• 1
  • 2
2013-06-24, 13:41
Medlem
Är inte sådana här fastigheter utrustade med brandlarm/inbrottslarm och sprinklersystem?
Hur kan hela skiten då brinna upp?
Citera
2013-06-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Pyromanen som härjade runt omkring Gislaved / Smålandsstenar m.m förra gången (eldade bland annat ner Netto i Smålandsstenar) är sedan ett tag tillbaka ute ur fängelse. Flyttade enligt uppgifter från Skeppshult för någon månad sedan, då han blev vräkt. Han står ju inte längst ner på min lista med misstänka om man säger som så :P
Var det inte burseryd han blev vräkt ifrån? Enl ratsit så bor han ju på rosenvägen i skeppshult
Citera
2013-06-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Är inte sådana här fastigheter utrustade med brandlarm/inbrottslarm och sprinklersystem?
Hur kan hela skiten då brinna upp?

Polisen uppger att larmet kom in vid 01:30. Första bilderna om branden som jag har sett är från 01:28 och då ser hela byggnaden ut att vara övertänd. Så nej jag skulle våga påstå att det inte fanns något fungerande brandlarm i huset.

Däremot vet jag att det har varit folk som tidigare försökt bryta sig in i Rusta/Mobiltema, och att ägarna satt upp kameror mot dem utsatta dörrarna och fönsterna, så om det skulle vara anlagt är det nog stor chans att GM finns med på film
Citera
2013-06-24, 16:28
Medlem
Är rätt säker på att det var King som gjorde detta
Citera
2013-07-12, 21:53
Medlem
Den person som äger fastigheten som brann ner hade även en fastighet i närliggande ort som även den "råkade" brinna ner, detta är dock 20 år sedan.. Han kanske bara är en otursförföljd person!
Citera
2013-07-26, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MSPP
Den person som äger fastigheten som brann ner hade även en fastighet i närliggande ort som även den "råkade" brinna ner, detta är dock 20 år sedan.. Han kanske bara är en otursförföljd person!

Vad mystiskt att just denna persons fastigheter går o brinner ner bara sådär.
Fast o andra sidan, har man stora affärslokaler så kanske de är extra utsatta. Tjugo år är lång tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in