2015-06-13, 19:46
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmask1113
Klargör för att du är ett rövhål som inte vet hur man för en diskussion. Du vet ju inte ens skillnaden mellan "tycka" (subjektivt) och påstående.
Snarare du som inte vet hur man för en diskussion. Kommer med prat som rövhål. Är du ett litet barn eller?
Citera
2015-06-13, 19:47
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, han är inte välkommen till Umeå med omnejd, Tavelsjö, sävar, Holmsund, Nordmaling, och Hörnefors,
Portad från en stad !!
Han är portad från Umeå men det är bara att han begår i andra städer. Det är okej men inte här i umeå. Haha sjuka systemet i Sverige.
Citera
2015-06-13, 19:48
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Han vågar inte komma till Umeå - det är för många som vill ha "ett snack" med honom.
Är du ironisk eller? Han kommer självklart våga fara till Umeå om han får tillåtelse för det.
Citera
2015-06-13, 19:49
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virror84
Det går rykten om att han ska släppas ut i Övertorneå. Där har dom ett så kallat halvvägshus. Rätta mig gärna om jag har fel nu men där har dom bland annat släppt ut galningar som Thomas Quick mfl.. Fatta den som faktiskt tog livet av Hagamannen.. Skulle bli rikskänd och inskriven i historieböckerna (om man nu skulle åka dit för mordet vill säga). Finns antagligen en hel del spekulanter på den platsen. Men vad fan, vill han komma till umeå så säger jag: kom du. Får se hur länge du lever där bara.
Precis. Det får vi se. 1 dag? knappast. Många som jag kan tänka mig är riktigt förbannad på han här i Umeå.
Citera
2015-06-13, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Är du ironisk eller? Han kommer självklart våga fara till Umeå om han får tillåtelse för det.

Vad får dig att tro att han vågar det?

Jag skulle kunna tänka mig att nita han på parkeringen när han blir frigiven.

Han måste bli straffad på riktigt.
Citera
2015-06-13, 19:54
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Vad får dig att tro att han vågar det?

Jag skulle kunna tänka mig att nita han på parkeringen när han blir frigiven.

Han måste bli straffad på riktigt.
Självklart och det tycker såklart jag också. Har inte sagt något annat?

Det som får mig att tro det är att han själv har sagt det. Att han vill tillbaka till Umeå där han har sin hemort.
Citera
2015-06-13, 20:26
Medlem
GainerWheys avatar
Anders Eklund som mördade Engla blev misshandlad i fängelset för inte så länge sen, klart att Haga mannen kommer bli misshandlad, kanske inte precis när han släpps men låt det gå någon vecka eller månad.

http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...u-kommer-domen
Citera
2015-06-13, 20:41
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Anders Eklund som mördade Engla blev misshandlad i fängelset för inte så länge sen, klart att Haga mannen kommer bli misshandlad, kanske inte precis när han släpps men låt det gå någon vecka eller månad.

http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...u-kommer-domen
Ja exakt. Det kommer typ dröja 1 månad. Tror jag också. Det svinet har inte rätten att leva på vår jord !!
Citera
2015-06-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Tacka Sverige för straffrabatten. I ett normalt land där man ser lite allvarligare på saker som mord, våldtäkt och andra grova brott med tillhörande hemskheter så hade han inte släppts ut förrän han fyllt 80, om ens alls.
Vore bra att förstå vad man skriver när man skriver. Utan straffrabatt så kommer de döma till kortare straff i stället.
Straffrabatten är till för att kunna sätta en villkorlig frigivning samt en morot till skötsamhet under strafftiden
Citera
2015-06-14, 02:41
Medlem
Att Hagamannen kommer ut beror till stor del på folkopinionen för strängare straff och mindre daltande med rättspsyk.
Opinionen mot att döma till vård baseras på myten att personer dömda till vård kommer ut fort och att det är lätt att lura läkarna när det i själva verket är så att de som är dömda till vård i snitt sitter längre för samma brott än de som dömts till fängelse.
Detta ledde till en svängning inom rättsväsendet från vård till fängelse.

Konsekvenserna av det är att mördare och störda våldtäktsmän som Hagamannen kommer ut tidigare än de annars gjort.
Hagamannen hade aldrig släppts från rättspsyk men när det kommer till fängelse så kommer man ut efter att straffet är avtjänat oavsett hur stor återfallsrisken är.
Citera
2015-06-14, 09:42
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Vore bra att förstå vad man skriver när man skriver. Utan straffrabatt så kommer de döma till kortare straff i stället.
Straffrabatten är till för att kunna sätta en villkorlig frigivning samt en morot till skötsamhet under strafftiden
Utan straffrabatt så döms man längre. Vet du inte vad straffrabatt är?

http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...cle12408742.ab
Citera
2015-06-14, 09:45
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Ja precis eller om det hade varit i Japan eller Kina hade han varit död.
Tycker dödsstraff är ett milt straff. Isoleringscell resten av livet måste väl vara mer lämpligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in