2012-03-17, 19:37
Medlem
Fallmans avatar
När jag installerar Tor på en usbsticka, sparas all information på usbstickan eller hamnar något på datorn om man går in på sidor? kakor osv.... allt på usb eller inte? :P
Citera
2012-03-17, 21:44
Medlem
trappstegets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
När jag installerar Tor på en usbsticka, sparas all information på usbstickan eller hamnar något på datorn om man går in på sidor? kakor osv.... allt på usb eller inte? :P
botar du ett linux-operativsystem med Tor installerat från en usb-sticka sparas inget,tror jag
Citera
2012-03-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Om webbläsaren är inställd på att inte cache'a någonting eller spara historik (Private surfing) i Firefox/Aurora så ska ingenting läggas på systemet.
Är du extra försiktig kan jag rekommendera en live skiva som heter Tails där allting lagras i RAM under tiden du kör det, RAM'et är ju volatilt så det försvinner hyffsat snabbt efter att du stängt av datorn.

Kan faktiskt inte svara med 100% säkerhet på din fråga, men det kan säkert någon lite kunnigare göra!
Citera
2012-03-20, 09:44
Medlem
Tre100s avatar
Om jag kör SSL via TOR, så som https://www.facebook.com/ eller https://www.flashback.org/
kan någon via exitnoden avlyssna vad som sker däremellan, alternativt själva mina sessionscookies?
Senast redigerad av Tre100 2012-03-20 kl. 09:49.
Citera
2012-04-23, 21:39
Medlem
Bertil85s avatar
Jag får inte Tor att fungera på min Mac.

Någon som kan stegen?
Citera
2012-04-24, 02:59
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Jag får inte Tor att fungera på min Mac.

Någon som kan stegen?

https://www.torproject.org/docs/tor-doc-osx.html.en
Citera
2012-04-24, 06:03
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
https://www.torproject.org/docs/tor-doc-osx.html.en

Tack!
Citera
2012-05-09, 14:58
Medlem
Hej jag har en fråga kanske som inte hör hemma här men vi får väll chansa.

Jag har installerat Thor och har börjat använda den jag får fram ett tyskt ip nummer när jag kollar på www.showip.com. Jag undrar om man tex laddar ner via Torrent har man fortfarande den tyska ipnumret eller visas min vanliga ip nummer?.

alltså Fungerar tor endast via Internet explorer/Mozilla firefox som annonym?

tack
Citera
2012-05-09, 14:58
Medlem

Jag har installerat Thor och har börjat använda den jag får fram ett tyskt ip nummer när jag kollar på www.showip.com. Jag undrar om man tex laddar ner via Torrent har man fortfarande den tyska ipnumret eller visas min vanliga ip nummer?.

tack
Citera
2012-05-09, 15:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådar sammanfogad.

//Mod
Citera
2012-05-09, 16:52
Medlem
kiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajjkos

tack
Dubbelpost eller mod som failade när trådar sammanfogades.

Du måste ställa in din torrent-klient att tunnla via TOR.
Fildelning via tor går för övrigt väldigt segt, rekomenderar en VPN till det (50kr/mån, ingen stor kostnad).
Citera
2012-05-11, 07:44
Medlem
HasseBanans avatar
Laddade ner Thor för att jag blev IP-bannad på Passagen. Men det hjälpte nada. Kanske klaffar inte Thor riktigt med svenska hemsidor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in