Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-28, 11:40
  #61
Medlem
highstakess avatar
Träffar du inge bra killar genom ditt jobb eller dina studier då?

Kan du beskriva din drömkille då? Han finns säkert där ute men kanske inte faller för just dig.
__________________
Senast redigerad av highstakes 2013-06-28 kl. 11:43.
Citera
2013-06-28, 13:46
  #62
Medlem
Stiftpennas avatar
Händer mig med. Varför? Allt som oftast för att jag är en idiotisk ung man som slarvar bort mina chanser och är ganska cynisk och känslokall utåt av mig. Ibland för att miss Right inte är Miss Right för mig så mycket som hon är det för någon annan. Du lär dig av misstag. Du skapar och får nya erfarenheter, såväl positiva som negativa. Desto mer man gör, desto mer har man att lära sig av. Låter klichéeartat men klichéer är klichéer av en anledning, right? Mr Right för dig finns. Rent statistiskt sett. Dock så är ni är två i en tango och du får söka efter honom likväl som han söker efter dig. Samt passa på att lev under tiden du letar. Ha kul även om konsekvenserna ibland blir skit. Bara ta tag i dem och se alltid till att kunna svara för vad du gör, ok? Gött .

För mycket flum nu? Fullt möjligt. Orkar inte skriva mer i tråden nu, folk spammar alltid ned sådana här trådar. Med det sagt så PMa om du vill snacka vidare.
Citera
2013-06-28, 14:51
  #63
Medlem
Jag är övertygad om att du kommer att hitta rätt, snart.
Citera
2013-06-28, 17:44
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Det var inte en så formulerande fråga "Var hittar man mr right".
Du hittar inte en "mr right", alla är vi olika och folk måste för i helvete börja acceptera olikheterna mellan individer vilket man inte gör i detta patetiska land.

Så gör du något fel? Hmm, inte vet jag, men accepterar du att personer är olika, alla har svagheter och styrkor, sluta leta efter fel.
Den här prinsessa drömmen som de flesta tjejer hjärntvättas med fortsätter i vuxen ålder och sedan blir män klandrade av dessa kvinnor (oftast feminister) och det här med prinsen finns inte, en man i grund och botten måste tjäna något på ett förhållande eller en relation i form av materiella ting/emotionella ting eller personlig utveckling och i dagenssamhälle så vill man trycka ner denna primitiva skillnad mellan män och kvinnor. Men som sagt gör du fel? Nej, inte var jag ser i ditt inlägg, men du gör väl tydligen något fel om du inte kan förklara simpelt vad som stör dig.

Med mr right menar jag bara någon som passar mig och jag honom. Någon prinsessadröm har jag inte eller någon perfekt. Dock behöver han ju ha någonlunda shit together. Jag är bara förbannat trött på att så många tyvärr visar sig vara riktiga gruskorn och blir grymt besviken på det. Dock är det nog bara till min fördel men det är skittråkigt när det visar sig vara så. Men jag är iallafall glad över att jag inte har det behovet att gå in i en destruktiv relation. Eller att jag sitter fast i någon sådan. Men det betyder ju inte att jag saknar grymt mycket att lära känna någon.
Citera
2013-06-28, 18:51
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterOfTheMoon
Det är det jag menar. Man måste ju ha lite koll på vad/hur man själv vill ha (det) och vill göra med sitt liv. Om du vill ha din "Mr Right" - någon som passar dig helt enkelt - så ska du ju fundera på sånt för att på så vis lättare hitta någon du kan se dig själv tillsammans med i framtiden. Dock är det lättare sagt än gjort.

Till skillnad från alla andra i denna tråd så tror jag nog att det finns en "rätte/rätta". Folk hänger upp sig på hela sagoprylen och tror att man är hjärntvättad av alla romantiska filmer för att man tror att det finns någon som passar en "perfekt" därute, men ordet perfekt är ju relativt i sammanhanget - vad som är perfekt för dig är troligtvis inte det för mig. Dock tror jag att det finns fler än en "rätte/rätta", men likväl passar dem en väldigt bra. Det är samma princip som det är med vänner i mina ögon... vissa passar en hur bra som helst, andra not so much.

Och vad var problemet, om man får fråga? Eller vad är det för idé du har, om du hellre berättar det?

Lycka till hursomhelst!

Gillar det att du säger att det finns fler än bara en rätt Det gjorde mig glad. Ja det stämmer, folk förändras men dock inte alltid till det bättre...
Iden kan jag inte säga här. Skickar den istället.

Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Träffar du inge bra killar genom ditt jobb eller dina studier då?

Kan du beskriva din drömkille då? Han finns säkert där ute men kanske inte faller för just dig.

Det klickar, det är så det är. På båda sidor. Väldigt kortfattat.
Nej, jobbet får jag flirtar ifrån, men det är ju från patienter så det funkar ju inte. Men jag tackar för komplimangerna när de kallar mig lilla vackra xxxx. Så jobbet funkar inte. I studierna är det 90% tjejer... suck. Så jag få kolla på fritidsintressen och sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av oden4444
Jag är övertygad om att du kommer att hitta rätt, snart.

Jag är också väldigt övertygad över att vemdetnuär kommer bli lika förvånad och undrad som jag är över att den förra- "han jag skulle ha träffat" inte vågade ta chansen. Släpper han mig går det fortare för mig att herr x hittar mig.
Citera
2013-06-28, 23:29
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canine888
Med mr right menar jag bara någon som passar mig och jag honom. Någon prinsessadröm har jag inte eller någon perfekt. Dock behöver han ju ha någonlunda shit together. Jag är bara förbannat trött på att så många tyvärr visar sig vara riktiga gruskorn och blir grymt besviken på det. Dock är det nog bara till min fördel men det är skittråkigt när det visar sig vara så. Men jag är iallafall glad över att jag inte har det behovet att gå in i en destruktiv relation. Eller att jag sitter fast i någon sådan. Men det betyder ju inte att jag saknar grymt mycket att lära känna någon.

Du ska också veta att det inte är så jättebra tider runt omkring, många blir varslade, höjda hyror och diverse. Folk blir allmänt "gruskorn" när så mycket skit runt omkring pågår och man liksom går in i något när man själv har problem som inte är lösta och det blir som en slags ond cirkel.
Så man måste ju tänka att just nu när såhär mycket pågår så är inte folk så "friska" som de påstår sig att vara då det är mycket stress.

Men okej mr right för dig då menar du, ja du, man får väl helt enkelt vänta på att dessa möjligheter ploppar upp eller så skapar man själv sina egna möjligheter men då blir det väl inte samma "kick" att allt händer så spontant. Men många är i samma sitts som dig och det är inga bra tider just nu helt enkelt och man ska definitivt inte gå in i något bara för att.
Citera
2013-06-29, 10:13
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Du ska också veta att det inte är så jättebra tider runt omkring, många blir varslade, höjda hyror och diverse. Folk blir allmänt "gruskorn" när så mycket skit runt omkring pågår och man liksom går in i något när man själv har problem som inte är lösta och det blir som en slags ond cirkel.
Så man måste ju tänka att just nu när såhär mycket pågår så är inte folk så "friska" som de påstår sig att vara då det är mycket stress.

Men okej mr right för dig då menar du, ja du, man får väl helt enkelt vänta på att dessa möjligheter ploppar upp eller så skapar man själv sina egna möjligheter men då blir det väl inte samma "kick" att allt händer så spontant. Men många är i samma sitts som dig och det är inga bra tider just nu helt enkelt och man ska definitivt inte gå in i något bara för att.

Sant. Fast det har ju nästan alltid varit dåliga tider dock kanske inte som nu när en hel generation verkar vara självmordsbenägna om de inte får som dem vill. Nej uppenbarligen är många inte så friska.. men man har ett val att antingen kan man ta itu med sina problem och förändra till ett bättre liv eller fly från sina problem i en relation eller annat missbruk. Sedan är det oroväckande att många av mina väninnor och även yngre tjejer går in i en seriös relation så tidigt och ser ner på singeltjejer. Jag är ganska trött att höra från väninnor om jag träffat någon kille. Som att det vore vad hela livet handlar om. Jag antar att många ger upp och tar b planen för det är bättre än inget. Nej det är verkligen inga bra tider. Jag borde faktiskt vara lyckligare, jag kunde ju sitta i en destruktiv relation, ha ett jobbigt ex. Eller ha delad vårdnad av barn om jag haft några med ett jobbigt ex. Eller varit ihop med någon med någon besatt tjej efter sig. Jag vet iallafall vad jag ska göra nu och fortsätta med min idé och det är inte att leta upp en ny kille utan han få dyka upp när han dyker upp och en bra egenskap som jag ser hos honom är att han vågar ta tjuren i hornen och kan reda ut sina problem istället för att fly ifrån dem. Det är något jag finner ovanligt hos folk idag. Thanks- för orden. Det värmer.
Citera
2013-06-29, 10:38
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canine888
Om vi säger såhär- han är inte den snälla killen som alla trampar på, han är heller inte bad boy som är en uppdatering av den första. Båda dem stadierna har han passerat. Han har självkänsla, självförtroende och självrespekt. Mao har han sitt shit together. Han skulle t.ex aldrig tillåta sig själv bli manipulerad. Han är en riktig man helt enkelt som vill upptäcka världen med mig. Charmig, jävel i sängen, snygg, ödmjuk, lyhörd, modig etc,etc. Mkt kortfattat.

De flesta har jag träffat via nätet för det går snabbast och enklast. Vissa är riktiga jerks, andra klickar det inte med, en var väldigt bra som det klicka med men han skulle flytta...En annan var det också väldigt bra med...fast sen blev han knäpp eller nåt.

Haha det roliga är ju att typ alla tjejer har såna här krav.
Fast många av tjejerna inte presterar ett jävla skit själv, förutom att gå runt och försöka vara snygg.
Citera
2013-06-29, 11:23
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canine888
Sant. Fast det har ju nästan alltid varit dåliga tider dock kanske inte som nu när en hel generation verkar vara självmordsbenägna om de inte får som dem vill. Nej uppenbarligen är många inte så friska.. men man har ett val att antingen kan man ta itu med sina problem och förändra till ett bättre liv eller fly från sina problem i en relation eller annat missbruk. Sedan är det oroväckande att många av mina väninnor och även yngre tjejer går in i en seriös relation så tidigt och ser ner på singeltjejer. Jag är ganska trött att höra från väninnor om jag träffat någon kille. Som att det vore vad hela livet handlar om. Jag antar att många ger upp och tar b planen för det är bättre än inget. Nej det är verkligen inga bra tider. Jag borde faktiskt vara lyckligare, jag kunde ju sitta i en destruktiv relation, ha ett jobbigt ex. Eller ha delad vårdnad av barn om jag haft några med ett jobbigt ex. Eller varit ihop med någon med någon besatt tjej efter sig. Jag vet iallafall vad jag ska göra nu och fortsätta med min idé och det är inte att leta upp en ny kille utan han få dyka upp när han dyker upp och en bra egenskap som jag ser hos honom är att han vågar ta tjuren i hornen och kan reda ut sina problem istället för att fly ifrån dem. Det är något jag finner ovanligt hos folk idag. Thanks- för orden. Det värmer.

Stå på dig Det är som du säger, du kunde haft det mycket värre än nu.
Sedan att dina tjejkompisar ska se ner på singeltjejer är ungefär som en indirekt förnedring gentemot dig, sådana vänner ska man passa sig för.

Men som sagt se möjligheterna eller skapa dom, det är ingen möjlighet om du tvingar fram något vilket MÅNGA gör. Sedan är det jävligt svårt att ta itu med sina problem om man inte får någon hjälp och just nu så får man inte så mycket hjälp verkar det som när man kollar på statistiken vilket är faktum, men det behöver inte betyda att såhär ska det vara eller att såhär är det, statistik kan vara till för att vilseleda eller skapa förtroende, men det är ju ganska uppenbart att folk inte är så himla glada här i Sverige p.g.a all hemlig propaganda i serier, tidningen, reklam o.s.v Sedan har folk så jävla lätt att prata om andra, inte om bra saker utan mer om dåliga saker.

Men som sagt stå på dig Du kommer säkert ha bajsdagar, men alla har bajsdagar, bara man överlever och sedan vinner så är det framsteg i ens liv.
Citera
2013-06-29, 11:27
  #70
Medlem
TovesTrolls avatar
Var glad att det inte är tvärtom; att du har hittat den rätte, men inte han.
Citera
2013-06-29, 11:50
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canine888
Håller med. Jag hade en relation förra året och den var destruktiv. Never again.
Så jag är väldigt noga nu med att inte slänga iväg min självrespekt. Så fort det går bra för mig dyker en sådan tråkig mupp upp som visar sig vara jättetrevlig, jättesnäll blabla i början. Sen när man lärt känna varandra ett tag visar han sig vara en mupp.. Hm, jag tror jag ska vara ännu mer seg.



Ja jag förstår hur du menar Dock har jag inte mått dåligt. Tvärtom. Men det verkar som att n
även när man mår bra då dyker dem smurfarna upp med.



En sådan bild har jag inte heller. Jag vill ha någon som är så nära mina mål som möjligt och det vet jag att det finns. Dock får han ju inte vara skittrasig eller förgiftad. Eller vad det nu kan vara, då blir det ju ingen sund relation med balans, bara nån destruktiv som suger energi.

Måste säga att det var länge sedan jag läste en tråd här på detta forum som visade upp en så otroligt arrogant och oförskämd attityd. Vad ger dig rätten att kalla andra för "muppar"? När man ofta springer på fel partner hela tiden så brukar en bra början vara att se sig själv i spegeln och fundera på "Hur är jag själv?". Om du tror att det är en slump att du springer på fel killar hela tiden har du en bristande analysförmåga, då förstår jag att killarna tröttnar på dig. Finns inget som är mer oattraktivt än personer som inte har någon självinsikt utan hela tiden tror att det är fel på den andra partner. Tycker att du ska stanna upp och fundera på vad det är du vil ha ut av din relation. Tror spontant att du är en kvinna som väljer ut din partner enbart utifrån utseendet-karriären och glömmer bort den emotionella sidan av relationen. Därför är du dömd till att leva ensam med alla dina katter.
Men om du ändrar attityd och vågar vara mer öppen när du väljer din partner så kommer du nog att bli mycket lyckligare.
Citera
2013-06-29, 12:19
  #72
Medlem
Känner likadant som du fast jag är kille. Vi har den desperata ensamma mamman, eller den psyksjuka eller en som är så otrevlig så det är omöjligt för dem att träffa en kille annars. De som är så fula så man tror de är 30 år äldre än de är eller kanske är en man. Jag har ännu inte funnit en vanlig trevlig tjej som man kan prata med och vilja vara ihop med. Sen är de flesta tjejer likadana med de gillar att träna de gillar att resa de letar efter sin drömprins som låter mer som från en saga än från verkliga livet. Vill heller absolut inte ha en pojkflicka eller en som dyrkar tatueringar och peircingar.

Är ganska trött på svenska tjejer faktiskt finns säkert vettiga men de är nog upptagna eller så är de väldigt ovanliga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback