Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Virvel fungerar visst. Testa med att bara hälla ut en flaska med vatten i slasken. Gör sedan detsamma samtidigt som du vrider flaskan samtidigt som du knycker till med handleden. Kräver lite träning, men det skall bildas en klart synlig vattenspiral i flaskan. Men kan du inte öppna halsen samtidigt när du försöker halsa en öl, så kommer det bara sluta med att det rinner utanför.
Tekniken för att öppna halsen kan jag nog inte riktigt förklara. För mig har det liksom aldrig funnits något som tar stopp, men varför inte bara avnjuta öl så som det är menat?
Visst virveln är bra om du ska dricka kranvatten, men vill inte TS dricka kolsyrad öl? Det går för långsamt och det är större risk att det blir fel, bara ruska ruska skaka som gäller!
En missuppfattning är att man behöver öppna halsen för att häva flaska, jag gör det på ca: 3 sek med två klunkar. Kolsyran ger ett sånt jäkla tryck att det bara är att hålla i och svälja, man blir lite skraj av det höga trycket men det är bara att hålla i.
Sejdelhäv är en helt annan historia, jag har ingen riktig koll på det men det är kul att se folk dra 1L på 6-7 sekunder...