• 2
  • 3
2022-09-01, 15:43
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Hej. Den är faktiskt bättre. Jag vet vad jag vill bli . Det är lite om och men hur jag kommer dit, men nu har jag ett mål att sträva mot. Kan inte säga exakt hur jag kom hit, men jag är otroligt tacksam att jag har en något sådär klar bild över hur jag vill att mitt liv ska vara om 5 år. Mitt tips som funkade för mig, men kanske inte funkar för alla: Ge det tid . När jag skapade denna tråd var jag deprimerad, överviktig, min relation med familjen var värre och mycket annat försiggick under denna mindre bra period, vilket såklart gjorde mig extremt osäker på mig själv och framtiden.

Att komma fram till VAD jag ville bli, var genom YouTube-klipp faktiskt. Hittade någon kemi video av ren slump på Youtube, kollade på den och där började nyfikenheten. Började nörda mig genom kemi videor, lära mig allt jag kunde, köpte kemi böcker m.m. Så, planen är att jag ska börja ett kandidatprogram i kemi nästa år förhoppningsvis.

Kan väl önska att jag kommit på detta tidigare, men jag är glad att jag har ett mål nu.

Läs vad "TheShape" skrev på första sidan av denna tråd. Han/hon formulerar det bra!

Hoppas detta hjälper en aning i alla fall!

Är egentligen inte aktiv på forumet längre (första gången jag loggar in på snart sex år nu och skummade genom lite gamla inlägg och citeringar), men att läsa att du nu har mål att påbörja kandidatprogram och tror dig ha funnit just ditt kall gjorde iallafall min idag! Kom ihåg ditt eget inlägg från -13, nästa gång du stöter på någon som beskriver de känslor du kände då - vad du själv har just gått genom. Var stolt över dig själv, vart livet än tar dig härnäst!
Citera
2022-09-04, 23:19
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Är egentligen inte aktiv på forumet längre (första gången jag loggar in på snart sex år nu och skummade genom lite gamla inlägg och citeringar), men att läsa att du nu har mål att påbörja kandidatprogram och tror dig ha funnit just ditt kall gjorde iallafall min idag! Kom ihåg ditt eget inlägg från -13, nästa gång du stöter på någon som beskriver de känslor du kände då - vad du själv har just gått genom. Var stolt över dig själv, vart livet än tar dig härnäst!
Så kul att jag kunde förgylla din dag med mina bra nyheter . Ja, det känns otroligt skönt att ha ett mål att sträva mot, annars blir det väldigt lätt att man kommer in i en svacka, och dem är, från mig egen erfarenhet, svåra att jobba upp sig från. Tack du . Det är inte ofta man får läsa sådana här inlägg ifrån folk man inte känner, men ack så roligt det är! Ja, jag ska dela med mig av mina erfarenheter till folk som har liknande problem jag en gång hade ifall tillfället uppenbarar sig.
Citera
2022-09-05, 00:06
Du har mött din överman! Jag har levt i böcker och poddar och inte gjort något annat 99% av tiden. Det är en härlig tid.
Den lilla 1% som blivit över har ändå räckt gott och väl till att uppleva tio gånger så mycket som Svensson.
Citera
2022-09-05, 22:11
Medlem
Känner precis likadant. Hatar när folk frågar vad jag har för intresse. Visst jag intresserar mig för vissa saker men inte så jag har en hobby eller något speciellt jag håller på med.

Gillar ju att laga mat ibland, djur, skönhet o hälsa men de e ju inga intressen som simning tex. Alla gillar väl djurförfan. Om man e normal
Citera
2022-09-06, 05:05
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Finns det inget du är intresserad av?

Jag är intresserad av kemi o fysik o kan sitta hela dagen på främst Wikipedia o lära mig saker. En del tycker jag sitter för mycket vid datorn, men jag slösar inte bort tiden på t.ex. datorspel, utan pluggar astrofysik, kärnfysik, strängteori o kvantmekanik.

Men det kan lika gärna vara historia, där finns mycket att läsa, eller biologi, om djur o massvis med andra ämnen.

Haha fyfan vad tråkigt. Spela datorspel är för övrigt inte att slösa bort tiden om man har roligt. Varken jobb eller andra tråkiga saker är inte givande om man inte har roligt. För livet ska vara roligt. Det är nog kort ändå. Älskar att leva på bidrag och jag gör vafan jag vill om dagarna. Det är livet imo.
Citera
2022-09-06, 07:14
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Haha fyfan vad tråkigt. Spela datorspel är för övrigt inte att slösa bort tiden om man har roligt. Varken jobb eller andra tråkiga saker är inte givande om man inte har roligt. För livet ska vara roligt. Det är nog kort ändå. Älskar att leva på bidrag och jag gör vafan jag vill om dagarna. Det är livet imo.
Jo, det är klart livet ska vara roligt.

Lever man på bidrag är det lätt att man blir isolerad, om inte alla ens vänner också gör det. Jag har en liten sysselsättning, likt daglig verksamhet jag går på, då man måste komma ut lite varje dag o träffa lite folk. Men ofta tar jag med mig laptoppen o sitter o läser kemi o fysik där med...

Jag har nyss läst in kemin o fysiken från gymnasiet o skulle ju helst vilja läsa det på högre nivå, men man får inte lägga en del av sjukersättningen vilande om man ska studera. Jag ville prova att studera på runt 25%, men då måste man lägga hela sjukersättningen (100%) vilande o då klarar jag ju inte mig. Gymnasieämnena läste jag på tillåtna 12,5%.

Men när det gäller jobb så får man lägga delar vilande. Jag hoppas dock på att kunna komma igång o jobba på riktigt med något jag tycker är roligt. Sökte nyligen ett deltidsjobb i en nyöppnad Kjell & Company-butik, då jag även gillar teknik o sånt också, men mina terapeuter sa att det inte var lämpligt ännu.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in