Citat:
Då får man väl ta städjobbet då. Om man inte har kompetens för något annat arbete så varför skulle man få något annat jobb? Du ansvarar själv för att bli något som arbetsgivare vill ha. Självklart kan politiken påverka och göra det lättare eller svårare, men det är alltid individens ansvar. Sen finns det självklart undantag där man hamnat i sketna situationer som inte går att lösa, men det är bara ett fåtal. Speciellt i Sverige där allt är gratis i princip.
Kompetens enligt vem då menar du? Det korrupta utbildningssystemet? Och menar du att det är mer moraliskt att ta ett onyttigt skitjobb än att försöka lobba för jobb som de facto kan vara nyttiga för individerna och för samhället? Är ytterligare ett callcenter med låglöneungdomar bakom lurarna verkligen vad vi behöver för att kunna säkra tillväxten?
Citat:
Kan det väl självklart visst vara! Precis som att pressa på gymmet mycket kan vara dåligt eller att någon bankar bakhuvudet i en vägg dagarna i ända. Hur vore det med lite intellektuell jävla tillväxt som omväxling? Stoppa rullbanden, öppna bokbanden!
Den mest förvridet utopistiska tanke som finns.
---
1. Janne Josefsson är har gått och blivit en av de onyttigaste journalisterna i Sverige. Finner det verkligen häpnadsväckande och intressant hur han själv kunnat skapa den myt som enligt så många nu ses som sann. Vill du inte ha det så jävla dåligt säger du? Jamen, sluta rök då!
Han konfronterade EN kvinna med hennes rökning och hela "Förnuftssverige" kreverar.
Le monde est pathétique.
2. Till TS, skit i ekonomin, se till att utveckla intressena istället. Mat finns alltid att fixa, vad som än händer. Världen är en kanvas, måla den med vad du vill. På tal om det, vill du starta ett konstnärskollektiv med mig? Eller vad tusan som helst. Jag finns här.
Och skulle jag inte göra det faller hela den förryckta idén om "individens ansvar".
Varenda JÄVLA skolskjutning är vårt ansvar (ingen annans).