2015-07-10, 16:28
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Hagamannen borde bli staty, få som satt sin hembygd så på kartan som honom.
Javisst, framför ingången till kvinnomottagningen för misshandlade kvinnor.
Citera
2015-07-10, 16:31
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Om någon plockar honom så åker väl dom in på livstid det är ju synd om äcklet.

Är han fortfarande kvar med frun sin? Har inte läst något om det. Hon stöttade väl honom i början iallafall?
Tills motsatsen är bevisad tror jag vi måste utgå ifrån att frun och barn finns kvar och nu tar emot honom i det gemensamma hemmet. Sannolikt är detta en starkt bidragande orsak till att han vill återvända till Umeå.
Citera
2015-07-10, 16:51
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Hej,

Jag har bestämt att om jag (mot förmodan) någon gång i framtiden stöter på honom, Eklund, Breivik eller Lindberg så är det en smäll på käften som gäller. Jag ser det faktiskt som en god samhällsgärning, även om våld generellt är kontraproduktivt och idiotiskt.

Om de sedan knivhugger mig eller liknande får jag "väl ta" det.
Om du inte tänkt att hamna på samma kåk som Breivik så kan du nog glömma det. Det vore nämligen politiskt ohållbart att släppa ut honom. Vilket är själva problemet. För vart 5:e år kommer norska staten att fråga om han kan släppas ut nu, dvs det var inte så farligt. Givetvis kommer han att förbli inlåst. Men problemet är ju att man inte kunde smutsa ned fingrarna genom att döma honom till några hundra år i fängelse, även om resultatet blir detsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av Mac10jiffy
Applåder! Svenssons tror att rättpsykiatrisk vård är något form av lättare straff, när det i själva verket är precis tvärtom.
Tillåt mig att länka till Leifii Personus som förklarar hur det ligger till.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-07-10 kl. 16:54.
Citera
2015-07-10, 17:07
Medlem
Eustaches avatar
Hoppas någon eller några väljer att misshandla honom så grovt att han går sönder helt. Skulle inte förvåna mig om detta sker, och jag skulle verkligen inte tycka synd om honom.

För övrigt så borde det väl råda en viss lynchstämning kring honom om han vandrar runt i Umeå? De borde ju starkt avråda honom från att ens vistas ute bland folk om han är rädd om sin hälsa och sitt liv.
Citera
2015-07-10, 17:37
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Dödstraff alltså? Det befriar jo honom från hans lidande bara. Nej, byråkrati-Sverige kommer se till så att han inte kommer kunna komma in i Samhället igen. Du kan vara lugn. Du tycker alltså inte att det är något straff att behöva ha betalningsanmärkningar? Leva på existensminimum? Vara hatad av omgivningen, ja hela Sverige?

Fast vad Niklas Lindgren blir tvungen att utstå som en fri man motsvarar knappast vad hans offer har genomlidit. Betalningsanmärkningar? Really? Tycker du att det kan ses som något förmildrande att ha i åtanke?

I övrigt så anser jag att Niklas Lindgren har sonat för sitt straff och bör inte utsättas för våld av någon patetisk samhällshjälte när han släpps fri. Vad som kan anses vara rättvist mot hans offer, vad han kanske egentligen förtjänar, är en helt annan sak än vad som i lagens mening är acceptabelt. Utsätts han för våld leder det bara till att han får skadestånd. Inget gott kommer ur det.
Citera
2015-07-10, 17:38
Medlem
Cocinellas avatar
Hoppar in i tråden, har inte läst något tidigare.

Har nyss läst lite på AB och där stod att han vägrade att genomgå behandlingsprogrammen.

Då till frågan.

Hur i helvete kan man släppa ut någon ur fängelset efter två tredjedelar av straffet när han vägrat genomgå föreslagna behandlingsprogram?

Det är illa nog att de släpper ut fångar för tidigt men då förväntar man sig att de gör sig förtjänta av att få komma ut i förskott.

Till råga på allt verkar det finnas stor risk att han återfaller i våldsbrott. Idioti att släppa ut honom.
Citera
2015-07-10, 17:41
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Om någon plockar honom så åker väl dom in på livstid det är ju synd om äcklet.

Är han fortfarande kvar med frun sin? Har inte läst något om det. Hon stöttade väl honom i början iallafall?
Han är inte kvar med frun.

Citat:
Under tiden på anstalt har Hagamannen uppfört sig exemplariskt. Han har haft regelbunden kontakt med sina anhöriga, bland annat barn och även med sin fru, som han numera har separerat i från.

Källa. http://www.dn.se/nyheter/sverige/hagamannen-vill-rora-sig-fritt-i-umea/
Citera
2015-07-10, 17:45
Medlem
NL kunde få sitta fortsatt inlåst - tillsammans med de galenskapare i ume som fortlöpande begår övergrepp på sv

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hoppar in i tråden, har inte läst något tidigare.

Har nyss läst lite på AB och där stod att han vägrade att genomgå behandlingsprogrammen.

Då till frågan.

Hur i helvete kan man släppa ut någon ur fängelset efter två tredjedelar av straffet när han vägrat genomgå föreslagna behandlingsprogram?

Det är illa nog att de släpper ut fångar för tidigt men då förväntar man sig att de gör sig förtjänta av att få komma ut i förskott.

Till råga på allt verkar det finnas stor risk att han återfaller i våldsbrott. Idioti att släppa ut honom.
Citera
2015-07-10, 17:50
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Om ingen tar den djäveln inom kort vore det konstigt. Han har hållit en hel stad i skräck under 6 års tid samt utfört vidriga övergrepp. En torped borde vara värd sin vikt i guld för Umeåborna. Att fanskapet ens vill tillbaka visar prov på hur galen han är. Bara vetskapen om att denna galning finns i byn borde räknas som terror från byråkraternas sida. Om det inte händer honom något måste det bero på att vi skattebetalare står för att han har livvakter. Den som fattade beslutet om hans önskemål borde ställas till svars för kommande överfall och dömas.
Tror nog ändå risken för att Niklas skall bli expedierad är ganska liten. Det hade varit en helt annan sak nere på kontinenten. Där man i många länder har en lång tradition gällande vendetta.
Vi svenskar har tyvärr förmågan att knyta näven i byxfickan och låtsats som det regnar.
Citera
2015-07-10, 17:55
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Tror nog ändå risken för att Niklas skall bli expedierad är ganska liten. Det hade varit en helt annan sak nere på kontinenten. Där man i många länder har en lång tradition gällande vendetta.
Vi svenskar har tyvärr förmågan att knyta näven i byxfickan och låtsats som det regnar.
Tyvärr?

Man kan inte bara mörad vem som helst bara för att man själv anser att de förtjänar det. Tro mig, NL kommer aldrig någonsin kunna leva någon typ av normalt liv framöver, och har nog ett välförtjänt helvete till liv att vänta sig utanför gallren.
Citera
2015-07-10, 18:04
Medlem
zBr9s avatar
Alltså hur ofta händer det egentligen att någon "klipper" dömda brottslingar när dom släpps fria? Är ju alltid ett tjogtal såna kommentarer i dessa trådar av tuffingar som ska leta upp brottslingen i fråga och skipa rättvisa. Men man läser aldrig om att någon faktiskt gör det, eller? Finns det exempel?
Citera
2015-07-10, 18:04
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Hoppas någon eller några väljer att misshandla honom så grovt att han går sönder helt. Skulle inte förvåna mig om detta sker, och jag skulle verkligen inte tycka synd om honom.

För övrigt så borde det väl råda en viss lynchstämning kring honom om han vandrar runt i Umeå? De borde ju starkt avråda honom från att ens vistas ute bland folk om han är rädd om sin hälsa och sitt liv.

Det är just det han inte verkar förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in