2013-06-30, 23:19
Medlem
IdaAmins avatar
Förstår inte varför det inte var någon som tog rulle på mitt lag när jag åkte upp från nästsista plats till nästförsta plats i fältet. Känns bra att vara med i tätklungan trots att jag mer satsat på totalen där jag hoppas och tror att jag lyckats pricka in vinnaren (Froome) samt ytterligare tre st top10 åkare (Rolland, Valverde och Pinot).

Morgondagens etapp känns rätt lik dagens och de flesta spurtarna kommer att ligga i kölvattnet bakom de riktiga kanonerna. Etappsegern känns som vigd för Sagan om inte en utbrytning lyckas att hålla ända in i mål. Blir inte ett dugg förvånad om vi får se Voeckler i en utbrytning och i den gula tröjan på tisdag.

Är det någon som kör Eurosportplayer-appen på Android och får den att fungera? Min flyter på bra i 20 sekunder till 2 min sen fryser ljud och bild och man får ladda om appen. Vilket man orkar tre gånger innan man kastar mobilen.
Senast redigerad av IdaAmin 2013-06-30 kl. 23:31.
Citera
2013-07-01, 00:30
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tyckte faktiskt att jag såg Kessiakoff två gånger. En gång när klungan passerade toppen på 2:a-kategoriberget. Då låg han säkert i mitten av klunga. En gång senare längst bak i klungan då det såg ut som han var på väg tillbaka efter besökt bilen. Han är annars duktig på att gömma sig väl.

Såg också honom komma upp från bilen. Han var med i tätgruppen.
Citera
2013-07-01, 09:50
Medlem
Någon som förstår varför FDJ körde så hårt som dom gjorde igår?? som jag ser de var deras chans till etapp seger Fedrigo och Bouhanni båda dom blev rökte när dom körde så hårt...
Citera
2013-07-01, 10:05
Medlem
Det går ju riktigt bra för mig i tävlingen! Jag får väl tävla i division 2/continental nästa år . Jag skyller på cavendish som bara skrapat ihop 7 poäng på två platta etapper. Jag har tyvärr missat dem två första etapperna pha resa, men idag får jag äntligen titta! Allez!
Citera
2013-07-01, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Någon som förstår varför FDJ körde så hårt som dom gjorde igår?? som jag ser de var deras chans till etapp seger Fedrigo och Bouhanni båda dom blev rökte när dom körde så hårt...
De ville skydda sin kapten Thibault Pinot från de sedvanliga kaoset under tourens inledning. Bra eller dåligt kan man diskutera, men tvivlar på ifall Bouhani kunnat gå med iallafall, och Fedrigo hade knappast kunnat utmana om etappsegern.
Citera
2013-07-01, 11:27
Medlem
J.R.s avatar
Längtar till Lördag då det blir lite uppförskörning, "Castres - Ax 3 Domaines" har dom kört den sträckan tidigare på touren?
Alpe-d'Huez ska dom köra uppför 2 gånger senare i tävlingen, vem sjutton har hittat på det? ser ju helt galet ansträngande ut vid den vanliga 1 gången.
Citera
2013-07-01, 11:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Längtar till Lördag då det blir lite uppförskörning, "Castres - Ax 3 Domaines" har dom kört den sträckan tidigare på touren?
Alpe-d'Huez ska dom köra uppför 2 gånger senare i tävlingen, vem sjutton har hittat på det? ser ju helt galet ansträngande ut vid den vanliga 1 gången.

Det har varit målgång där tre gånger, men aldrig just den exakta sträckningen. 2003 vann Sastre där, 2005 vann österrikaren Totschnig och 2010 var det Riblon.

Rekommenderar detta dokument för kalenderbitare.
http://www.letour.fr/le-tour/2013/docs/Historique-VERSION_INTEGRALE-fr.pdf
Senast redigerad av mishima 2013-07-01 kl. 11:49.
Citera
2013-07-01, 12:20
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Inte nog med att de ska upp på Alpe d'Huez två gånger; dagen innan är det ett tempolopp med två kategori 2-stigningar!
Citera
2013-07-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
De ville skydda sin kapten Thibault Pinot från de sedvanliga kaoset under tourens inledning. Bra eller dåligt kan man diskutera, men tvivlar på ifall Bouhani kunnat gå med iallafall, och Fedrigo hade knappast kunnat utmana om etappsegern.

Skydda sin kapten visst men inte behöver man köra så pass hårt...Fedrigo kanske inte men på förhand en rätt bra etapp för han hade kunnat klara sista backen riktigt bra för att sedan gå i utbrytning efter den..? nu fick han ju ligga och dra i klungan i som jag ser de onödan och av hans eget kroppsspråk åxå onödigt...
Citera
2013-07-01, 12:30
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Känns överdrivet och lite väl mycket show över det. En gång hade räckt gott och väl. Tydligen ska utförslöpan vara ganska så farlig, arrangören har redan fått kritik för detta.

På tal om något annat så har Fabian Cancellara förlängt sitt kontrakt t.o.m. 2016 med sitt nuvarande stall RadioShack, som nästa år heter Trek.
Senast redigerad av knullklasson 2013-07-01 kl. 12:33.
Citera
2013-07-01, 12:54
Medlem
IdaAmins avatar
Såja, då var vi igång idag. Måste säga att jag gillar att de kör lite tidigare idag (pga resan till Nice) så att man slipper vänta till kl 14.30 innan man får se lite cykling.

Kollade lite på programmet som Eurosport sänder där två fans ska få cykla med Froome och Rolland uppför Mont Ventoux resp Alpe d'Huez. Såg jag fel, eller har min stora barndomsidol Virenque skaffat sig en halstatuering??
Citera
2013-07-01, 13:14
Medlem
Drinis avatar
Kul att dom har tagit bort bonussekunder i mål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in