2013-12-18, 17:09
Medlem
Fullkomligt vansinnigt vilken brist på fantasi den större delen av den här branschen upplever. Börjar känna mig som en grinig gammal gubbe som längtar tillbaka till förr, i mitt fall en tid då jag inte ens var insatt i house. Men helt ärligt, alla artister bokade just nu framför i princip uteslutande en av två sorters låtar. Antingen tuggummihouse eller feta drops.

Dessutom allmän brist på nyskapande bland artisterna som sagt. Hardwell släpper en låt per månad och alla har exakt samma funktion, sen spelar han samma set ett halvår i rad. Dock bättre än Sebastian Ingrosso som släpper endast en, förvisso grym, låt per två år och sedan spelar samma set i ett år. Alesso är tyvärr på väg åt samma håll, Axwell är turligt nog på väg någonstans bra känns det som. Det är därför det var så kul att se Angello på SB i somras, han hade väl säkert fyllt halva setet med outgivna fräscha låtar.

Vet inte vad som kommer krävas för att jag ska vilja gå på SB 2014, lär väl gå en av dagarna för stämningen. Men, artisterna som bär denna scen måste hitta en bättre balans mellan produktivitet, kreativitet och integritet. Avicii lyckas bra med det för tillfället, så det går!
Citera
2013-12-18, 17:26
Medlem
En fråga...

Kan man på något sätt byta sin biljett till Stockholm när jag köpt till Göteborg? Har uppkommit en sak som gör det nästan omöjligt för mig och mina vänner att kunna åka till GBG.
Citera
2013-12-18, 20:17
Medlem
james jays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.A
En fråga...

Kan man på något sätt byta sin biljett till Stockholm när jag köpt till Göteborg? Har uppkommit en sak som gör det nästan omöjligt för mig och mina vänner att kunna åka till GBG.

Tror jag knappast, du kan möjligen byta den privat isf. Men ring annars ansvariga för Summerburst och kolla.
Citera
2013-12-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.A
En fråga...

Nej det kommer inte gå. Du får alltingen byta privat eller sälja enkelt via
https://resale.tickster.com/

och sedan köpa nya biljetter till sthlm.
Citera
2013-12-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrduda
Håller inte med, tycker inte någon av de är "typiska headliners" speciellt inte DL&LM. De har redan sina headliners nu, Hardwell och David guetta i sthlm och till gbg är det Hardwell samt Tiesto. Varken afrojack eller nicky romero är headliners på en festival som summerburst.
Läs igen vad jag skrev. Jag skrev att framförallt Axwell och Ingrosso är headlinermaterial, för det är dem absolut, det kan du inte förneka. Och som du säger har de redan bokat sina headliners.

De övriga kan absolut komma dock.
Citera
2013-12-18, 23:26
Medlem
james jays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
Läs igen vad jag skrev. Jag skrev att framförallt Axwell och Ingrosso är headlinermaterial, för det är dem absolut, det kan du inte förneka. Och som du säger har de redan bokat sina headliners.

De övriga kan absolut komma dock.

Guetta har väl stängt dom senaste åren i Stockholm?
Hade varit skoj med någon annan som stängt isf.
Citera
2013-12-18, 23:27
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james jay
Guetta har väl stängt dom senaste åren i Stockholm?
Hade varit skoj med någon annan som stängt isf.
Kan väl vara så att Hardwell stänger.
Citera
2013-12-18, 23:28
Medlem
james jays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Kan väl vara så att Hardwell stänger.

Jo klart, eller att dom tar in en till stor artist. Aja, lång tid kvar dit. Inte så lönt att spekulera i det redan nu.
Citera
2013-12-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebtastic
Fullkomligt vansinnigt vilken brist på fantasi den större delen av den här branschen upplever. Börjar känna mig som en grinig gammal gubbe som längtar tillbaka till förr, i mitt fall en tid då jag inte ens var insatt i house. Men helt ärligt, alla artister bokade just nu framför i princip uteslutande en av två sorters låtar. Antingen tuggummihouse eller feta drops.

Dessutom allmän brist på nyskapande bland artisterna som sagt. Hardwell släpper en låt per månad och alla har exakt samma funktion, sen spelar han samma set ett halvår i rad. Dock bättre än Sebastian Ingrosso som släpper endast en, förvisso grym, låt per två år och sedan spelar samma set i ett år. Alesso är tyvärr på väg åt samma håll, Axwell är turligt nog på väg någonstans bra känns det som. Det är därför det var så kul att se Angello på SB i somras, han hade väl säkert fyllt halva setet med outgivna fräscha låtar.

Vet inte vad som kommer krävas för att jag ska vilja gå på SB 2014, lär väl gå en av dagarna för stämningen. Men, artisterna som bär denna scen måste hitta en bättre balans mellan produktivitet, kreativitet och integritet. Avicii lyckas bra med det för tillfället, så det går!

Jag håller med dig till 100%. Jag tror utan tvekan att Summerburst kommer bli riktigt kul, men tyvärr tycker jag att än så länge har det bara släppts artister som spelar samma typ av låtar. Om man jämför alla de artister som än så länge är klara är det inte många av deras låtar som skiljer sig så mycket från varandra.

Jag skulle vilja se att det var fler som spelade annorlunda typ av house. Så vi både får med: tech, deep, kommersiellt, progressive etc.

Jag brukade själv vara en som störde mig något sjukt mycket på folk som ville att musiken skulle bli mer som förr. Desto mer låtar man utforskar några år tillbaka i tiden desto mer förstår, i alla fall jag, vilken variation det var på låtarna och hur man valde att bygga upp dem. Idag är det bara viktigt att låtarna har ett fett drop, känns det som.
Om vi t.ex. ska använda Axwell som ett exempel har han flera goa "ID's" som han inte har släppt än.
https://soundcloud.com/axtoneids/think-about-it . Så här tycker jag fler låtar borde låta idag.

Men i vilket fall syns vi i Göteborg 30-31 maj!
Citera
2013-12-19, 15:22
Medlem
När tror ni första svenska artisten kommer släppas?
Citera
2013-12-19, 15:36
Medlem
Sluta klaga! Att vi har en festival som drar hit artister som Tiesto, Hardwell, Guetta, Calvin Harris, Showtek, Krewella, R3hab osv... Är underbart. Det kommer ju att släppas typ 10 artister till där någonstans? Skulle man signa Alesso, Nån SHM, DVLM, Afrojack, Romero och liknande så blir uppsättningen helt otrolig!

De som redan släpps är alla riktigt bra. Hoppas på färre utfyllnadsartister i år bara. Jag är taggad som fan redan nu haha.
Citera
2013-12-19, 16:35
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Sluta klaga! Att vi har en festival som drar hit artister som Tiesto, Hardwell, Guetta, Calvin Harris, Showtek, Krewella, R3hab osv... Är underbart. Det kommer ju att släppas typ 10 artister till där någonstans? Skulle man signa Alesso, Nån SHM, DVLM, Afrojack, Romero och liknande så blir uppsättningen helt otrolig!

De som redan släpps är alla riktigt bra. Hoppas på färre utfyllnadsartister i år bara. Jag är taggad som fan redan nu haha.

Kritiken är fullt motiverad och rimlig. Har gått varje år på Summerburst sedan starten 2011 och variationen har varit minimal, i synnerhet när det gäller huvudakterna. Guetta har stängt Stockholm två gånger, Hardwell/Calvin Harris har varit med tidigare osv. Det kommer säkerligen bli en bra fest och jag kommer troligen bege mig till Gärdet får två dagar av bra musik men det tråkiga ligger i att SPG inte vågar bredda sig och ta in akter som spelar trance exempelvis trots att det säkerligen skulle locka mycket folk. Nu ska jag inte hata för mycket då chansen finns att en stor tranceakt inte är presenterad ännu (läs: Armin van Buuren eller Dash Berlin) men varje år är det nästan samma artister som står på scenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in