) på 3-4 sekunder.

Snurar du den kan du lätt bli utan tönder
Citera
2007-11-09, 11:45
Medlem
PurrePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Virvel fungerar visst. Testa med att bara hälla ut en flaska med vatten i slasken. Gör sedan detsamma samtidigt som du vrider flaskan samtidigt som du knycker till med handleden. Kräver lite träning, men det skall bildas en klart synlig vattenspiral i flaskan. Men kan du inte öppna halsen samtidigt när du försöker halsa en öl, så kommer det bara sluta med att det rinner utanför.

Tekniken för att öppna halsen kan jag nog inte riktigt förklara. För mig har det liksom aldrig funnits något som tar stopp, men varför inte bara avnjuta öl så som det är menat?

Visst virveln är bra om du ska dricka kranvatten, men vill inte TS dricka kolsyrad öl? Det går för långsamt och det är större risk att det blir fel, bara ruska ruska skaka som gäller!

En missuppfattning är att man behöver öppna halsen för att häva flaska, jag gör det på ca: 3 sek med två klunkar. Kolsyran ger ett sånt jäkla tryck att det bara är att hålla i och svälja, man blir lite skraj av det höga trycket men det är bara att hålla i.

Sejdelhäv är en helt annan historia, jag har ingen riktig koll på det men det är kul att se folk dra 1L på 6-7 sekunder...
Citera
2007-11-09, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PurreP
Visst virveln är bra om du ska dricka kranvatten, men vill inte TS dricka kolsyrad öl? Det går för långsamt och det är större risk att det blir fel, bara ruska ruska skaka som gäller!

En missuppfattning är att man behöver öppna halsen för att häva flaska, jag gör det på ca: 3 sek med två klunkar. Kolsyran ger ett sånt jäkla tryck att det bara är att hålla i och svälja, man blir lite skraj av det höga trycket men det är bara att hålla i.

Sejdelhäv är en helt annan historia, jag har ingen riktig koll på det men det är kul att se folk dra 1L på 6-7 sekunder...
Den här karln är snabb http://www.youtube.com/watch?v=_v-SnNUbQVU ..
Själv skulle man dra en sån där sejdel på kanske 10 sek.. Inte så imponerande kanske, men bättre än de flesta..
Citera
2007-11-09, 14:42
Medlem
Skäggbiffens avatar
Pröva dra i dig 4 groggar av något slag innan sen går det naturligt för min del i varje fall.
Citera
2007-12-11, 21:23
Medlem
Lära sig svepa öl fort?

Tjena.

har träffat på endel killar på krogen som sveper en flasköl på bara några sekunder, oftast genom att de skakar flaskan innan så att ölet "sprutar" ner i halsen.

har försökt endel hemma, dock inget kolsyrat utan bara med vatten.
lyckas få ca en halv deciliter att rinna ner utan att svälga, men sen kommer svälgreflexen in.

så nu tänkte jag fråga alla vana öldrickare här på fb :P
finns det nått bra knep eller är det bara övnings som gäller??

//J
Citera
2007-12-11, 21:26
Bannlyst
Grabbarna du ser på krogen som beter sig sådär kan ju inte veta hur man dricker en bärs för fem öre, eller så spelar dom bara macho. Det e väl inget svårt att klunka i sig en flarra på några sek... men öl ska man njuta av för fan!
Citera
2007-12-11, 21:32
Medlem
Cunnilinguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Grabbarna du ser på krogen som beter sig sådär kan ju inte veta hur man dricker en bärs för fem öre, eller så spelar dom bara macho. Det e väl inget svårt att klunka i sig en flarra på några sek... men öl ska man njuta av för fan!

TS verkar vilja veta hur man halsar, jag tror inte det är för att han vill dricka varenda öl på sådant vis i framtiden utan han vill kunna stila.
Citera
2007-12-11, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cunnilingus
TS verkar vilja veta hur man halsar, jag tror inte det är för att han vill dricka varenda öl på sådant vis i framtiden utan han vill kunna stila.

Vadå, skulle fler tjejer komma fram om dom får syn på honom dra i sig en flaska öl på 3 sekunder? Dom skulle snarare ta avstånd från honom eftersom han beter sig som en fjant o mycket sannolikt kommer bli packad.

Och det går inte att lära sig. Antingen kan man det eller så kan man det inte.
Citera
2007-12-11, 21:51
Medlem
Cunnilinguss avatar
Vem har sagt att han vill ragga brudar med tricket?
Citera
2007-12-11, 21:53
Medlem
Jag har lärt mig att öppna strupen helt, så det är bara att hälla i sig drycken =) använder det inte med alkohol, då det finns en chans att jag får en riktig dålig fylla.

hmm, otroligt svårt att att beskriva hur man gör det/övar på det. Jag kom på det när jag släppte mina rapar fria från halsens djupa vrå.

men jag återkommer när jag har en vettig förklaring
Citera
2007-12-11, 21:59
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xidius
Jag har lärt mig att öppna strupen helt, så det är bara att hälla i sig drycken =) använder det inte med alkohol, då det finns en chans att jag får en riktig dålig fylla.

hmm, otroligt svårt att att beskriva hur man gör det/övar på det. Jag kom på det när jag släppte mina rapar fria från halsens djupa vrå.

men jag återkommer när jag har en vettig förklaring
Jo men det är den lätta biten. Om man ska häva riktigt snabbt ur en flaska ska man samtidigt vispa runt med flaska som man öppnar svalget.
Jag råder TS att gå och köpa lite lättöl och börja öva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in