2013-06-27, 14:48
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Jag har ärligt talat aldrig sett bra tjejer vara lediga mer än kanske några veckor åt gången. De som är singlar är antingen blyga, bekväma i singellivet eller svåra att ha att göra med.

Du verkar varken blyg eller bekväm i singellivet.

+ 1 upphöjt med 112
Citera
2013-06-27, 16:04
Medlem
R.Rs avatar
Även om du inte har fördomar mot de killar du träffar blir det ju ändå så att du sållar bort enormt många om du utgår från din lista på krav du har. Ta "han ska vara snygg t ex". Visst vi har ingen aning om vad snygg innebär för dig egentligen. Vad du tycker är snyggt kanske är vad många andra skulle tycka var fult. Eller med snygg kanske du menar att han ska vara attraktiv (vilket är en annan sak i mitt tycke och något som många fler människor är). Men det är rimligt att anta att du således har ett visst ideal som en minoritet killar uppfyller och resten blir bortsållade.

Sen ska han vara en jävel i sängen också. Beror förstås också helt på vilka krav du ställer här med. Men får känslan av att om han verkligen inte lyckas tillfredsställa dig så är det bye-bye. Sex är mycket av en smaksak och att lära känna varandra och vad man gillar. Det kan ta tid. Det blir sällan någon hit alldeles i början.

Sen har du en massa andra kvaliteter också som är ännu mer svårbedömda. Hur vet du t ex att någon inte låter sig trampas på eller att de är modiga utan att känna dem väldigt väl? Det är svårt att konstatera utan mindre än att de under (den förhållandevis korta tiden du verkar dejta dem) lyckas hamna i ett slagsmål eller något i den stilen. Här sållar du (gissningsvis) bort ännu fler killar som kanske verkar för snälla eller fega enligt dig men som du egentligen inte har någon aning om hur de är som personer.

Du behöver inte sänka dina krav. Hur du väljer att göra är självklart upp till dig och ingen annan. Men personligen tror jag att du förstör mer för dig själv med dina krav än vad du vinner på att ha dem för att inte "bli någon dörrmatta". Istället för att kategorisera människor så infernaliskt och se dig själv som någon gudagåva kanske du skulle prova att släppa allt det, se till att gå ut och träffa män och bara gå på vad som känns bra. Även om det faktiskt vore så att i princip alla killar du träffat har varit idioter medan du är en toppentjej borde du isåfall ta dig en funderare på vad du gör fel. Varför dras inte normala killar till dig? Du säger att du redan jobbar med dig själv. Vad gör du då egentligen? Att starta en tråd på Flashback där man klagar på att man inte hittar mr right är inte att jobba med sig själv. Att hävda att man enbart tycker sig ha haft otur är inte heller att jobba med sig själv.
Citera
2013-06-27, 17:36
Medlem
Alltså... frågan är ju också vad för slags livsstil du har och vill ha i framtiden. Skulle du kunna acceptera om personen ifråga inte delade samma syn på livet som dig och inte tyckte om det mesta du gillar? Vill du ha en partner som är lik dig eller vill du ha någon som kan visa dig nya saker och kanske på så vis ändra din syn på andra saker och ting?

Ex. Du är inte sportintresserad, men det är han. Han vill visa - vad som är enligt honom - fotbollens underbara värld... kan du tänka dig att kolla på det för hans skull (för att kanske rentav upptäcka efter ett tag att det inte var så farligt) eller vägrar du bara för att "jag HATAR fotboll och tänker ALDRIG titta på det"?

Det jag menar är... är du villig att förnya dig själv tillsammans med någon? Eller anser du dig själv vara så perfekt att det inte finns något att ändra på?
Citera
2013-06-27, 18:04
Medlem
Kumpalumpurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canine888
Om vi säger såhär- han är inte den snälla killen som alla trampar på, han är heller inte bad boy som är en uppdatering av den första. Båda dem stadierna har han passerat. Han har självkänsla, självförtroende och självrespekt. Mao har han sitt shit together. Han skulle t.ex aldrig tillåta sig själv bli manipulerad. Han är en riktig man helt enkelt som vill upptäcka världen med mig. Charmig, jävel i sängen, snygg, ödmjuk, lyhörd, modig etc,etc. Mkt kortfattat.

De flesta har jag träffat via nätet för det går snabbast och enklast. Vissa är riktiga jerks, andra klickar det inte med, en var väldigt bra som det klicka med men han skulle flytta...En annan var det också väldigt bra med...fast sen blev han knäpp eller nåt.

<---
Citera
2013-06-27, 18:11
Medlem
TheBurdens avatar
Den perfekta partnern finns inte. Det finns ingen "Mr. right". Glöm det.
Citera
2013-06-27, 18:15
Medlem
Snaikstus avatar
Citat:
Gör jag något fel? Varför dras sådana herrar till mig?
Äh, de svarar ju bara på dina "jagvillknulla"-vibbar... om du vill ha tag i en perfekt kille så får du väl leta lite själv? Du vet, anstränga dig lite? Inte bara luta dig tillbaka och vänta på att få allt i livet serverat på ett silverfat?

Citat:
Måste vara 1 på 1000
Du har ju knullat med 999 killar, så jag förstår att du börjar bli lite nervös men ha lite is i magen så ska du se att det löser sig.
Citera
2013-06-27, 20:47
Medlem
Känner mig precis som du, TS. Läs detta (citat av nån här på FB för ett tag sen):

Citat:
Det finns en sak som utmärker en riktigt bra kille. Han raggar inte. Han behöver inte ragga. Det är därför ni passiva tjejer som är vana med gratis drinkar på krogen väldigt sällan träffar honom. Eftersom den bra killen inte sjunker till den nivån som innebär att man ställer sig i kö på krogen för att agera knähund för någon slabbig discofitta lite senare på kvällen. Han sjunker inte till den/eran nivån.

Ska man träffa honom så får man vara aktiv själv. Om du ser honom på stan, gå fram och prata med honom. Om du ser honom i bibblan, gå fram och växla några ord. Du måste ta steget själv, för det kommer han inte göra om du inte är en riktig 10poängare. Han vet var han står och är ingen knähund.

Ta steget tjejer, annars får ni nöja er med idioter.

Det är verkligen sant, så tänk på det nästa gång du går på en invit från en "schysst" kille.
Citera
2013-06-27, 21:38
Medlem
Jag måste ju bara säga, med den digra listan av krav på hur killen ska vara, måste man räkna med att det finns motkrav. Ju större krav du har, desto större blir ju motkraven från killens sida. Antagligen därför det inte går sådär väldigt bra?
Citera
2013-06-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterOfTheMoon
Alltså... frågan är ju också vad för slags livsstil du har och vill ha i framtiden. Skulle du kunna acceptera om personen ifråga inte delade samma syn på livet som dig och inte tyckte om det mesta du gillar? Vill du ha en partner som är lik dig eller vill du ha någon som kan visa dig nya saker och kanske på så vis ändra din syn på andra saker och ting?

Ex. Du är inte sportintresserad, men det är han. Han vill visa - vad som är enligt honom - fotbollens underbara värld... kan du tänka dig att kolla på det för hans skull (för att kanske rentav upptäcka efter ett tag att det inte var så farligt) eller vägrar du bara för att "jag HATAR fotboll och tänker ALDRIG titta på det"?

Det jag menar är... är du villig att förnya dig själv tillsammans med någon? Eller anser du dig själv vara så perfekt att det inte finns något att ändra på?

Spelar hellre fotboll med honom. Gör trix, tycker det är kul.
Skulle inte spela någon stor roll vad vi faktiskt gör. Bara vi har det trevligt ihop.

Men nu kom jag på mitt problem själv. Jag glömde bara bort det. Så nu har jag min idé.
Citera
2013-06-28, 00:39
Medlem
Citat:
Har jag otur eller något? Man kan nästan tro att min amor gud gått och blivit full. Säkert med en jack daniels och massa strul överallt.

Seriöst: För jag jag hittar inte mr right. Mitt nuvarande jobb och studier gör det ju inte lättare heller att träffa någon. Så Istället möter jag mr kåt, mr player, mr hjärntvättad, mr ego, mr jagskaåkaiväg, mr jagtänkergöradigfull, mr skickamigmassanakenbilder eller mr hej-det-var-länge-sedan-ska-vi-ligga? Suck. Jag har iallafall inte tråkigt. Får mycket material till att göra skämtserier.

Men ändå när jag slutat leta så dyker en herre upp men han visar ju sig tidigt vara mr ta random ovan.. Gör jag något fel? Varför dras sådana herrar till mig?

Det var inte en så formulerande fråga "Var hittar man mr right".
Du hittar inte en "mr right", alla är vi olika och folk måste för i helvete börja acceptera olikheterna mellan individer vilket man inte gör i detta patetiska land.

Så gör du något fel? Hmm, inte vet jag, men accepterar du att personer är olika, alla har svagheter och styrkor, sluta leta efter fel.
Den här prinsessa drömmen som de flesta tjejer hjärntvättas med fortsätter i vuxen ålder och sedan blir män klandrade av dessa kvinnor (oftast feminister) och det här med prinsen finns inte, en man i grund och botten måste tjäna något på ett förhållande eller en relation i form av materiella ting/emotionella ting eller personlig utveckling och i dagenssamhälle så vill man trycka ner denna primitiva skillnad mellan män och kvinnor. Men som sagt gör du fel? Nej, inte var jag ser i ditt inlägg, men du gör väl tydligen något fel om du inte kan förklara simpelt vad som stör dig.
Citera
2013-06-28, 01:47
Medlem
Rockasigs avatar
Varför dras såna herrar till dig? För att det är bara såna herrar det finns numera, sluta dröm om Mr. right!
Citera
2013-06-28, 07:55
Medlem
Citat:
Spelar hellre fotboll med honom. Gör trix, tycker det är kul.
Skulle inte spela någon stor roll vad vi faktiskt gör. Bara vi har det trevligt ihop.

Men nu kom jag på mitt problem själv. Jag glömde bara bort det. Så nu har jag min idé.

Det är det jag menar. Man måste ju ha lite koll på vad/hur man själv vill ha (det) och vill göra med sitt liv. Om du vill ha din "Mr Right" - någon som passar dig helt enkelt - så ska du ju fundera på sånt för att på så vis lättare hitta någon du kan se dig själv tillsammans med i framtiden. Dock är det lättare sagt än gjort.

Till skillnad från alla andra i denna tråd så tror jag nog att det finns en "rätte/rätta". Folk hänger upp sig på hela sagoprylen och tror att man är hjärntvättad av alla romantiska filmer för att man tror att det finns någon som passar en "perfekt" därute, men ordet perfekt är ju relativt i sammanhanget - vad som är perfekt för dig är troligtvis inte det för mig. Dock tror jag att det finns fler än en "rätte/rätta", men likväl passar dem en väldigt bra. Det är samma princip som det är med vänner i mina ögon... vissa passar en hur bra som helst, andra not so much.

Och vad var problemet, om man får fråga? Eller vad är det för idé du har, om du hellre berättar det?

Lycka till hursomhelst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in