Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-30, 13:39
  #1
Medlem
När jag kopplar in min externa hårddisk så tar det jätte lång tid för datorn att hitta den, och själva "dator" fönstret är jätte långsamt.
Sen om jag högerklickar eller försöker öppna den så fryser hela "explorer" (men jag kan fortfarande göra allt annat, det är bata "dator" fönstret som fryser och slutar fungera.
Snälla hjälp! den externa hårddisken heter Packard Bell Go 1TB.
Det började med att den gjorde ifrån sig något konstigt ljud på natten när jag laddade ner en film, typ som en stöt eller något, men den hittas i datorn och den lampan som sitter på den lyser fortfarande.

Tack i förhand!
Citera
2013-06-30, 13:52
  #2
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denizio
När jag kopplar in min externa hårddisk så tar det jätte lång tid för datorn att hitta den, och själva "dator" fönstret är jätte långsamt.
Sen om jag högerklickar eller försöker öppna den så fryser hela "explorer" (men jag kan fortfarande göra allt annat, det är bata "dator" fönstret som fryser och slutar fungera.
Snälla hjälp! den externa hårddisken heter Packard Bell Go 1TB.
Det började med att den gjorde ifrån sig något konstigt ljud på natten när jag laddade ner en film, typ som en stöt eller något, men den hittas i datorn och den lampan som sitter på den lyser fortfarande.

Tack i förhand!
Vad kör du för OS?

Jag, tillsammans med många andra har stött på liknande problem med externa hårddiskar under Windows 8.1. Problem som dessa brukar kunna lösas med nya drivers. Du kan ju titta på tillverkarens hemsida och se om de har några nya du kan ladda ner.
Citera
2013-06-30, 15:26
  #3
Medlem
Jag har windows 7 :/
Ska kolla deras hemsida.


Nixx, dom hade inga drivrutiner...
__________________
Senast redigerad av Denizio 2013-06-30 kl. 15:48.
Citera
2013-06-30, 16:56
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om du har tillgång till andra datorer så provar även där. Felet kanske inte ligger på den externa hårddisken utan kanske någon annan hårdvara, te.x moderkortet.
Citera
2013-06-30, 17:36
  #5
Medlem
testat på 3 datorer nu :/
Citera
2013-06-30, 18:05
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du kan analyserar hårddisken med hjälp av Hiren's BootCD. Där finner du diverse verktyg för hårddiskar.

Läs mer på hemsidan -> http://www.hirensbootcd.org/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback