Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Då är det väl betydligt bättre att fråga sig varför han inte dömdes till livstid i hovrätten? Jag har inte läst domen och känner därför inte till domskälen, men i och med att mordförsök inte gav livstid i detta fall så undrar jag när det är tänkt att göra det.
Situationen som nu föreligger borde ha varit förutsägbar för alla från dag ett. Eller kan det vara så att domstolen var naiv och trodde att hagamannen skulle omfamna ros och andra behandlingsprogram med batiktanter inom kriminalvården med öppna armar? Jag tycker som sagt att det är ett statement av honom att ge dessa fingret med förvissningen att det inte påverkar honom. Det skall bli intressant att se om det läcker ut något skvaller från de program som frivården försöker tvinga in honom i, särskilt om det rör sig om tolvsteg. Kommer han att visa långfingret där också?
För att undvika risken för missförstånd, så vill jag göra klart att jag ingenting har till övers för NL. Jag har av alldeles speciella skäl haft med folk som i stor utsträckning liknar honom att göra och det är inte folk jag känner någon större grad av sympati för.
Med ovanstående sagt, så kanske jag vågar mig på att erkänna att det är nästan så att jag hoppas på att få se det där långfingret höjas i luften och att det blir som en hälsning till KVV. För det kan möjligen bli en sådan signal som Sverige och lagstiftarna inte kan bortse ifrån.
Kommer det i förlängningen av det långfingret att så småningom införas en lagändring av tvingande karaktär, så skulle inte jag bli ledsen om den då kom att betecknas
Lex Lindgren.
Då har han ju på sätt och vis inte levt förgäves.
Som nu.