Citat:
Ursprungligen postat av
Cpt.Obvious
Stämmer, de behöver knappast inte marknadsföra sig i Sverige längre. Men det känns som SPG vill ännu mer med Summerburst, att de vill bli ett namn bland de stora EDM-stadsfestivalerna såsom UMF och EDC. Förmodligen därför flytten till Gärdet ägde rum också.
Dock anser jag att de behöver varva Göteborg/Stockholm varannat år för att uppnå detta.
Håller med dig i allt utom just flytten till gärdet som enligt mig dödade den extrema stadskänslan man hade på Stadion. Förvisso fortfarande en stadsfestival men inte som förut. Blev lite paff på Fredagen att det var så lite folk ändå. Tror inte de sålde så bra som de hoppades i år.
För övrigt såg jag nyss Hardwells fulla set på tuben och jävlar vad flashbacks man fick fram i huvudet. Älskar att det var molnigt och blåsigt samt rätt så rått vilket gjorde Hardwells set perfekt.
Såg också Cazettes set nu på tuben vilket bara stärker min åsikt om att det nog var det sämsta jag sett någonsin. Var ju lite full då så ville inte såga dem totalt men såhär i efterhand undrar jag om de trodde att de befann sig på en bar någonstans och spelade?
Träffade en holländare på gärdet som snacka om att många i holland vet vad Summerburst är. Väldigt besviken var han på att Afrojack inte dök upp.