Jag har kollat lite på amerikanska sidor, även där har mamman beskrivits som lite udda. Den uppfattningen jag fått av henne är istället av att hon ville vara lite av en fri fågel. Då menar jag inte utan sin familj.
På någon sida nämns att de tidigare hade hyrt en lägenhet på stranden, och att hon inte ville flytta därifrån till huset uppe i bergen. Det skrivs mycket om hennes namnbyte, men det är överdrivet (tycker jag)! Då hon har två namn som hon utgår ifrån och laborerar lite med mellannamn osv.. Det är inte så att hon tar helt nya namn gång på gång.
Något som jag inte har fått klarhet i däremot är hennes ålder? Hon säger tydligen att hon är 43 år medan det finns de som säger att hon ljuger om sin ålder. Det är inte straffbart, och hon är nog inte den enda kvinna som drar bort några år från sin ålder.
Det som jag däremot finner märkligt är barnen, om jag inte minns fel skulle barnen vara 3 och fem år. Skulle hon vara äldre, skulle det vara hennes biologiska barn? Då skulle hon vara fertil upp i åren, om man säger så.
De hade 100k dollar på kontot när de försvann, det är ganska mycket om man nyss köpt hus! Iofs så fanns det en del att renovera så pengarna skulle förmodligen gå dit. Det jag tänker på är att de hade hyrt sitt tidigare boende så där fanns inga pengar att plocka ut.
Det skulle vara intressant att se något av de program som gått om familjen McStay, är det någon som vet var man hittar något intressant att titta på om familjen skulle det vara snällt att tipsa eller länka..
Det skulle även vara kul att höra fler argument varför fru Summer McStay anses som

Det kan ligga en hund begraven.. Hon behöver inte bara vara en fri själ som inte tar så allvarligt på namn och ålder
Även om jag själv i detta personnummerland hyser den största förståelse för henne...
Edit: sorry, nu såg jag att det fanns en länk till försvinnandet bara ett par inlägg upp