2013-06-23, 19:43
Medlem
V.Reznovs avatar
Undrar om det bara är jag som inte köpt nya kläder på cirka 2 år eftersom att allting är så dyrt.

Varenda krona jag äger går till mat eller cigg, cigg är ju svindyrt nu också.

Maten i varenda affär verkar ju vara mer eller mindre anpassad efter högklassen.

Vilket land skall man fly till egentligen om man vill kunna leva billigt ett tag för att orka med allting?

Får 3000:- i månaden - 100 per dag.

Dessutom, jag har inget större behov av mer pengar, vill hellre handla billigt...
Senast redigerad av V.Reznov 2013-06-23 kl. 19:46.
Citera
2013-06-23, 19:45
Medlem
1. Sluta röka.
2. Skaffa ett jobb.

Jobblösa rökare skall inte ha det bra ekonomiskt.
Citera
2013-06-23, 19:47
Medlem
Köp dom billigaste cigaretterna eller sluta då känar du in ca 1k i månade + hälsa 1,5k till maten sen har du 500 över, 250 kr till nöje och 250 kr spara, efter 4 månader har du 1000kr, går du in på h&m kan du köpa dig några plagg
Citera
2013-06-23, 19:49
Bannlyst
Sluta rök.Det är inget som är livsnödvändigt.
Jag har inte köpt kläder på länge men o andra sidan klarar jag mig med all de kläder jag har.Använder inte allt och har nya kläder som jag knappt använt.

Åk till Thailand.
Citera
2013-06-23, 19:49
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V.Reznov
Undrar om det bara är jag som inte köpt nya kläder på cirka 2 år eftersom att allting är så dyrt.

Varenda krona jag äger går till mat eller cigg, cigg är ju svindyrt nu också.

Maten i varenda affär verkar ju vara mer eller mindre anpassad efter högklassen.

Vilket land skall man fly till egentligen om man vill kunna leva billigt ett tag för att orka med allting?

Får 3000:- i månaden - 100 per dag.

Dessutom, jag har inget större behov av mer pengar, vill hellre handla billigt...

Fan , du får ju planera dina inköp. Och sluta röka....
Citera
2013-06-23, 19:51
Medlem
V.Reznovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
1. Sluta röka.
2. Skaffa ett jobb.

Jobblösa rökare skall inte ha det bra ekonomiskt.

Vilka bra tips, de har jag inte hört förut... NOT.

Testa att jobba när du är deprimerad, har nästintill bipolär, panikattacker, ångest, sömn/insomningsproblem, konstant spänningshuvudvärk, känner dig isolerad, etc.

Eller så kan vi inse att vi har ett system value disorder, att saker o ting faktiskt kostar onödigt mycket.

"Skaffa ett jobb" är det sämsta och mest outvecklade rådet du kan ge till vem som helst.
Citera
2013-06-23, 19:52
Medlem
Husbyparkerings avatar
Vad har du för slags arbete om du tjänar 3000 i månaden?
Citera
2013-06-23, 19:54
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husbyparkering
Vad har du för slags arbete om du tjänar 3000 i månaden?

Inget alls, du får detta från försäkringskassan om du är inskriven på AF och inte har rätt till någon A-kassa.

Skaffa dig ett jobb...
Citera
2013-06-23, 19:57
Medlem
V.Reznovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Inget alls, du får detta från försäkringskassan om du är inskriven på AF och inte har rätt till någon A-kassa.

Skaffa dig ett jobb...

Skaffa dig ett jobb, jag skulle det om jag hade den fysiska/psykiska orken just nu, men det har jag inte samt att de jobben du syftar på - lågavlönade arbeten är nästintill icke existerande...

Om man inte vill jobba som hycklare (fält/telefonförsäljare)... de verkar det finnas gott om.
Citera
2013-06-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V.Reznov
Vilka bra tips, de har jag inte hört förut... NOT.

Testa att jobba när du är deprimerad, har nästintill bipolär, panikattacker, ångest, sömn/insomningsproblem, konstant spänningshuvudvärk, känner dig isolerad, etc.

Eller så kan vi inse att vi har ett system value disorder, att saker o ting faktiskt kostar onödigt mycket.

"Skaffa ett jobb" är det sämsta och mest outvecklade rådet du kan ge till vem som helst.

Om du inte klarar av att jobba får du helt enkelt vänja dig vid tanken att alltid ha det dåligt ställt. Inget samhälle har råd att ge icke arbetande samma ersättning som arbetande människor har i lön. Att sluta röka om man inte har några pengar är så självklart att jag ifrågasätter ditt syfte med att starta denna tråd i och med att du fortsätter elda upp pengarna.
Citera
2013-06-23, 20:03
Medlem
V.Reznovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Om du inte klarar av att jobba får du helt enkelt vänja dig vid tanken att alltid ha det dåligt ställt. Inget samhälle har råd att ge icke arbetande samma ersättning som arbetande människor har i lön. Att sluta röka om man inte har några pengar är så självklart att jag ifrågasätter ditt syfte med att starta denna tråd i och med att du fortsätter elda upp pengarna.

Måste bara säga att jag köper i genomsnitt 1 paket i veckan, jag ber inte om mer pengar, jag klagar på att allting är så dyrt, uppenbart anpassat efter medel/högklassen.

Jag brukar handla på lidl, netto men det är ju fortfarande dyrt om man jämför med Usa exempelvis.

Skulle kunna acceptera ett kort för endast mat just nu med 1000 kr extra eftersom jag inte är intresserad av att köpa något annat än mat.

Orkar inte jobba, men min poäng är att man borde väl få ha det drägligt tills man får tillbaks orken att söka jobb och jobba.
Citera
2013-06-23, 20:11
Medlem
psyDucks avatar
Maten i sverige i affärer som Ica maxi och Willys är bland den billigaste i världen relativt till lönerna i landet. Den är däremot inte anpassad för folk som inte överhuvudtaget jobbar. Om affärerna skulle anpassa sina priser för att passa dig skulle de gå back.

Du är patetisk som lever på samhället som en parasit och inte verkar tycka det är något konstigt med att andra människor som sliter på sina sketna jobb ska bekosta dina rökvanor.

Trodde du verkligen folk här skulle visa sympati för dina patetiska problem? Jag skiter fullständigt i att du är "sjuk".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in