2013-06-30, 22:53
Medlem
För att de tycker att det är bekvämare, lättare eller för att de måste (ungdom som kör familjebil som är automat).
Citera
2013-06-30, 22:55
Medlem
Zimcans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Fast det har nog inte med det att göra.
Manuellt tar bort fokus från trafiken, hur van man än är.

Det där stämmer ju verkligen inte. Hos en van bilförare blir växlingen en automatiserad process vilket gör att du inte behöver tänka på hur du går till väga för att lägga i ex tvåans växel.

Funkar på samma sätt som att du inte behöver tänka på hur du gör när du går, cyklar eller simmar osv...
Citera
2013-06-30, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Jag hatar automatbilar, en koppling ska man ha , jag tycker också att dessa är handikappbilar
Ja, varför ha saker automatiskt gjort åt en när man kan göra det manuellt? Ut med diskmaskinen, tvättmaskinen och dammsugare, MANUELLT SKA DET VARA....

Föredrar automat för det är smidigare helt enkelt, utvecklingen går frammåt kallas det.
Citera
2013-06-30, 23:02
Medlem
Puggens avatar
Har du någonsin suttit i bilkö, bor i en storstad eller haft körkortet mer än 25 min så inser du att det inte är så förbannat kul att växla jämnt och ständigt...

Kör själv en ny bil med DSG-låda. Saknar inte manuella lådan i min förra bil för fem öre.
Citera
2013-06-30, 23:22
Medlem
Pröva att köra med automat, tror nog du föredrar denna låda efter ett tag.

Kör själv en geartronik!
Citera
2013-06-30, 23:25
Medlem
Jag har en fot i vardera läger, jag har en med automat och en manuell. Den manuella är mer av karaktären hobby/entusiastbil och tanken är att köra den lite på sommaren enbart. Den automatväxlade är en bruksbil och skulle jag byta bil skulle jag nog helst ha en med automat igen. Vänsterknät har jag haft ur led ett antal gånger i mina dagar, så det är inte så piggt på att trampa koppling dagligen. Och när man bor i en storstadsregion så hamnar man i köer ibland, då är automat bra, samtidigt som det är kanon med automat och farthållare när man åker längre sträckor.
Citera
2013-06-30, 23:25
Medlem
majordoes avatar
Ingen ska hata på automatbilar, om man inte kört en själv förstås... jag har inte kört automat, så jag har inget att säga till om, men jag tror att det är framtiden. Automat är mycket mer praktiskt.
Citera
2013-06-30, 23:29
Medlem
han solos avatar
För att det förenklar bilkörningen för många personer. Speciellt i storstadstrafik, det är inte kul att växla upp och ner konstant i en kö.

Varför cyklar du inte eller flyger rymdskepp?

Kör man bil för skojs skull så är det naturligtvis roligare med manuell låda.
Citera
2013-06-30, 23:35
Medlem
TheHmms avatar
Så jag kan runka samtidigt som jag kör.
Citera
2013-06-30, 23:36
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puggen
Har du någonsin suttit i bilkö, bor i en storstad eller haft körkortet mer än 25 min så inser du att det inte är så förbannat kul att växla jämnt och ständigt...

Kör själv en ny bil med DSG-låda. Saknar inte manuella lådan i min förra bil för fem öre.

DSG-lådan är fin <3
Citera
2013-06-30, 23:47
Avslutad
Har tyvärr bara körkort för automat eftersom körskolan bara fick fram en automatbil på uppkörningsdagen. -Äh, vad fan tänkte jag, annars hade jag fått vänta 3 månader på nästa uppkörningstillfälle, och farsans bil som jag skulle få låna hade automat.

Jag har ångrat det några gånger sedan när jag t ex ska försöka hyra en bil, begränsar utbudet lite.

Men jag har även kört manuella med mitt automatkörkort. De bilar jag äger själv har alltid varit automat. Och det är smidigt egentligen, men knäppt blev det allting.
Citera
2013-06-30, 23:49
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
DSG-lådan är fin <3

DSG lådan går sönder efter 10 000 mil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto