Citat:

Ursprungligen postat av 
produktenavsumman

Min femtonåriga kusin åkte fast för snatteri häromdagen, någon skitsak för en hundralapp. Han var i tvivelaktigt sällskap och hetsades att göra det som jag förstått det.
Några månader tidigare visade en tjej i hans skola brösten för honom + några av hans vänner, senare spreds ett rykte ut om att hon blivit tvingad att göra det (bullshit enligt nämnda kusin).
Han berättade att han "druckit alkohol" på nyårsafton 12/13, en flaska vodka hittades på hans rum.
Hans far beslöt sig för att ge honom utegångsförbud Kristi himmelsfärds-julafton, samt ge bort hans mobil+dator.
I övrigt är min kusin mycket skötsam, väldigt duktig i skolan och trevlig mot äldre och så vidare. 
Överdrev pappan med hela sommaren? Vad skulle ni gett för straff?

Utegångsförbud kristihimmelsfärdsdag till julafton plus att mobilen och datorn ryker är i hårdaste laget.
Missförstå inte nu. Snatteri plus umgänge med tveksamt klientel får inte ske utan konsekvenser.
Jag tycker att en rejäl utskällning, utegångsförbud i 4-5veckor samt dator och mobilförbud under tiden.
Förutsatt att det var första gången han snattade. Annars är straffet han fick rimligt.