• 1
  • 2
2013-06-19, 22:53
Medlem
1. Klipp dig
2. Skaffa dig ett jobb
3. Spara pengarna du tjänar
4. Res jorden runt
2013-06-19, 22:54
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Tyvärr, men man blir så leds på alla trådstarter av detta slaget.

Det enda vi medlemmar kan göra är att säga "gör det inte", "sök hjälp" osv. osv.

För övrigt så finns det rätt bra med information om du söker på t.ex www.google.se

Redan provat det men det är mestadels trams. Typ som ''Slice and Dice''. Att dra pianosträngar runt kroppen och hänga sig, låta sina lemmar hänga kvar osv, Vill inte försvinna och förstöra min kropp på det sättet.

Dte ksa helst vara clean and nice. Dvs, hoppa framför ett tåg osv vill jag inte göra för att både är det inte rättvist för tåg-föraren att ta del av mina problem.
2013-06-19, 23:12
Medlem
NovaOculuss avatar
Alternativet till att ta sitt liv är väl att skapa ett nytt, släng bort allt som heter västvärldens standard, sälj allt köp en biljett till fjärran och lev där istället, dör du så dör du. Precis som du hade gjort i Sverige, vare sig av ålder eller självmord.
2013-06-19, 23:15
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoforlife1337
Jag har under ett - två år haft självmords tankar. Nu är det slut med bara tankar, nu det hända! Mina syskon har försökt enbart 2 av dessa men min syster har försökt flertals gånger, över 20 gånger.. Men det var nog mest på rop på hjälp, jag har kikat in på olika sätt att ta själmord på. Jag kan ta en bil och gasa ihjäl mig, jag kan ta tabletter ( Mi nmor har ett hjärta som slår för fort.) Men jag vill verkligen inte ta dessa tabletter egentligen eftersom att dom är både dyra och min mor har det inte bra ställt. Jag kan fixa sprit imorgon för att sänka smärtan, Har inte planerat att göra det direkt nu utan det ska bli bra och inte bli klantigt. Anledningen vill jag inte prata mera om, men det är saker som dragits upp igen och jag har ingen utbildning eller nått så mitt liv är redan på botten!

Finns det något du brinner för i livet?

Om du känner som du gör så kan du väl ändå dela med dej av anledningen och känslorna som gör att du vill avsluta detta liv? Vad är det som gör att du hellre avslutar ditt liv än delar med dej av känslor?
2013-06-19, 23:20
Medlem
Men lille pöjk!

Gå ut och sätt dig i bilen, åk en sväng med bra musik, och sluta tänk.
Åk å köp en pizza eller några burgare och dra hem till en kompis så sitter ni å tjötar lite skit och äter.

Hör av dig senare
2013-06-19, 23:39
Medlem
Snoddlans avatar
Vi flashbackare hjälper gärna till, gör det inte <3 megakram!
2013-06-20, 00:14
Medlem
Men vafan. Ta o ryck upp dig. Mitt liv är inte perfekt för fem öre. Jag kan tänka så som du gör ibland men det är bara att bita i det sura äpplet o tänka på att det kommer bli bättre någon gång, dock vet du inte när. Tjejer e svåra att förstå, det kan vem som helst hålla med om. Om det är att det är dåligt ställt inom familjen, leta dig ett jobb o betala lite hemma då och då. Jag hade turen att jag fick jobb där en familjemedlem jobbade. Nu så brukar jag alltid köpa mat hem osv.
Mina föräldrar är skilda, dock ser jag hur mycket positivt jag fått ut utav det med alla vänner och de jag lärt känna m.m.
Jag har även personligen gjort en jävla massa dumma saker som jag ångrar, tänker tyvärr inte gå in på det men de saker jag gjort ångrar jag väldigt mycket. har släppt allt sånt nu.

Så kan du berätta VAD det är som gör att du vill ta livet av dig? Alltså inte ingående, bara korta drag. Så kan jag lova dig att vi här på Flashback kan hjälpa dig

Mvh, Edwin.
2013-06-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Alternativet till att ta sitt liv är väl att skapa ett nytt, släng bort allt som heter västvärldens standard, sälj allt köp en biljett till fjärran och lev där istället, dör du så dör du. Precis som du hade gjort i Sverige, vare sig av ålder eller självmord.

Bästa tipset hittills!
2013-06-20, 00:49
Medlem
Sök Gud. När du ändå har testat allt. Tro mig, vänd dig till honom med öppet hjärta så ska du se att han inte vänder ryggen till. Gud kommer aldrig att överge dig även om alla andra gör det. Bibeln säger i Psalm 9:11 De som känner dig, Herre, litar på dig, ty du sviker inte dem som kommer till dig. Psalm 46:2-4 säger: Gud är vår tillflykt och vår styrka, en hjälp i nöden, som aldrig svikit. Därför räds vi inte om än jorden skälver och bergen störtar i havets djup, om än vattnen brusar och skummar och bergen darrar vid havets uppror.

Vad du än gör så ta inte ditt liv. Du föddes inte av slumpen. Kram
2013-06-20, 01:16
Medlem
Nakishs avatar
Det blir alltid bättre i längden. Tänk positivt; är livet så illa det kan vara nu blir det bara värre. En intressant sak är att det finns fysiska begränsningar på hur dåligt man kan må men inte på hur bra man kan må.
2013-06-20, 06:08
Medlem
Gantz92s avatar
Pröva cannabis. Jag är bipolär och blir extremt deprimerad väldigt ofta. Ibland till den grad att jag överväger självmord väldigt seriöst. Att röka gräs hjälper mig att se det goda i livet och dämpa min ångest.
Kanske inte funkar för dig men du kan ju alltid testa om du nu inte gjort det tidigare.
2013-06-20, 13:13
Medlem
Zoms avatar
Självmordstrådar är inte tillåtna. Vill du diskutera eller få hjälp med dina problem är du välkommen att starta en ny tråd som inte går ut på att begå självmord.

Flashback är inte rätt ställe att söka akut hjälp på.

Först och främst, kontakta er närmaste psyk- eller akutpsykmottagning (öppet 24/7). Det är absolut inget att skämmas över. Du finner numret på ditt landstings hemsida. Du kan ringa till akutpsyk och få ett bedömningssamtal per telefon, alltså om hur pass allvarligt det är och om de tycker att du behöver bli inlagd eller ej.

Om du bara vill prata om problemen så finns också andra alternativ:
Vill man prata med någon på forumet istället så finns också en tråd för detta.

Nästan nio av tio tillfrisknar från sin depression om behandlingen kombineras med samtalsterapi och antidepressiva läkemedel. Depression är inte heller något ovanligt, ej heller något man behöver skämmas för.

Sök hjälp på rätt sätt. Lås på.

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in