Citat:
Ursprungligen postat av
karlsoon
Jag baserar mest mitt uttalande på länken jag läste
Aha, förstod nästan det. Har själv läst väldigt mycket om James De Angelo. Anledningen till att han blev så sjuk i huvudet tror jag har att göra med att han fick se på när flera amerikanska militärer våldtog hans syster som barn i Tyskland (pappan var stationerad där). När de kom hem sade föräldrarna till dem att aldrig prata om det.
Pappan som var en mycket duktig militär under andra världskriget (krigshjälte) blev sedermera alkoliserad och spöade mamman mycket.
Detta kan ha spelat stor roll för James. Han har ju säkert haft komplex för penisstorleken också. Hans kvinnohat har nog också att göra med att hans stora ungdomskärlek lämna honom. Han ska ha pratat om henne vid flera våldtäkter.
James ska hs varit en ytterst obehaglig granne. Han sade exempelvis till grannen en gång att han skulle döda deras hund om den inte blev tyst. Han var visst paranoid och sade barnen spionerade på honom. Han brukade ofta bli arg och skrika helt okontrollerat på gatan. Finns en bra artikel på ABC Nees om man söker James De Angelo neighboors.