2005-06-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
du menar med den sexige föreläsaren...
jag har inte fått nån chans, om jag fick det skulle jag nog släppa till, ja
lovar att posta om det händer

det är ju det jag är så förundrad över, att jag känner så här,
eller är det bara våren?

Jag FÖRSTÅR fortfarande inte var problemet är att en feminist som Kickan blir attraherad av en tilltalande man (och ni båda är heterosexuella I presume? ).

En man som du har nåt gemensamt med, en "god feministisk man" till skillnad från oss andra hopplösa fall till karlsluskar?
Citera
2005-06-10, 15:34
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
du menar med den sexige föreläsaren...
jag har inte fått nån chans, om jag fick det skulle jag nog släppa till, ja
lovar att posta om det händer
Jag ser det här som ett löfte

Citat:
det är ju det jag är så förundrad över, att jag känner så här,
eller är det bara våren?
eller så är du svag för föreläsare?
Citera
2005-06-10, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Jag FÖRSTÅR fortfarande inte var problemet är att en feminist som Kickan blir attraherad av en tilltalande man (och ni båda är heterosexuella I presume? ).

En man som du har nåt gemensamt med, en "god feministisk man" till skillnad från oss andra hopplösa fall till karlsluskar?
mina generaliseringar gällde inte feministiska kvinnor utan alla kvinnor
(skall det generaliseras så skall det), alla studentskor skulle velat bli påsatta av honom,
däremot kanske inte av honom som föreläse om det föregående kursavsnittet (som alltså inte handlade om gender)
och jag tror ingen av oss kvinnliga studenter är mer feministiska än kvinnor i allmänhet, ja det skulle väl vara jag då

om jag skall svara för egen del så tror jag det är kombinationen mod, intelligens och omtanke som jag läser in i sådana män
åhhh, helt oemotståndligt, och jättemanligt
Citera
2005-06-10, 16:47
Medlem
Kickan:

Normala kvinnor kan ju uppskatta såna egenskaper i oss män som inte är feminister, men ni feminister tror ju att vissa goda mänskliga egenskaper är förbehållna dom män som tillhör "rörelsen".
Citera
2005-06-10, 16:57
Medlem
Citat:
Kickan:

Normala kvinnor kan ju uppskatta såna egenskaper i oss män som inte är feminister, men ni feminister tror ju att vissa goda mänskliga egenskaper är förbehållna dom män som tillhör "rörelsen".
"normala kvinnor", grrrrr... vilket uttryck

fast frånsett det uttrycket så ligger det nog en del i vad du säger
Citera
2005-06-10, 17:02
Medlem
Kickan - nu står det "kraftfult" i din signatur....

Hälsning från Henry Higgins till Eliza
Citera
2005-06-10, 17:12
Medlem
Citat:
Kickan - nu står det "kraftfult" i din signatur....

Hälsning från Henry Higgins till Eliza
du får inte ta mej i örat sådär snällt och sexigt, nu blir jag lite tänd på dej också....

bäst jag drar från feministformumet, finns för mycket karlar här
Citera
2005-06-11, 18:16
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
För övrigt är en feministisk man som bedrar kvinnor en motsägelse. Du kan inte påstå att du kämpar för en grupp och samtidigt behandla medlemmar av gruppen som skit. I själva verket är just de här männen de absolut största svinen eftersom de inte är vad de utger sig för att vara.

Det går utmärkt. Det är en herrans skillnad på att sympatisera med gruppen kvinnors rättigheter och att de ska ha samma möjligheter som män, lika lön, att båda föräldrna ska ta lika stort ansvar osv. Däremot kan jag leva i en dålig relation med en mindre sympatisk kvinna och välja att bedra henne, lika väl som hon kan bedra mig.
Citera
2005-06-11, 18:19
Medlem
J.Ns avatar
Jag vet inte om orginalfrågeställningen verkligen stämmer. Men jag har aldrig haft särskilt svårt att skaffa flickvän (vilket jag varit mer intresserad av än att knulla runt) om jag lagt manken till. Jag tror att det handlar om att vara en bra lyssnare och jag tror att feministkillar generellt är bättre på det än vad i varje fall macho/alfahannen-killen är.

(Och jag har haft förvånansvärt lätt att ha relationer vid sidan om tidigare, där jag alltid varit ärlig mot den jag varit otrogen med och inte kört ngt tjafs om att jag ska lämna flickvännen så snart jag kan el vad folk nu brukar köra...)
Citera
2005-06-11, 18:54
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Det går utmärkt. Det är en herrans skillnad på att sympatisera med gruppen kvinnors rättigheter och att de ska ha samma möjligheter som män, lika lön, att båda föräldrna ska ta lika stort ansvar osv. Däremot kan jag leva i en dålig relation med en mindre sympatisk kvinna och välja att bedra henne, lika väl som hon kan bedra mig.
Du har rätt. Jag tar tillbaka det jag skrev eftersom det var alldeles för generaliserande. Ja, ogenomtänkt helt enkelt.

(Jag skulle kunna ha en lång utläggning om vilken typ av otrohet jag egentligen tänkte på, men det blir nog lite väl off-topic.)
Citera
2005-06-11, 19:14
Medlem
Ha lite håll i gång thore med din lärare
Citera
2005-06-11, 21:41
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Du har rätt. Jag tar tillbaka det jag skrev eftersom det var alldeles för generaliserande. Ja, ogenomtänkt helt enkelt.

(Jag skulle kunna ha en lång utläggning om vilken typ av otrohet jag egentligen tänkte på, men det blir nog lite väl off-topic.)

Finns det olika sorters otrohet? du får nog förklara dig på något sätt ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in