Klassas det som djurplågeri att raka sin katt? Har hört att vissa gör det men så fort jag nämner den planen så skriker folk djurplågare.. Jag orkar inte med jävla katthår överallt.
Vilka knäppskallar skriver att det är djurplågeri? Nej, en katt plågas inte av att vara rakad.
Om jag var du så skulle jag skapa en tråd på Familjeliv som heter "Jag rakar min katt" och lägg upp bilder där du rakar den. Vilket liv det kommer bli.
Senast redigerad av Agor 2013-06-26 kl. 02:07.
Jag rakar min katt ibland, MEN han är innekatt och långhårig och på somrarna blir min lägenhet som en bastu samt att han väldigt lätt får tovor trots att jag sköter hans päls.
Är katten utekatt kan katten frysa samt råka illa ut eftersom pälsen fungerar som ett skydd. Katten kan få sårskador mycket lättare och är det soligt ute så kan katten bränna sig rejält eftersom huden aldrig sett solljus förut.
Men är katten en innekatt så ser jag inga problem med det. Jag vet flera som rakar sina långhåriga katter på somrarna.
Enligt mina egna erfarenheter så är katter väldigt stolta djur.
När jag var tvungen att raka bort en bit av min katts päls så märktes det tydligt att katten blev nedstämd pga sin bortrakade päls.
Jag skulle vilja anse att det inte är direkt det mest grova djurplågeriet men att det nog fan är djurplågeri.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!