2010-10-08, 18:57
Medlem
Phoenix Wrights avatar
En liter på 7,5min är ju inte särskilt svårt. Låt oss säga att du sveper första litern på 2 minuter. Då har du 10 minuter du kan vila sen de sista 3 minuterna sveper du sista litern. DONE!
Citera
2010-10-08, 18:58
Medlem
anvandarnawns avatar
öppna ölen, sen drick?
Citera
2010-10-08, 18:58
Medlem
arton56s avatar
Har gjort liknande grejer flertalet gånger.

Jag skulle valt ett lättdrucket ett flasköl med lite mindre kolsyra, t.ex. Newcastel Brown Ale.

Sen skulle jag använt ett sugrör, fast inte att dricka med. Förklarar tydligt om du inte är bekant med metoden :
Ta ett vanligt böjbart sugrör, vik överdelen över kanten och håll den löst med ett finger längst flaskhalsen. Luften går ut via sugröret och ölet rinner snabbare. Det är enkelt att reglera hastigheten på ölet bara genom lutningen på flaskan, men se upp! För mycket lutning och du har ölet i ansiktet. Pröva själv hemma någon dag innan!

Och glöm för fan inte att rapa!

Lycka till!
Citera
2010-10-08, 19:01
Bannlyst
Grädde känns väl lite onödigt, det är ju trots allt bara 4 öl det handlar om. Däremot har jag hört och kan tänka mig att det är så att det är enklare att dricka ölen om den är mer rumstempererad, så om du har möjlighet så försök köpa ölen en stund innan tävligen. Så försvinner en del kolsyra också.
Citera
2010-10-08, 19:06
Bannlyst
Köp en ölbong på teknikmagasinet för 50kr.
Citera
2010-10-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arton56
Har gjort liknande grejer flertalet gånger.

Jag skulle valt ett lättdrucket ett flasköl med lite mindre kolsyra, t.ex. Newcastel Brown Ale.

Sen skulle jag använt ett sugrör, fast inte att dricka med. Förklarar tydligt om du inte är bekant med metoden :
Ta ett vanligt böjbart sugrör, vik överdelen över kanten och håll den löst med ett finger längst flaskhalsen. Luften går ut via sugröret och ölet rinner snabbare. Det är enkelt att reglera hastigheten på ölet bara genom lutningen på flaskan, men se upp! För mycket lutning och du har ölet i ansiktet. Pröva själv hemma någon dag innan!

Och glöm för fan inte att rapa!

Lycka till!

Så lite kolsyra som möjligt är förmodligen nyckeln, jag själv blir så "bubblig" annars
Citera
2010-10-08, 19:08
Avslutad
Rena barnleken. I våra unga åldrar, så hade jag och mina vänner en s.k. hemmagjord "ölbong".

Vad som behövs för följande bong är:

1 trädgårdsslang.
1 tratt.
Valfri tejp.

Virra runt tejpen runt tratten och slangen så att den är riktad in mot slanghålet. Håll slangen över munnen, och börja hälla ur burkarna. Fick säkert i mig 3 st på 2 minuter eller något back in the days!

Lycka till.
Citera
2010-10-08, 19:09
Medlem
Hemmabygges avatar
Är inte någon stordrickare, men själv så skulle jag gjort vad de andra sa.. De första två snabbt som fan, den tredje lite slöare och njut satan av den sista, medans du flinar åt deras förlust!
Citera
2010-10-08, 19:12
Medlem
Lanzals avatar
Får du inte bonga? ta en petflaska, gör ett hål i den, drick ur hålet eller korken där uppe på flaskan, då kan du klunka hur mkt som helst, frågan är ju om du kan stå upp efter detta. Du sänker lätt 2l på typ 2 min haha
Citera
2010-10-08, 19:13
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tory
Så lite kolsyra som möjligt är förmodligen nyckeln, jag själv blir så "bubblig" annars

Sveper man Guinness eller Kilkenny ska man dock ha en smäll på käften.
Dessa drycker ska avnjutas i lugn, beställer man en liknande öl på krogen ska man då inte häva i sig den eller dra och spilla ut den över dansgolvet, man ska softa skiten med sin nyinköpta kompanjon.

För att vara lite konstruktiv istället för att kalla TS för kärring så säger jag bara att du får testa och svepa kolsyrat vatten och träna på andningen genom näsan, jag och min bror är av någon anledning inte långt ifrån sverigemästaren i hävning och vi har då aldrig haft någon seriös träning (Mer än att vi växte upp i en jävla WT-stad).

Med att kontrollera andningen så menar jag att du ska svälja ölen och blåsa ut luften genom näsan samtidigt, det är så jag gör i alla fall =P
Senast redigerad av Byxfucker 2010-10-08 kl. 19:28.
Citera
2010-10-08, 19:18
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Tror jag du klarar fint! Bara du inte försöker svepa i dig allt direkt, utan utnyttjar dina 15 minuter. Tror det finns en stor chans att det kommer upp igen annars.
Citera
2010-10-08, 19:19
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Sveper man Guinness eller Kilkenny ska man dock ha en smäll på käften.

För att vara lite konstruktiv istället för att kalla TS för kärring så säger jag bara att du får testa och svepa kolsyrat vatten och träna på andningen genom näsan, jag och min bror är av någon anledning inte långt ifrån sverigemästaren i hävning och vi har då aldrig haft någon seriös träning (Mer än att vi växte upp i en jävla WT-stad)
Utveckla gärna varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in