Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-14, 20:58
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
DeAngelo i rätten i dag utan rullstol men i bur. Ingen fotografering tillåten.

Case of alleged “Golden State Killer” delayed until May 29 to allow defense to get more records from @SacCountyDA & to respond to media motion to unseal search warrants. No cameras alllowed. Joseph DeAngelo on his feet today in caged section of courtroom (no wheelchair).
Tillatt med tegninger:

https://mobile.twitter.com/hashtag/GoldenStateKiller?src=hashtag_click
Citera
2018-05-15, 11:27
Medlem
Terranulliuss avatar
Beskrivning av rättegången igår, skriven av dottern till Smith's morden ONS#3.

http://jcarole.com/i-saw-joseph-deangelo-the-golden-state-killer-in-person-for-the-first-time/
Senast redigerad av Terranullius 2018-05-15 kl. 11:30.
Citera
2018-05-17, 19:28
Medlem
Spotlifes avatar
Joseph DeAngelo Sponsrar Feminismen
Joseph DeAngelo har sponsrat feministisk kamp med sin fru Sharon. Enda gången jag har sett DeAngelo donera pengar. I detta fallet till författaren av boken Sacred Bond och hennes feministiska kamp ...
https://urbotainskrankthet.wordpress.com/2018/05/17/joseph-deangelo-donating-money-to-feminism/
Har inte läst boken så jag vet inte så mycket mer. Men sponsringen framgår i boken. Kanske är det mest bara för att hålla frugan lugn för jag har lite svårt att tro att han på allvar anser sig vara feninist men man ska nog inte bli förvånad med denna gentleman.

Cocoa-Butted utan framtänder för en tid
En Joseph Deangelo fick sina framtänder lossade efter en skalle rätt på tandraden 1983.
https://www.google.com/search?q=%22cocoa-butted%22&source=lnms&tbm=bks&sa=X&ved=0ahUKEwj6rO Hcjo3bAhUrIMAKHStKDDkQ_AUIECgB&biw=1330&bih=820
Citat:
Plaintiff contended that the defendant "cocoa-butted" him in the teeth after the plaintiff had honked at him in a commercial parking lot; that the assault, which consisted of the defendant locking his hands behind the plaintiff's neck then hitting the ...
Men vet inte vilken Joseph Deangelo det var som fick på läppen. Dock ser det hela ut att ha ägt rum med en rättslig process efteråt.

En artikel påstår att Joseph Deangelo's farsa Joseph Deangelo Sr efter att ha skiljt sig i US startade en ny familj i Korea och gav barnen samma namn som de sina i US.

Citat:
DeAngelo Sr. divorced his wife and moved to South Korea, where he had another set of children with the exact same names as those he had with his previous wife.
En historia som sågs första gången i artikeln om att han såg sin syster våldtas. Har dock inte på något vis kunnat bekräfta att det verkligen är så att han har Koreanska halvsyskon, det låter mer som en siamesisk saga, men vem vet...
Citera
2018-05-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Hade det varit Texas, Florida eller Oklahoma så hade det utan tvekan blivit sitta på Death Row för den här gubben. Men jag tror nog att det slutar med Life without the possibility of parole då Kalifornien ej dömer folk ofta till döden eller verkställer dödsstraff ofta, men som jag har förstått det så har dom fortfarande dödsstraffet kvar.

Jag har en avvikande mening. Detta är så stort, så kan kommer nog få dödsstraff, men det kommer nog inte verkställas. Hade han varit 30 år hade jag hållt med dig. Men i och med att han är så gammal så kommer man nog döma dödsstraff för att lugna pöbeln, men han kommer hinna dö en naturlig död innan det verkställs. Detta också som ett skydd då han som expolis skulle ligga extra risigt till i ett vanligt fängelse. Men jag kan ha fel.
Citera
2018-05-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Jag har en avvikande mening. Detta är så stort, så kan kommer nog få dödsstraff, men det kommer nog inte verkställas. Hade han varit 30 år hade jag hållt med dig. Men i och med att han är så gammal så kommer man nog döma dödsstraff för att lugna pöbeln, men han kommer hinna dö en naturlig död innan det verkställs. Detta också som ett skydd då han som expolis skulle ligga extra risigt till i ett vanligt fängelse. Men jag kan ha fel.

Efter att ha lyssnat på Sword and Scale podden om death row så hoppas man ju att det blir gen pop without possibility of parole.

Death row verkar vara rena semestern, sålänge straffet inte verkställs, såklart...
Citera
2018-05-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Efter att ha lyssnat på Sword and Scale podden om death row så hoppas man ju att det blir gen pop without possibility of parole.

Death row verkar vara rena semestern, sålänge straffet inte verkställs, såklart...

Fråga fångar i Sverige om isolering är en semester. Jag tvivlar starkt på det. Du vet inte om eller när du kommer bli avrättad. Du är i cell 23 timmar om dygnet, mestadels ensam. Jag ser ingen semester i det.
Citera
2018-05-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Fråga fångar i Sverige om isolering är en semester. Jag tvivlar starkt på det. Du vet inte om eller när du kommer bli avrättad. Du är i cell 23 timmar om dygnet, mestadels ensam. Jag ser ingen semester i det.

Nu är det inte Sverige eller isolering.

Rekommenderar att lyssna på följande om death row i USA.
http://swordandscale.com/sword-and-scale-episode-72/
Citera
2018-05-17, 23:37
Medlem
utan.att.stannas avatar
De gör väl en ordentligt psykiatrisk utredning oavsett att ett hårt straff är givet på förhand?
Citera
2018-05-17, 23:46
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terranullius
Beskrivning av rättegången igår, skriven av dottern till Smith's morden ONS#3.

http://jcarole.com/i-saw-joseph-deangelo-the-golden-state-killer-in-person-for-the-first-time/
Måste säga att hennes beskrivning av hur advokaten beteede sig för intymt, kanske på ett moderligt sätt, slog- och störde mig också under " häktesförhandlingen". Det verkar rent av ganska stört. Hon vet vem hon representerar. Hon kan vara professionell utan att leka dadda. Det var rent av osmakligt.

Eller har jag bara för dålig koll på hur det brukar går till ( det har jag!)?
Citera
2018-05-18, 10:42
Medlem
Terranulliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Måste säga att hennes beskrivning av hur advokaten beteede sig för intymt, kanske på ett moderligt sätt, slog- och störde mig också under " häktesförhandlingen". Det verkar rent av ganska stört. Hon vet vem hon representerar. Hon kan vara professionell utan att leka dadda. Det var rent av osmakligt.

Eller har jag bara för dålig koll på hur det brukar går till ( det har jag!)?

Håller helt med att det var märkligt beteende av hans offentliga försvarare, något jag även reagerade på att hon gjorde första gången han var i rätten. Teoretiskt sätt så ska hans försvarare vara på hans sida, och utgå från att han är oskyldig annars blir det svårt att försvara honom då hon ska föra hans försvar.

Hon kan ju inte ha undgått att det starkaste beviset mot att det är rätt gärningsman i flera av fallen har varit 100% DNA. Rent mänskligt så borde man lägga sig direkt på en väldigt professionell nivån men ändå avståndstagande, men efter några dagar i huvud rättegången så kommer saker komma fram som gör att det är omöjligt att inte vara avståndstagande, annars borde hon se över sitt egna mentala tillstånd.

Han är gammal och ser skör ut, men betänk bara på vad har syssla med för några årtionde sedan när han hänsynslöst slog sönder en försvarslös tjej med rörtång så hela kraniet blev inslaget framifrån.
Senast redigerad av Terranullius 2018-05-18 kl. 10:46.
Citera
2018-05-18, 10:54
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla

Haha semester, det du hört om att folk kanske hellre sitter där är för att dom slipper våldet då dom är isolerade. Men som en annan sa att sitta isolerad och vänta på döden tillsammans med andra i samma sist är knappast en semester. Du får bara träffa dina anhöriga bakom ett glas och inte ofta.
Citera
2018-05-18, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Haha semester, det du hört om att folk kanske hellre sitter där är för att dom slipper våldet då dom är isolerade. Men som en annan sa att sitta isolerad och vänta på döden tillsammans med andra i samma sist är knappast en semester. Du får bara träffa dina anhöriga bakom ett glas och inte ofta.

Du kan återkomma efter att du lyssnat på podden jag hänvisade till. Att sitta i medeltal 15 år och "vänta på döden" med de rättigheter death row fångarna har i jämförelse med isolering i genpop är nog så mära semester man kan komma bakom galler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in