• 1
  • 2
2005-06-09, 14:16
Medlem
Vad är det som gör att kvinnor faller så för såna killar/män?
De har en skenbart "ofarlig" framtoning men när man hör sig för i bekantskapskretsen upptäcker man att de är rena häradsbetäckarna,
inte sällan otrogna med en mängd kvinnor.

Tanken slog mig häromdan när min lärare föreläste om genderaspekterna av ämnet jag läser,
jag insåg plötsligt att han var grymt sexig och jag hade svårt att koncentrera mej på ämnet,
såg mej förstulet om och insåg med fasa (och svartsjuka...) att han säkert spänt på huvuddelen av de kvinnliga studenterna,
för att inte tala om så gott som samtliga tjejer på forskarutbildningen

varför reagerar vi kvinnor så?
Citera
2005-06-09, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
varför reagerar vi kvinnor så?
För att ni är vandrande lösvaginor, biologiska misslyckanden, genetiska misstag?

Men det var ju intressant i alla fall att det enligt dig är förenligt att vara feminist och vara otrogen med en mängd kvinnor.
Citera
2005-06-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticEnquirer
För att ni är vandrande lösvaginor, biologiska misslyckanden, genetiska misstag?

Men det var ju intressant i alla fall att det enligt dig är förenligt att vara feminist och vara otrogen med en mängd kvinnor.
kvinnor i allmänhet, eller bara kvinnliga feminister?
jag tror de spänner på alla kvinnor, inte bara feminister
Citera
2005-06-09, 14:34
Medlem
Tompalizers avatar
Otrogen? Han är väl inte gift, eller vad menar du SkepticEnquirer?

Att tända på det motsatta könet när denna har samma värderingar som du själv är väl inget som är särskilt konstigt? Biologiforumet tack!
Citera
2005-06-09, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tompalizer
Otrogen? Han är väl inte gift, eller vad menar du SkepticEnquirer?
Det var Kickan2 som skrev "de är rena häradsbetäckarna, inte sällan otrogna med en mängd kvinnor" så det får du fråga henne om.
Citera
2005-06-09, 14:57
Medlem
alcatrazs avatar
Eller så är det kanske så att kickan2 vill ge en känga till alla antifeminister här på forumet genom att påstå att det är sexigt med feministiska män och att de får knulla mycket.Men har man bara lite erfarenhet av att ragga på brudar så vet man att vad de säger och vad de gör är två helt olika saker.kvinnor gillar svin.
Men säkerligen tycker kvinnor om feminiska män som står och talar om för dom hur dumma männen är och hur duktiga kvinnorna är,men sen faller det hela på att kvinnor när det väl kommer till kritan trots allt inte vill ha en ynklig som tycker synd om sig själv utan en "riktig man"
Citera
2005-06-09, 14:59
Medlem
x0rs avatar
vad jag har upplevt gäller det du talar om inte bara manliga feminister utan även veganer och straight-edge:are! hehe. det kanske är något med killar som faktiskt bryr sig om saker som väcker intresse?
Citera
2005-06-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x0r
vad jag har upplevt gäller det du talar om inte bara manliga feminister utan även veganer och straight-edge:are! hehe. det kanske är något med killar som faktiskt bryr sig om saker som väcker intresse?
ja, det har du faktiskt rätt i
Citera
2005-06-09, 15:01
Medlem
Därför att vi lever i ett fritt land och folk attraheras väl av det dom attraheras av, från båda parter. A win win situation.

Eller är kickan självkritisk mot den feministiska rörelsen och antyder att det finns nåt Helge Fossmo-syndrom inbyggt?
Citera
2005-06-09, 15:02
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Kanske för att män iom att de uttrycker nämnda sympatier på så sätt utstrålar "Jag lovar att respektera dig i morgon".
Citera
2005-06-09, 15:11
Medlem
Säkre Sammys avatar
Min gissning är den att de sätter sig i en miljö där det finns mycket kvinnor. Varför får vissa män knulla väldigt mycket (räknar inte de som köper kvinnor)? Väldigt enkelt, de är där kvinnor finns! När jag arbetade på hemtjänsten var iaf två kvinnor intresserade och detta troligen p g a att jag var enda mannen i gruppen (eller så är jag vacker som få)

Varför får tjejer på tekniska utbildningar knulla mycket trots att de är fulare än kryssningsragg? För att de är i minoritet på t ex KTH och har en massa killar omkring sig...

Kan kickan2 svara på hur många män som läser kursen? (för att validera min teori)

PS jag tror att det är mindre otrohet på 50/50 arbetsplatser än de där det är 20/80... men det är en annan tråd...
Citera
2005-06-09, 15:52
Medlem
Den mer relevanta frågeställningen borde rimligtvis vara:

Varför har kvinnliga feminister det så svårt att få ett skott i muffen, så att de tvingas till att desperatragga på alla gamla stofiler på Genusvetenskapliga Institutionen?

Nääääää, ja int fördomsfull …
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in