2007-04-09, 08:22
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitzor
Inte för att det har nånting med tråden att göra, men det här y-et som är lite mindre. Är inte det ett "ts"?

Ч alltså? Det står för tje-ljudet.
Det är Ц som betecknar "ts".
Citera
2007-04-09, 13:41
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög

Helt rätt, jag har ett Ч i mitt efternamn, dock så översätts mitt efternamn olika runt om i världen. Men här i Sverige blir det ett "tj" på det medan i USA blir det ett "ch".
Citera
2007-04-09, 13:45
Medlem
Santa Cruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög

Heter det tjtorrent?
Citera
2007-04-09, 13:51
Medlem
nat0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santa Cruz
Heter det tjtorrent?
nej Ц & µ är inte uppenbarligen inte samma bokstav.
mutorrent, utorrent eller microtorrent funkar om jag minns rätt
Citera
2007-04-24, 18:34
Medlem
Santa Cruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nat0n
nej Ц & µ är inte uppenbarligen inte samma bokstav.
mutorrent, utorrent eller microtorrent funkar om jag minns rätt

hehe, mitt fel!
Citera
2007-07-10, 09:04
Medlem
Abnormals avatar
Hjälp med lite ryska

Jag råkade komma över ett forum idag, och försökte registrera mig. Dessvärre var man tvungen att svara på ett antal frågor för att komma vidare till själva avdelningen med fält man ska fylla i.

http://www.nowa.cc/register.php (Accepterar man villkoren, vilket jag antar att man gör, så kommer man till problemet)

Jag har suttit själv och lattjat med Babelfish lite men inte kommit någonvart. Om det är någon som har lust att hjälpa till med vilka svar man ska kryssa i så är det mycket uppskattat!

(Är osäker om jag har lagt tråden i rätt avdelning (funderade annars på att lägga den här, men problemet har ju i grund och botten med språk att göra), om så är fallet ber jag om ursäkt. )
Citera
2007-07-10, 10:56
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abnormal
Jag råkade komma över ett forum idag, och försökte registrera mig. Dessvärre var man tvungen att svara på ett antal frågor för att komma vidare till själva avdelningen med fält man ska fylla i.

http://www.nowa.cc/register.php (Accepterar man villkoren, vilket jag antar att man gör, så kommer man till problemet)

Jag har suttit själv och lattjat med Babelfish lite men inte kommit någonvart. Om det är någon som har lust att hjälpa till med vilka svar man ska kryssa i så är det mycket uppskattat!

(Är osäker om jag har lagt tråden i rätt avdelning (funderade annars på att lägga den här, men problemet har ju i grund och botten med språk att göra), om så är fallet ber jag om ursäkt. )

Här kommer svaren på frågorna:

1. При загрузке компьютер издаёт длинный писк и не грузится
2. Прочитать сходные темы, выяснить, кто из пользователей или модераторов может помочь и обратиться к нему через личку
3. Обратиться к автору скрытой информации или к модератору через личку
4. Нажать кнопку "Правка" и дополнить текст просьбой к модератору переместить или удалить сообщение
5. Вася_Пупкин или Axel Rig или crown1984
Citera
2007-07-10, 12:44
Medlem
skitsillens avatar
Törs man fråga vad det ska vara för idé att vara registrerad på ett forum där diskussionsspråket verkar vara ryska om man inte behärskar detta språk?
Citera
2007-07-10, 13:47
Medlem
Abnormals avatar
- tverskoy: Tack ska du ha! Riktigt, riktigt schyst.

- skitsillen: Det är inte direkt så att jag är där för att diskutera, utan för att kunna se de länkar till filer som postas så att jag kan ta del utav dem.
Citera
2007-07-27, 20:42
Medlem
Qw4z1s avatar
Översättning av ryska

tja! köpte mgi en liten plunta på Gekås igår. Mest på skoj eftersom det är en bild av Lenin och lite ryska på. Problemet är att jag itne kan ryska så jag har ingen aning om vad det står på den! Eller om det bara är lite random kyrilliska bokstäver... ^^ Hur som helst... Här är en bild av den: http://img265.imageshack.us/my.php?image=dsc00442jo8.jpg
kan någon hjälpa mig?

tack på förhand!
Citera
2007-07-27, 21:31
Medlem
JaneCs avatar
På ett ungefär:

Nasje delo pravoe. My pobedili.

Vår sak är rätt(vis). Vi har segrat.
Citera
2007-07-27, 21:37
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
På ett ungefär:

Nasje delo pravoe. My pobedili.

Vår sak är rätt(vis). Vi har segrat.
Fan du hann före.. skulle ju briljera med mina ryskakunskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in