Citat:
Ursprungligen postat av
Andersson93
Hej!
Ett av mina många problem är att jag har absolut INGET att göra på dagarna och det är väldigt jobbigt. Hela min uppväxt har jag i princip bara studerat, spelat spel, suttit vid datorn och kollat på TV, men nu tycker jag att det inte är speciellt kul med spel, med något spel längre. Ni vet ju hur andra har intressen som fotboll, hockey, spela datorspel, bilar eller vad som helst men jag har inget sådant och det är mycket jobbigare än man kan tro. Det känns som allting jag gör är bara för att få tiden att gå.
Visst jag gillar att festa, vara med kompisar och göra kul saker generellt sätt men det är väl sånt de flesta gillar? Och jobb har jag inget heller eftersom det är ca 1 på miljarder att man får ett.
Just nu är jag inne i en diet och samtidigt tränar men det gör jag endast för att se bättre ut, inget annat. Jag gör det knappast för att jag tycker det är kul eller intressant. Jag mår väldigt dåligt över detta. Jag känner inte att jag har någon identitet eller personlighetsdrag ens.
Du behöver kultur för att väcka dig själv från din zombism. Lyssna på all slags musik, gärna klassisk musik, typ Brahms, Chopin, Beethoven, Bach, Mozart. Lyssna noga, gärna med hörlurar. Bli berörd. Bestäm dig för vad du gillar, och vill veta mer om, och vad du inte tycker om. Bestäm dig för att lära dig något praktiskt. Sköt om något, en växt eller ett djur. Funkar inget, gå till doktorn och kolla om du är deprimerad. Sov tillräckligt länge varje natt, ät. Man uppskattar inget med skitdieter. Sluta med sånt.