Citat:
Jag har aldrig sett dammsugare med jordard stickpropp såsom TS visar i bild, är du säker på att den ska vara jordad? Förövrigt får du köpa en färdig sladd och montera inne i maskinen om du vill få ditt fabriksutseende. Vanligtsvis är nämlingen dessa stickontakter gjutna och det kan du inte göra själv. Jag rekomenderar nog inte att göra det då dammsugare är lite mer komplicerade än vanlig utrsutning då den brukar ha inbygd sladdvinda.
Nja alltså, jag menar ju inte exakt en sådan stickpropp. Jag menar bara att designen på den överensstämmer med vad som finns på de flesta svenska dammsugare, i varje fall min nuvarande från Electrolux. Sen är den självklart inte jordad, vilket den på bilden är.
Citat:
Jag anser faktiskt att designen är viktig. Det ser inte skoj ut om sladden till dammsugaren är vit och sedan har du en grå stickpropp. Har en flickvän som ska acceptera lösningen också ;-) Därför sökte jag en återförsäljare med stort sortiment på stickproppar, något jag inte hittat ännu.
Korrekt ang. jordningen dock. Se mitt svar till galofix ovan också för att se lite mer exakt vad jag syftade på med bilden.
Citat:
Oh, okej! Tack för informationen.
Men fortfarande: Är det någon här som kan dela med sig av en leverantör som sitter på många stickproppar i olika färger och former? Skulle uppskattas mycket!