2014-07-02, 19:56
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gelinnnnn
Jag var på summerburst i stockholm för första gången iår och tyckte det var sjukligt bra, bor däremot mycket närmare göteborg och tänkte därför dra dit istället nästa år.
Är det rätt av mig att köra göteborg eller är stockholm bättre?
- vad tycker ni som besökt festivalen i båda städerna?

Om du bor nära Götet så tycker jag du ska köra Göteborg nästa år. Göteborgs-Summerburst är minst lika bra som Stockholms. Jag gick på båda festivalerna i år och tyckte att båda var sjukt bra, med något bättre feeling i Göteborg
Citera
2014-07-05, 12:56
Medlem
Helt sjukt sega på Aftermovies :S
Jämför med Q-dance som lägger upp sina klipp inom 1 vecka efter evenemanget, och de färdiga filmerna inom 1-2 månader. Pinsamt SPG
Citera
2014-07-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av froddy92
Helt sjukt sega på Aftermovies :S
Jämför med Q-dance som lägger upp sina klipp inom 1 vecka efter evenemanget, och de färdiga filmerna inom 1-2 månader. Pinsamt SPG

Dom gör det ju medvetet, förmodligen i reklamsyfte sen i vinter. Någon borde dra igång en ny tråd om 2015 års upplaga?
Citera
2014-07-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Dom gör det ju medvetet, förmodligen i reklamsyfte sen i vinter. Någon borde dra igång en ny tråd om 2015 års upplaga?

Yes du har helt rätt. Suger och helt ondigt enligt mig med tanke på att de kommer sälja lika mycket biljetter oavsett. Nu kan jag kanske bara tala för mig själv, men jag går inte och "funderar" på om jag ska gå eller ej. När earlybird-biljetterna släpps så köper jag en. Behövs ingen reklam
Citera
2014-07-10, 19:11
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av froddy92
Yes du har helt rätt. Suger och helt ondigt enligt mig med tanke på att de kommer sälja lika mycket biljetter oavsett. Nu kan jag kanske bara tala för mig själv, men jag går inte och "funderar" på om jag ska gå eller ej. När earlybird-biljetterna släpps så köper jag en. Behövs ingen reklam

Stämmer, de behöver knappast inte marknadsföra sig i Sverige längre. Men det känns som SPG vill ännu mer med Summerburst, att de vill bli ett namn bland de stora EDM-stadsfestivalerna såsom UMF och EDC. Förmodligen därför flytten till Gärdet ägde rum också.

Dock anser jag att de behöver varva Göteborg/Stockholm varannat år för att uppnå detta.
Citera
2014-07-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Stämmer, de behöver knappast inte marknadsföra sig i Sverige längre. Men det känns som SPG vill ännu mer med Summerburst, att de vill bli ett namn bland de stora EDM-stadsfestivalerna såsom UMF och EDC. Förmodligen därför flytten till Gärdet ägde rum också.

Dock anser jag att de behöver varva Göteborg/Stockholm varannat år för att uppnå detta.

Håller med dig i allt utom just flytten till gärdet som enligt mig dödade den extrema stadskänslan man hade på Stadion. Förvisso fortfarande en stadsfestival men inte som förut. Blev lite paff på Fredagen att det var så lite folk ändå. Tror inte de sålde så bra som de hoppades i år.

För övrigt såg jag nyss Hardwells fulla set på tuben och jävlar vad flashbacks man fick fram i huvudet. Älskar att det var molnigt och blåsigt samt rätt så rått vilket gjorde Hardwells set perfekt.

Såg också Cazettes set nu på tuben vilket bara stärker min åsikt om att det nog var det sämsta jag sett någonsin. Var ju lite full då så ville inte såga dem totalt men såhär i efterhand undrar jag om de trodde att de befann sig på en bar någonstans och spelade?

Träffade en holländare på gärdet som snacka om att många i holland vet vad Summerburst är. Väldigt besviken var han på att Afrojack inte dök upp.
Citera
2014-07-11, 08:34
Medlem
Citat:
Håller med dig i allt utom just flytten till gärdet som enligt mig dödade den extrema stadskänslan man hade på Stadion. Förvisso fortfarande en stadsfestival men inte som förut. Blev lite paff på Fredagen att det var så lite folk ändå. Tror inte de sålde så bra som de hoppades i år.

För övrigt såg jag nyss Hardwells fulla set på tuben och jävlar vad flashbacks man fick fram i huvudet. Älskar att det var molnigt och blåsigt samt rätt så rått vilket gjorde Hardwells set perfekt.

Såg också Cazettes set nu på tuben vilket bara stärker min åsikt om att det nog var det sämsta jag sett någonsin. Var ju lite full då så ville inte såga dem totalt men såhär i efterhand undrar jag om de trodde att de befann sig på en bar någonstans och spelade?

Träffade en holländare på gärdet som snacka om att många i holland vet vad Summerburst är. Väldigt besviken var han på att Afrojack inte dök upp.

Var finns videos på Hardwells set från edc?
Citera
2014-07-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spaxx
Var finns videos på Hardwells set från edc?

Menade såklart på Summerburst. https://www.youtube.com/watch?v=JAqINbhEyVk
Citera
2014-07-11, 14:30
Medlem
Jävlar! Fan vad nice.
Citera
2014-07-11, 19:05
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

Håller både med och inte med. Kapaciteten Gärdet har är enorm och om det lyckas att utnyttja hela skulle det få samma känsla. Samtidigt så är fortfarande Summerburst i utvecklingsstadiet även om det hållit på några år och då hade stadion passat bättre. Jag själv upplevde aldrig stadion så kan bara föreställa mig skillnaderna.
Citera
2014-09-26, 16:26
Medlem
Varför måste dem alltid vara så himla sega på att släppa aftermovien...?
Citera
2014-11-21, 05:16
Medlem
PostWhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW10
I Göteborg låg det precis utanför Nya Ullevi, vid den stora skylten. De ställde upp ett tält där, bara att lämna in sin biljett och visa leg, så får man ut sitt band. Var dock beredd på att de ändå kommer kräva leg när du väl ska in på festivalområdet. Det gjorde de förra året i alla fall.

Kunde man verkligen hämta ut bandet i förväg? Dagen innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in