• 1
  • 2
2013-06-27, 14:22
Medlem
Pyxidiss avatar
Det är något som jag undrat över länge, då jag själv varken röker eller snusar.
Jag förstår självklart att alla har rätt att göra vad ni vill med era kroppar.
Jag vill bara försöka förstå, varför?
Är det smaken?
känslan?
lukten?
begäret?

Helt enkelt, varför snusar/röker just du?
Citera
2013-06-27, 14:23
Medlem
Twatssons avatar
Snusar för att det är gott, tillfredsställande, förbättrar min munhygien
Citera
2013-06-27, 14:28
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Rökte gjorde jag för att det såg ballt ut och gav en någonting att göra med händerna vid t.ex. busshållplatsen.

Snusa gjorde jag för smaken och att det var bättre än att röka.

Nikotinabstinensen gick över efter en dag, men saknaden att ha något under läppen/mellan fingrarna sitter fortfarande kvar.
Citera
2013-06-27, 14:34
Medlem
började röka för att jag ville testa. Sedan blev det att jag feströkte och det tog inte lång tid tills det blev ett beroende. Ciggen har blivit som en vän för mig. Röker när jag är glad, ledsen, arg. Den sviker mig aldrig, det är verkligen som en vän för mig
Citera
2013-06-27, 14:41
Medlem
Röker mest för morgonciggen.

Snusar för att det gör mig lugn.

Skulle säga att det bara är för känslan.
Citera
2013-06-27, 14:46
Medlem
alittleawesomes avatar
Av samma anledning som den här snubben:

http://www.youtube.com/watch?v=C0wEbm73Zp0
Citera
2013-06-27, 14:51
Medlem
Qweasd123s avatar
Är inte beroende av cigaretter men jag röker ungefär en cigg i veckan. När jag dricker på fester så brukar jag alltid röka allt för mycket.

Jag röker för att det helt enkelt känns jävligt bra. Det är skönt att dra ner röken i lungorna och det är roligt att blåsa ut den ur dem. Det känns ungefär lika bra som att dricka ett glas vatten när du är sjukt törstig.
Senast redigerad av Qweasd123 2013-06-27 kl. 14:53.
Citera
2013-06-27, 14:54
Medlem
Skulle säga att det bara är för känslan.
Citera
2013-06-27, 15:10
Medlem
JBugsters avatar
Feströker bara, men det är verkligen något fantastiskt med det på fyllan. För det första är det skönt och socialt, det ser avslappnat ut och man har någonstans att göra av händerna. För det andra så är det förbaskat roande att blåsa ut röken.

Snusar också bara på fest, men då är det för smaken, känslan och den lilla nikokicken man får som ovan användare.

Är lite rädd att falla dit på nikotinberoendet, känner att jag är mer okej med smaken och lukten i nyktert tillstånd än vad jag var tidigare.
Citera
2013-06-27, 15:15
Medlem
Masurbators avatar
Snus är enligt mig bland det godaste som finns. Finns inget bättre än att ta en god snus till morgonkaffet. Snus hjälper mig igenom vardagen, och ibland kan jag se det som en slags "morot", att alltid när jag ska göra något jobbigt, exempelvis göra läxor, eller skriva en uppsats. Att efter det tar jag en snus som belöning. Funkar bra för mig.

Dock råder jag ingen till att börja snusa, ett helvete för plånboken och tandköttet ser ut som skit. Men gott är det
Senast redigerad av Masurbator 2013-06-27 kl. 15:19.
Citera
2013-06-27, 16:20
Bannlyst
I början var det känslan nu är det för att det är gott och man slipper en massa hål i tänderna!
Citera
2013-06-27, 16:25
Medlem
TheBurdens avatar
Jag snusar för att:

Det är gott
Det är avkopplande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera