2011-07-06, 23:57
Bannlyst
Nej, chrome blir inte ditt IP.

Och ja, de kan enkelt få reda på ifall man använder Tor.
Citera
2011-07-06, 23:57
Medlem
beror på om du konfigurerar proxy-ipna på chromeläsaren också. men om en går igenom tor och den andra inte, så gissar jag på att du får två 'ut-ip:n'.
Citera
2011-07-08, 04:08
Medlem
SlapBasss avatar
Lyckades lösa problemet så jag nu kan använda java & är helt anonym, DOCK så bytte jag exit nodes till finska idag och nu laddar aldrig sidorna vad jag än gör
Citera
2011-07-08, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SlapBass
Lyckades lösa problemet så jag nu kan använda java & är helt anonym, DOCK så bytte jag exit nodes till finska idag och nu laddar aldrig sidorna vad jag än gör
Ställde du in så att Java använder proxy antingen genom config-filer eller proxifier så är du knappast anonym.

De kan tom. bypassa Proxy's eller köra en ipconfig i din burk så att de ser ditt IP. Som sagt, virtualbox.org verkar vara det som passar ditt behov. Dessutom finns det många fler saker som bryter din "anonymitet" när du låter java-applikationer köras.
Senast redigerad av saggeliten 2011-07-08 kl. 15:17.
Citera
2011-07-08, 15:35
Bannlyst
Hur säker är Tor Browser? Pratar nu inte om Allvarliga brott då polisen skulle orka lägga ned Stora resurser. Speciellt om man trycker "change ip" lite nu och då

Och blev lite förvirrad av en fråga/svar i denna tråd. Man man väll köra Tor browser och "vanliga" firefox samtidigt och fortfarande vara anonym i tor browser versionen av firefox? eller ska man Bara ha den uppe.?
Senast redigerad av Lesnar 2011-07-08 kl. 15:40.
Citera
2011-07-08, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lesnar
Hur säker är Tor Browser? Pratar nu inte om Allvarliga brott då polisen skulle orka lägga ned Stora resurser. Speciellt om man trycker "change ip" lite nu och då

Och blev lite förvirrad av en fråga/svar i denna tråd. Man man väll köra Tor browser och "vanliga" firefox samtidigt och fortfarande vara anonym i tor browser versionen av firefox? eller ska man Bara ha den uppe.?
Tor browser= tor+en webbläsare i samma setup +även vidalia och polipo har jag för mig. polipo eller privoxy ska dock inte vara ett måste längre. Med Firefox så kommer det med torbutton som är bra till firefox. Går inte att vara mycket mer säker gällande sin anonymitet om man inte tänker lära sig en massa, inte virtualisera och ändå använda den dator som man annars loggar in på facebook/msn och allt vad det heter. Vidalia är inte mycket mer än ett program som sköter inställningarna för tor. Tycker själv att många funktioner fattas. Finns ett annat som heter "advanced tor" här: sourceforge.net/projects/advtor men kör manuell editering av config istället.

Dock inte failsafe och att det måste krävas stoora resurser för att åka dit stämmer inte. Det räcker med ett enda "hål" och hela din anonymitet är ett minne blott. Därför är det ganska bra att inte syssla med brott övht så slipper man oroa sig över den biten.
Citera
2011-07-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJingles
Om jag har igång Tor och två olika webbläsare, Firefox som Tor själv startar upp och Chrome, kommer min aktivitet att registreras som Tors IP på båda webbläsarna eller blir Chrome min riktiga IP?

Lite konstigt formulerad fråga men jag vet inte hur jag ska förklara det bättre. Hoppas ni förstår.

Att tänka på:

ifall du besöker en https// sida (typ flashback) med firefox 5 så hjälper det inte fall du har Tor och proxy inkopplad. Din riktiga IP visas i alla fall. Samma gäller för sökrutan.
Citera
2011-07-10, 22:42
Medlem
justmejustmes avatar
Använda TOR + VPN - Går det?

Går det att använda TOR och VPN och ha VPN som exit?

Alltså

Jag -> TOR -> VPN -> Destination

Går det? Hur gör jag?
Citera
2011-07-10, 22:49
Bannlyst
Du har inte fattat hur Tor fungerar. Enklaste svaret är att nej, det går inte på det sättet du hoppas.
Senast redigerad av saggeliten 2011-07-10 kl. 22:52.
Citera
2011-07-10, 22:58
Bannlyst
Du kan använda TOR genom din VPN.
Det blir ganska långsamt dock och det måste vara något hemskt olagligt du håller på med, eller så är du väldigt paranoid.
Citera
2011-07-10, 23:15
Medlem
justmejustmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Du har inte fattat hur Tor fungerar. Enklaste svaret är att nej, det går inte på det sättet du hoppas.
Inte alls? Varför kan jag inte connecta till min VPN från exit node?

Citat:
Ursprungligen postat av martienne
Du kan använda TOR genom din VPN.
Det blir ganska långsamt dock och det måste vara något hemskt olagligt du håller på med, eller så är du väldigt paranoid.
Jag behöver VPN att vara efter TOR, inte tvärt om, går det? Och ja det är något hemskt olagligt.
Citera
2011-07-11, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justmejustme
Varför kan jag inte connecta till min VPN från exit node?

Enda sättet jag kan se det fungera på är om du tar kommandot över en exitnode eller sätter upp en själv.. tor-protokollet tillåter knappast att man routar om deras traffik till en VPN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in