Citat:
Hej. Den är faktiskt bättre. Jag vet vad jag vill bli
. Det är lite om och men hur jag kommer dit, men nu har jag ett mål att sträva mot. Kan inte säga exakt hur jag kom hit, men jag är otroligt tacksam att jag har en något sådär klar bild över hur jag vill att mitt liv ska vara om 5 år. Mitt tips som funkade för mig, men kanske inte funkar för alla: Ge det tid . När jag skapade denna tråd var jag deprimerad, överviktig, min relation med familjen var värre och mycket annat försiggick under denna mindre bra period, vilket såklart gjorde mig extremt osäker på mig själv och framtiden.
Att komma fram till VAD jag ville bli, var genom YouTube-klipp faktiskt. Hittade någon kemi video av ren slump på Youtube, kollade på den och där började nyfikenheten. Började nörda mig genom kemi videor, lära mig allt jag kunde, köpte kemi böcker m.m. Så, planen är att jag ska börja ett kandidatprogram i kemi nästa år förhoppningsvis.
Kan väl önska att jag kommit på detta tidigare, men jag är glad att jag har ett mål nu.
Läs vad "TheShape" skrev på första sidan av denna tråd. Han/hon formulerar det bra!
Hoppas detta hjälper en aning i alla fall!

Att komma fram till VAD jag ville bli, var genom YouTube-klipp faktiskt. Hittade någon kemi video av ren slump på Youtube, kollade på den och där började nyfikenheten. Började nörda mig genom kemi videor, lära mig allt jag kunde, köpte kemi böcker m.m. Så, planen är att jag ska börja ett kandidatprogram i kemi nästa år förhoppningsvis.
Kan väl önska att jag kommit på detta tidigare, men jag är glad att jag har ett mål nu.
Läs vad "TheShape" skrev på första sidan av denna tråd. Han/hon formulerar det bra!
Hoppas detta hjälper en aning i alla fall!
Är egentligen inte aktiv på forumet längre (första gången jag loggar in på snart sex år nu och skummade genom lite gamla inlägg och citeringar), men att läsa att du nu har mål att påbörja kandidatprogram och tror dig ha funnit just ditt kall gjorde iallafall min idag! Kom ihåg ditt eget inlägg från -13, nästa gång du stöter på någon som beskriver de känslor du kände då - vad du själv har just gått genom. Var stolt över dig själv, vart livet än tar dig härnäst!