2014-02-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqup
Brennan Heart är en av de största Hardstyle DJsen där ute. Sök på honom på tuben. Men en varning till er aviccirunkande småbarn så är det faktiskt lite hårdare musik är eran radiopop.

Grym jävla bokning!
Haha, är inget fan av hardstyle alltså. Inte av Avicii heller dock
Citera
2014-02-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Haha, är inget fan av hardstyle alltså. Inte av Avicii heller dock
Haha, inte jag heller... Förstår inte alls hur man kan gilla det. Man blir ju rent knäpp av den. Men alla är vi olika...
Citera
2014-02-07, 18:58
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidSvenne
Haha, inte jag heller... Förstår inte alls hur man kan gilla det. Man blir ju rent knäpp av den. Men alla är vi olika...
Tror att det kan bli ganska bra ändå http://www.youtube.com/watch?v=a4EIjX793kY
Citera
2014-02-07, 20:05
Medlem
GosigKamels avatar
Nu släppte dom en till artist till Orion Stage, Aly & Fila.
Okända för mig så får väl kolla upp detta
Citera
2014-02-07, 20:24
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosigKamel
Nu släppte dom en till artist till Orion Stage, Aly & Fila.
Okända för mig så får väl kolla upp detta
Trance och väldigt bra.
Så detta blir inte en renodlad hardstylescen.
yeeeeeeeeeee

http://open.spotify.com/track/5QX3F2GrGjxfhZOoW2hICn
Citera
2014-02-07, 21:58
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Fett bra. Nu blev jag taggad på riktigt.. Hardwell och Brennan Heart.
Citera
2014-02-07, 22:57
Medlem
Panickels avatar
Sjukt kul! Många nyheter för 2014 än så länge med både ny plats och ny scen, det uppskattas!
Citera
2014-02-08, 02:03
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Jävlar Brennan Heart alltså!
En av få artister jag verkligen uppskattar inom Hardstyle-scenen så detta ska bli oerhört intressant! Come As One, Alternate Reality (som bara är med riktiga instrument har jag för mig?) och Revelations är helt magiska!
Citera
2014-02-08, 08:54
Medlem
Fuck vad tungt med brennan! Nu har man ju fått anledning att gå på detta!
Citera
2014-02-08, 15:27
Medlem
Faragons avatar
Hm, Brennan på Summerburst, det var lite oväntat faktiskt. De kanske rycker upp sig ur bigroom-houseträsket :-)
Senast redigerad av Faragon 2014-02-08 kl. 16:26.
Citera
2014-02-08, 18:46
Medlem
Ojdå, kul att hardstyle har börjat leta sig in på den svenska marknaden på riktigt nu då. Finns så klart flera "småklubbar" som anordnat kvällar, men nu får verkligen hardstyle lite strålkastare på sig. Får hoppas att när folk kommer gå dit att de har ett öppet sinne och inte bara "öööh, detta är ju skitkass, vi drar"

Hur tror ni upplägget kommer vara på orion area? Trance -> hardstyle -> hardcore?. (lär säkert vara fler genrer som kommer där emellan) men man börjar mjukare och jobbar sig uppåt, inte tänker de väl byta huller om buller? Att gå från tex Brennan heart till den nya bokningen Aly & Fila hade känts otroligt fel.

Det enda som jag tycker är lite tråkigt är scenerna, dessa traditionella fyrkantiga scener med massa ledskärmar. Kanske bara jag som är bortskämd med lite mer innovativa scener som finns söder ut. Bilder i spoiler.

Självklart förstår jag att det är en storleksskillnad på de olika eventen, men varför inte försöka sig på något liknande?

Och ni som inte riktigt vet vad hardstyle är kan jag lägga in lite klipp från youtube.

Citera
2014-02-08, 20:32
Medlem
Panickels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swichan
Ojdå, kul att hardstyle har börjat leta sig in på den svenska marknaden på riktigt nu då. Finns så klart flera "småklubbar" som anordnat kvällar, men nu får verkligen hardstyle lite strålkastare på sig. Får hoppas att när folk kommer gå dit att de har ett öppet sinne och inte bara "öööh, detta är ju skitkass, vi drar"

Hur tror ni upplägget kommer vara på orion area? Trance -> hardstyle -> hardcore?. (lär säkert vara fler genrer som kommer där emellan) men man börjar mjukare och jobbar sig uppåt, inte tänker de väl byta huller om buller? Att gå från tex Brennan heart till den nya bokningen Aly & Fila hade känts otroligt fel.

Det enda som jag tycker är lite tråkigt är scenerna, dessa traditionella fyrkantiga scener med massa ledskärmar. Kanske bara jag som är bortskämd med lite mer innovativa scener som finns söder ut. Bilder i spoiler.

Självklart förstår jag att det är en storleksskillnad på de olika eventen, men varför inte försöka sig på något liknande?

Och ni som inte riktigt vet vad hardstyle är kan jag lägga in lite klipp från youtube.

Håller fullständigt med om att de "fyrkantiga" scenerna inte är särskilt roliga. Som du säger så finns kanske andra förutsättningar för internationellt större festivaler, men det behöver ju inte vara den mest extrema scenen genom tiderna. Bara de provar på något nytt scenupplägg skulle jag uppskatta det.

För övrigt håller jag med dig om förhoppningarna på upplägget för Orion area, att de inte blandar hej vilt, utan har något slags röd tråd. Kul är det hur som helst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in