2013-06-27, 16:36
Medlem
Catapillas avatar
FD Rökare / Snusare här.

Man prövar mest för att se hur det är, det är givetvis hur nice som helst i början så man fortsätter

den positiva effekten blir svagare och svagare ju längre man håller på, hälsobesvären blir mer och mer påtagliga och det blir dyrare att dyrare. Kanske dags att sluta? Nepp, när du når detta stadiet är du fast och kan inte lägga ner utan kraftiga absitnensbesvär

kruxet med tobak precis som alla andra beroenden är att i början när man hade kunnat lägga ner hur lätt som helst så vill man inte, det är alldeles för nice.

När man inte längre tycker det är nice, då är det extremt svårt att sluta
Citera
2013-06-27, 16:56
Medlem
Stone..s avatar
Smaken och känslan att ha något under läppen. Finns fler fördelar till varför men där var några utav dom. Plus att jag snusat så många år nu, så det har blivit en del av min vardag.
Och har inga planer på att sluta heller.

Mvh.
Citera
2013-06-27, 17:39
Medlem
Husbyparkerings avatar
Röker för att det är coolt
Citera
2013-06-27, 17:57
Medlem
nextdays avatar
Gillar varken smaken eller "känslan" av att röka. Jag tror det finns en grundläggande brist på självförtroende hos de som säger att "jag tycker det är roligt att blåsa ut röken"
Nej dax att ta kontakt med livscoachen Peter Nilsson.
Citera
2013-06-27, 20:21
Medlem
Nakishs avatar
Gott, avkopplande, visar att man är lite destruktiv och känns segt att stå i rökrutan (där alla rutinerade hänger) utan att ha något att röka på.
Citera
2013-06-27, 21:27
Medlem
Dimaks avatar
Började som alla andra för det var "tufft" jag gjorde det för att sluta käka godis och chips och skit, funkar skit bra. Men nu börjar det kirra lite i plånboken om jag inte får jobb fort.
Citera
2013-06-28, 14:19
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husbyparkering
Röker för att det är coolt
Realtalk tho

benefits of smoking:

- u look hot
- u die faster
Citera
2013-06-28, 19:13
Medlem
Rakiis avatar
Föll för grupptrycket då jag var tolv år, och nu fjorton år senare är jag fortfarande fast i nikotinträsket men trivs med det och har dragit ned på socker och annat onyttigt till förmån för snuset. Visst är det dyrt men jag har pengar så inget som jag berörs av, trist bara att tobaksskatten ska höjas hela tiden med jämna mellanrum, en dosa gick loss på mellan tolv-femton kronor då jag började.
Citera
2013-06-29, 13:28
Medlem
Basfrostens avatar
Mest för det smakar gott, men även för det ser häftigt ut likaså nikotinkicken är skön. Nu för tiden blir det mest en cigarr i månaden eller så, men när jag vill ha ett paket, köper jag det.
Citera
2013-06-30, 00:48
Medlem
stavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovisall
började röka för att jag ville testa. Sedan blev det att jag feströkte och det tog inte lång tid tills det blev ett beroende. Ciggen har blivit som en vän för mig. Röker när jag är glad, ledsen, arg. Den sviker mig aldrig, det är verkligen som en vän för mig

Ungefär samma för mej (vackert skrivet förresten, Lovisall!) men jag känner inte ett särskilt tungt, tvingande beroende, mer en njutning jag inte vill vara utan. Uppskattar den lugnande känslan och jag får lättare att fokusera och koncentrera mej bättre. Den sociala biten är också viktig - det är helt enkelt mysigt att ta en cigg eller två i rätt sällskap.
Citera
2013-06-30, 17:27
Medlem
Röker pipa för att:

Det är en trevlig hobby där man får prova nya spännande tobaker och diskutera med likasinnade.

Det känns mer sofistikerat än cigg + man drar inte lungbloss.

Chicks love it

Röker ibland cigg för att:

Man inte har tid med att fippla med pipan

Pipan är opraktisk att ha med sig överallt, i synnerhet om man är lättare klädd

Snusar ibland för att:

Det är gott

Man får inte röka inomhus på de allra flesta ställen

Ger en kraftigare nikotinkick utan att ge den dåsighet som cigaretter oftast medför
Citera
2013-06-30, 17:38
Medlem
Lallo66s avatar
Från början var det av nyfikenhet, sedan övergår det i ett begär.
Nu finner jag faktiskt någon slags trygghet i att ha snusen med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in