Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-27, 16:26
  #1
Medlem
Jag har då håret ända ner till nacken. Så hyfsat långt hår, med andra ord.

Jag använder absolut inga produkter, hade hoppats att det skulle ha räckt med schampo & balsam, men känner att jag alltid får lite problem när det väl kommer till fuktigheten efter mitt duschade. Håret blir helt katastrof, och man ser inte alls klok ut!

Jag googlade lite runt, och fann hårsprayen vid namn: Saltvattenspray. Aldrig hört talas om.

Jag blev snabbt nyfiken, och läste lite att det får håret att bli lite rufsig ut, eller att få håret till att man inte ''bryr sig, om att styla sitt hår''.

Jag undrar då - Skall man använda det efter sitt duschande, skall man endast spraya, eller skall man också använda sina händer, samtidigt som man sprayar?

Jag har tjockt & vågigt hår. Skulle det verkligen bli snyggt?

Tipsa gärna, och berätta om produktens pris!

Som sagt, jag vill gärna ha valet, men att skippa använda produkter, så om ni skulle möjligtvis känna till en specifik balsam, som får håret att klara av fuktighet, och får en fint resultat efter sin sköna dusch.

Tack på förhand!
Mvh Snep
Citera
2013-06-27, 16:38
  #2
Medlem
stopbitchings avatar
Hur vill du ha håret och vad är problemet med fuktigheten? Du får utveckla vad du menar med "katastrof." Blir det krylligt, eller vad?
Citera
2013-06-27, 17:41
  #3
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snep
Jag har då håret ända ner till nacken. Så hyfsat långt hår, med andra ord.

Jag använder absolut inga produkter, hade hoppats att det skulle ha räckt med schampo & balsam, men känner att jag alltid får lite problem när det väl kommer till fuktigheten efter mitt duschade. Håret blir helt katastrof, och man ser inte alls klok ut!

Jag googlade lite runt, och fann hårsprayen vid namn: Saltvattenspray. Aldrig hört talas om.

Jag blev snabbt nyfiken, och läste lite att det får håret att bli lite rufsig ut, eller att få håret till att man inte ''bryr sig, om att styla sitt hår''.

Jag undrar då - Skall man använda det efter sitt duschande, skall man endast spraya, eller skall man också använda sina händer, samtidigt som man sprayar?

Jag har tjockt & vågigt hår. Skulle det verkligen bli snyggt?

Tipsa gärna, och berätta om produktens pris!

Som sagt, jag vill gärna ha valet, men att skippa använda produkter, så om ni skulle möjligtvis känna till en specifik balsam, som får håret att klara av fuktighet, och får en fint resultat efter sin sköna dusch.

Tack på förhand!
Mvh Snep

Med saltvattenspray får du surfarhår http://www.style-hair-magazine.com/i...rhairstyle.jpg hahaha
Citera
2013-06-27, 22:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Hur vill du ha håret och vad är problemet med fuktigheten? Du får utveckla vad du menar med "katastrof." Blir det krylligt, eller vad?
Yes, det blir krulligt och små hårstrån sticker lite ut var som.

Det som jag vill ha håret, är då att den skall bli lite rak av sig, men ändå ha kvar vågiga stylen.
Citera
2013-06-27, 22:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
Med saltvattenspray får du surfarhår http://www.style-hair-magazine.com/i...rhairstyle.jpg hahaha
Det där var ju riktigt snyggt!

Var du lite ironisk där just för att burken heter ''saltvattenspray'' eller var du hundra procent seriös?

Om det var så att du drog en skämt, så undrar jag vilken typ av produkt bör man använda för att få en sådan frisyr.

Tack på förhand!
Citera
2013-06-27, 22:59
  #6
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snep
Yes, det blir krulligt och små hårstrån sticker lite ut var som.

Det som jag vill ha håret, är då att den skall bli lite rak av sig, men ändå ha kvar vågiga stylen.
Jag har själv en del omständliga lockar eller vågigt hår om man nu vill kalla det så och jag hade länge problem med att det blev katastrof efter dusch eller varje gång det var fuktigt i luften då det bara kryllar ihop sig. Problemet löses dock enkelt med hårfön och plattång.

Jag vet, det känns lite sådär att behöva stå med en jävla plattång för att bli fin i håret och det tog många år innan jag hajade grejen, men med tanke på resultatet och att man slipper kryllet så är det lätt värt det. I alla fall om man envisas med att ha långt hår.

Om ditt hår är som jag tror att det är så kommer du inte kunna lösa problemet på annat sätt vad jag vet.
Plattång och valfri produkt, t.ex saltvattenspray så kommer du få håret som du vill ha det.
Citera
2013-06-27, 23:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Jag har själv en del omständliga lockar eller vågigt hår om man nu vill kalla det så och jag hade länge problem med att det blev katastrof efter dusch eller varje gång det var fuktigt i luften då det bara kryllar ihop sig. Problemet löses dock enkelt med hårfön och plattång.

Jag vet, det känns lite sådär att behöva stå med en jävla plattång för att bli fin i håret och det tog många år innan jag hajade grejen, men med tanke på resultatet och att man slipper kryllet så är det lätt värt det. I alla fall om man envisas med att ha långt hår.

Om ditt hår är som jag tror att det är så kommer du inte kunna lösa problemet på annat sätt vad jag vet.
Plattång och valfri produkt, t.ex saltvattenspray så kommer du få håret som du vill ha det.
Skulle jag kunna möjligtvis bara plattång, eller bör jag använda en annan produkt också, så som saltvattenspray, för att få fint hår.

Jag hoppas också att det inte förstör det vågiga håret, det vill säga att jag gärna vill ha platt hår, men att det fortfarande skall vara vågigt. Eller kommer jag bara få rak hår som resultat, tack vare plattången?
Citera
2013-06-27, 23:19
  #8
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snep
Skulle jag kunna möjligtvis bara plattång, eller bör jag använda en annan produkt också, så som saltvattenspray, för att få fint hår.

Jag hoppas också att det inte förstör det vågiga håret, det vill säga att jag gärna vill ha platt hår, men att det fortfarande skall vara vågigt. Eller kommer jag bara få rak hår som resultat, tack vare plattången?
Att platta håret är lite av en finess, man kan ju ta lite lätt för att bara tämja det värsta, eller göra det spikrakt om man så vill. Går ju även att vrida tången för att få håret att ligga på ett visst sätt, man kan få det lite som man vill helt enkelt med lite träning. Finns en uppsjö av olika plattänger med diverse värmeinställningar för olika resultat.

Som kille ägde jag bara en simpel liten pocket plattång utan inställningar för att tämja håret så jag är ingen expert direkt, men kan nästan garantera att resultatet blir bättre än "katastrofalt" i alla fall Ruffsar man till det efteråt med eller utan produkt så blir det inte spikrakt heller så länge du inte kört igenom håret jättemycket.
Citera
2013-06-28, 09:10
  #9
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snep
Det där var ju riktigt snyggt!

Var du lite ironisk där just för att burken heter ''saltvattenspray'' eller var du hundra procent seriös?

Om det var så att du drog en skämt, så undrar jag vilken typ av produkt bör man använda för att få en sådan frisyr.

Tack på förhand!

Jag är 100% Seriös. Jag fixade sådan frisyr med just saltvattenspray. HMs egna för typ 49kr
Citera
2013-06-28, 17:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
Jag är 100% Seriös. Jag fixade sådan frisyr med just saltvattenspray. HMs egna för typ 49kr
Det där var en riktig tjusig frisyr. Fast saken är då att jag har lite längre hår, skulle det möjligtvis bli ett problem?

Jag skulle nog också gissa på att jag har tjockare hår än vad den där killen har. Jag har inte så värst mycket pengar, så kalla mig snål om du vill, men jag tycker 49 kr är lite väl mycket för att prova något nytt. Tanken som slår mig är - ''Tänk om det inte fungerar som jag vill ha det''

Så jag undrar då, är det bara spraya på med bruken, eller bör man göra något mer t.ex använda händerna?

Luktar sprayen gott? Håller den länge?

Tack på förhand!
Mvh Snep
Citera
2013-06-29, 08:04
  #11
Medlem
Skall möjligtvis köpa en sådan idag eller imorgon.

Jag vill gärna slippa alla former av misstag, och vill gärna inte att det skall bli fel. Som nybörjare, vill jag ha en massa olika tips om användning av den sprayen.

Jag får tankar i skallen att man bör använda ena handen, samtidigt som man sprayar, eller har jag fel.

Som sagt, alla former av tips - Tack!

Tackar på förhand!
Mvh Snep
Citera
2013-06-29, 15:46
  #12
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snep
Det där var en riktig tjusig frisyr. Fast saken är då att jag har lite längre hår, skulle det möjligtvis bli ett problem?

Jag skulle nog också gissa på att jag har tjockare hår än vad den där killen har. Jag har inte så värst mycket pengar, så kalla mig snål om du vill, men jag tycker 49 kr är lite väl mycket för att prova något nytt. Tanken som slår mig är - ''Tänk om det inte fungerar som jag vill ha det''

Så jag undrar då, är det bara spraya på med bruken, eller bör man göra något mer t.ex använda händerna?

Luktar sprayen gott? Håller den länge?

Tack på förhand!
Mvh Snep

Alltså den jag köpte räckte väl 2-3 månader. Använde typ varannan dag. Dock har jag lite kortare här än dig. Jag brukade spraya i handen och sen "massera" in det i håret. Den från hm är ganska rinnig och luktar inte speciellt mycket.

Själva effekten håret får är att det blir lite "tort" typ. Precis som på bilden
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback