• 1
  • 2
2013-06-24, 08:28
Medlem
Någon har tydligen tuttat eld på varuhuset Rusta i Gislaved.
Någon som har varit där o sett eländet?
Kan detta ha religiösa kopplingar eller är det bara en random dåre som lekt med tändstickor?

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1...osiv-mordbrand
Citera
2013-06-24, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Kan detta ha religiösa kopplingar eller är det bara en random dåre som lekt med tändstickor?

Pyromanen som härjade runt omkring Gislaved / Smålandsstenar m.m förra gången (eldade bland annat ner Netto i Smålandsstenar) är sedan ett tag tillbaka ute ur fängelse. Flyttade enligt uppgifter från Skeppshult för någon månad sedan, då han blev vräkt. Han står ju inte längst ner på min lista med misstänka om man säger som så :P
Citera
2013-06-24, 08:37
Medlem
Citat:

Varför skulle det ha religösa kopplingar?
Citera
2013-06-24, 08:39
Medlem
Citat:
Kan detta ha religiösa kopplingar

Va?
Citera
2013-06-24, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldpad
Varför skulle det ha religösa kopplingar?

Gislaved är ett väldigt berikat samhälle. Antar att det är detta han syftar på. (Jag vet, it makes no sense i just detta fallet.)
Citera
2013-06-24, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen
Va?

Han syftar nog på den gamla myten att Rusta ägs av livets ord. Precis som Onoff,ikea,hm,ericsson , ja typ alla svenska företag.

Fan,livets ord måste vara svinrika.
Citera
2013-06-24, 09:03
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Gislaved är ett väldigt berikat samhälle. Antar att det är detta han syftar på. (Jag vet, it makes no sense i just detta fallet.)

Kvarteret Trasten hörde jag talas om för lite mindre än tio år sen där det var massor med somalier. Detta var 2005 tror jag.

Dock är det väl långsökt koppling?
Citera
2013-06-24, 09:04
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Pyromanen som härjade runt omkring Gislaved / Smålandsstenar m.m förra gången (eldade bland annat ner Netto i Smålandsstenar) är sedan ett tag tillbaka ute ur fängelse. Flyttade enligt uppgifter från Skeppshult för någon månad sedan, då han blev vräkt. Han står ju inte längst ner på min lista med misstänka om man säger som så :P

Det brann ju lite runt Burseryd också när han flyttade dit. Skulle nog kunna sätta en slant på att det är samma person som är igång igen.
Citera
2013-06-24, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Han syftar nog på den gamla myten att Rusta ägs av livets ord. Precis som Onoff,ikea,hm,ericsson , ja typ alla svenska företag.

Fan,livets ord måste vara svinrika.

Ja, där ser man, jag undrar vars jag fick det ifrån:P
Nåja, man lär sig något nytt varje dag
Citera
2013-06-24, 09:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Man kan ju undra om den här filuren är inplockad? "Man i stulen lastbil körde in i hus" https://www.flashback.org/t2164433
En enstöring som hittar på bus om nätterna...
Citera
2013-06-24, 09:39
Medlem
slashindexs avatar
Det var väl någon berikad ung kvinna/flicka som dömdes för mordbrand för något år sedan i Gislaved?
Jag tror ändå att det är J*n Pyroman som är igång igen.
Citera
2013-06-24, 11:13
Medlem
Jan som härjade i smålandsstenar, netto bland annat.. Han är väl inte ens kvar här i trakterna av vad jag har hört?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in