• 1
  • 2
2013-06-26, 01:33
Medlem
Klassas det som djurplågeri att raka sin katt? Har hört att vissa gör det men så fort jag nämner den planen så skriker folk djurplågare.. Jag orkar inte med jävla katthår överallt.
Citera
2013-06-26, 01:34
Bannlyst
Vaxa.
Citera
2013-06-26, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackThis
Vaxa.

Nä lite seriösa svar thank you
Citera
2013-06-26, 01:36
Medlem
EnLitenSvamps avatar
såg ett par liknande trådar.

https://www.flashback.org/t2044135p5

https://www.flashback.org/t728462
Citera
2013-06-26, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymousen
Nä lite seriösa svar thank you

fattar inte varför det skulle vara djurplågeri, raka på. vem fan bryr sig?
Citera
2013-06-26, 01:38
Medlem
Jag startade en tråd på Familjeliv och där skrev nästan alla att det är djurplågeri. Men ni vet ju hur FL fungerar..

Jaja, då är nästa fråga hur fasen man rakar en katt? Kan man droga ner den hos veterinären för en billig peng?
Citera
2013-06-26, 01:45
Medlem
Vi brukade raka min katt när jag var yngre.
Men han hade riktig tussig päls.
Tror han blev nedsövd när han rakades
Citera
2013-06-26, 01:46
Bannlyst
Vilka knäppskallar skriver att det är djurplågeri? Nej, en katt plågas inte av att vara rakad.

Om jag var du så skulle jag skapa en tråd på Familjeliv som heter "Jag rakar min katt" och lägg upp bilder där du rakar den. Vilket liv det kommer bli.
Senast redigerad av Agor 2013-06-26 kl. 02:07.
Citera
2013-06-26, 01:48
Medlem
neqers avatar
Att raka bort håret så den blir naken skulle jag anse vara djurplågeri. Pälsen är ju djurens kläder som den så fint tvättar och tar hand om.

Vad skulle du själv tycka om vi klippte av dina öron och kuk och tår?
Citera
2013-06-26, 01:52
Medlem
Jag rakar min katt ibland, MEN han är innekatt och långhårig och på somrarna blir min lägenhet som en bastu samt att han väldigt lätt får tovor trots att jag sköter hans päls.

Är katten utekatt kan katten frysa samt råka illa ut eftersom pälsen fungerar som ett skydd. Katten kan få sårskador mycket lättare och är det soligt ute så kan katten bränna sig rejält eftersom huden aldrig sett solljus förut.

Men är katten en innekatt så ser jag inga problem med det. Jag vet flera som rakar sina långhåriga katter på somrarna.
Citera
2013-06-26, 01:54
Medlem
BottleBenders avatar
Enligt mina egna erfarenheter så är katter väldigt stolta djur.
När jag var tvungen att raka bort en bit av min katts päls så märktes det tydligt att katten blev nedstämd pga sin bortrakade päls.

Jag skulle vilja anse att det inte är direkt det mest grova djurplågeriet men att det nog fan är djurplågeri.
Citera
2013-06-26, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Att raka bort håret så den blir naken skulle jag anse vara djurplågeri. Pälsen är ju djurens kläder som den så fint tvättar och tar hand om.

Vad skulle du själv tycka om vi klippte av dina öron och kuk och tår?

Vad menar du? Du får gärna klippa av min kuk *fniss*

Tycker du det är mer okej att snagga då? Så den har lite päls att tvätta på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in